Jump to content

Učenja Crkve Isusa Hrista svetaca poslednjih dana - Drugi dolazak Isusa Hrista


Recommended Posts

Iščekivanje Spasiteljeva drugog dolaska

Četrdeset dana nakon njegovog vaskrsenja, Isus i njegovi apostoli okupili su se na Maslinskoj gori. Došlo je vreme da Isus napusti zemlju. Tada je završio sav posao koji je morao da uradi. On je trebao da se vrati Nebeskom Ocu do svog drugog dolaska. Nakon što je dao uputstva svojim apostolima, Isus je uzašao na nebo. Dok su apostoli gledali u nebo, dva anđela su stajala pored njih i govorila: „Galilejci, zašto stojite i gledate u nebo? Ovaj isti Isus koji je među vama uzet na nebo vratiće se ponovo na isti način kao što ste ga videli da ide na nebo“ (Dela 1:11). Od tog vremena do danas, sledbenici Isusa Hrista su čekali Drugi dolazak.

 

Šta će Isus učiniti kada ponovno dođe?

Kada Isus Hrist ponovo dođe na zemlju, On će učiniti sledeće:

1. On će očistiti zemlju.

Kada Isus ponovo dođe, doći će u sili i velikoj slavi. U to vreme će svi zli biti uništeni. Sve što je pokvareno biće spaljeno, a zemlja će biti očišćena vatrom: "I sve ono što je pokvareno, i od čoveka, ili od zveradi poljskih, ili od ptica nebeskih, ili od riba morskih, što prebiva na celom licu zemaljskom, biće spaljeno; A i svaka tvar će se od žestoke vreline rastopiti; i sve će postati novo, kako bi znanje i slava moja mogli prebivati na celoj zemlji." (UiZ 101:24–25).

2. On će suditi svom narodu.

Kada Isus ponovo dođe, sudiće narodima i odvojiče pravedne od zlih: "Kad Sin čovečiji dođe u svojoj slavi, a s njim svi njegovi anđeli, sešće na presto svoje slave. Pred njim će biti okupljeni svi narodi, a on će razdvojiti jedne od drugih kao što pastir razdvaja ovce od jaraca. Ovce će postaviti sebi zdesna, a jarce sleva. Onda će Car reći onima zdesna: ‘Dođite, vi blagosloveni moga Oca, i nasledite Carstvo koje je za vas pripremljeno od postanka sveta! Jer, bio sam gladan - i vi ste mi dali da jedem; i žedan - i vi ste me napojili. Bio sam stranac - i vi ste me ugostili;  i go - i vi ste me obukli. Bio sam bolestan - i vi ste me negovali; i u tamnici - i vi ste me posetili.’ Tada će mu pravednici reći: ‘Gospode, kad smo te to videli gladnog, i nahranili te; i žednog, i napojili te? Kad smo te videli kao stranca, i ugostili te; i golog, i obukli te? I kad smo te to videli bolesnog ili u tamnici, i posetili te?’ A Car će im odgovoriti: ‘Istinu vam kažem: kad god ste učinili nešto za jednog od ove moje najmanje braće, za mene ste učinili.’ Potom će reći onima sleva: ‘Idite od mene, prokleti, u oganj vekovni koji je pripremljen za đavola i njegove anđele! Jer, bio sam gladan, a vi mi niste dali da jedem; i žedan, a vi me niste napojili. Bio sam stranac, a vi me niste ugostili; i go, a vi me niste obukli. Bio sam bolestan i u tamnici, a vi me niste posetili.’ Tada će mu ovi reći: ‘Gospode, kad smo te to videli gladnog ili žednog, kao stranca ili golog, bolesnog ili u tamnici, a da ti nismo pomogli?’ A on će im odgovoriti: ‘Istinu vam kažem: kad god niste nešto učinili za jednog od ovih najmanjih, niste učinili ni za mene.’ Tada će ovi otići u vekovnu kaznu, a pravednici u  večni život.” (Matej 25:31–46)

Jovan Otkritelj je o ovoj presudi pisao: "I video sam prestole. Onima što su seli na njih data je vlast da sude. Video sam duše onih koji su pogubljeni zbog svedočanstva Isusa i Reči Božije... Oni su oživeli i vladali kao carevi s Hristom hiljadu godina. Ostali mrtvi nisu oživeli dok se nije navršilo hiljadu godina." (Otkrivenje 20:4–5)

"I biće tišine na nebu oko pola sata; a ubrzo nakon toga će se zavesa nebeska razmotati, kao što se svitak razmotava nakon što je smotan, i lice Gospodnje će se razotkriti; A sveci koji su na zemlji, koji su živi, biće oživljeni i uzneseni da se sretnu sa Njim. I oni koji su spavali u svojim grobovima će izaći, jer će im se grobovi otvoriti; i biće takođe uzneseni da Ga sretnu u sred stuba nebeskog – Oni su Hristovi, prvenci, oni koji će prvi sići sa Njim, i oni koji su na zemlji i u grobovima svojim, koji su prvi uzneseni da se sretnu sa Njim; i sve ovo pomoću glasa trube anđela Božjeg." (UiZ 88:95–98).

 

3. On će najaviti Milenijum.

Milenijum je period od hiljadu godina kada će Isus vladati na zemlji. Pravednici će biti izneseni da dočekaju Isusa prilikom njegovog dolaska. Njegov dolazak će započeti hiljadugodišnju vladavinu.

Tokom milenijuma, kada se carstvo Božije utvrdi na zemlji u sili, slavi i savršenstvu, a vladavina zla, koja je tako dugo vladala, bude savladana, svetitelji Božiji će imati privilegiju da grade hramove i da uđu u njih, postajući, tako stubovi hramova Božijih.  "Onoga ko pobedi učiniću stubom u hramu mog Boga i on više neće izaći odatle." (Otkrivenje 3:12), i služiće za pretke naroda. Tada ćemo videti naše preminule prijatelje, a i neke druge ljude koje smo ovde na zemlji poznavali. …I imaćemo otkrivenja da saznamo i upoznamo naše pretke do oca Adama i majke Eve, i ući ćemo u hramove Božije i služiti im. Tada će deca biti zapečaćena za roditelje dok se lanac ne usavrši nazad do Adama, tako da će postojati savršeni lanac sveštenstva od Adama do poslednjeg čoveka.

 

4. On će završiti Prvo vaskrsenje.

Oni koji su imali privilegiju da ustanu iz grobova u vreme vaskrsenja pravednika, biće odvedeni u susret sa Spasiteljem dok silazi sa neba. Nakon što je Isus ustao iz mrtvih, vaskrsnuli su i drugi pravednici koji su umrli. Pojavili su se u Jerusalimu i takođe na američkom kontinentu. "Grobovi se otvoriše i vaskrsnuše tela mnogih umrlih svetaca.  Oni izađoše iz grobova posle Isusovog vaskrsenja, i odoše u sveti grad i pokazaše se mnogima." (Matej 27:52,53)

"Da svedoči ovom narodu da će u dan kad Otac u meni proslavi ime svoje mnogi sveci ustati iz mrtvih, i ukazati se mnogima, i služiti im." (3 Nefi 23:9)

Ovo je bio početak Prvog vaskrsenja. Neki ljudi su od tada vaskrsli. Svi oni koji su već vaskrsli i koji će vaskrsnuti u vreme njegovog dolaska naslediće slavu nebeskog carstva: "Ovo je svedočanstvo jevanđelja Hristovog o onima koji će izaći u vaskrsenju pravednih – To su oni koji primiše svedočanstvo o Isusu, i poverovaše u ime Njegovo...To su oni koji su crkva Prvorođenčeva.To su oni koji su sveštenici i carevi, koji primiše od punine Njegove, i od slave Njegove; To su oni koji će izaći u vaskrsenju pravednih." (UiZ 76:50–65).

Posle vaskrsenja onih koji će naslediti nebesku slavu, vaskrsnuće još jedna grupa: oni koji će primiti terestrialnu slavu. Kada svi ovi ljudi vaskrsnu, prvo vaskrsenje će biti potpuno.

Zli koji su živi u vreme Gospodnjeg drugog dolaska biće uništeni u telu. Oni će, zajedno sa zlima koji su već mrtvi, morati da sačekaju konačno vaskrsenje. Oni će naslediti telestijalnu slavu ili će biti bačeni u potpunu tamu sa Sotonom:

"To su oni koji su sinovi propasti, o kojima rekoh da bi im bilo bolje da se nikada nisu ni rodili; Jer su oni posuđe gneva, prokleti da trpe gnev Božji, sa đavolom i anđelima njegovim u večnosti." (UiZ 76:32–33)

"I opet, videsmo slavu telestijalnu, čija je slava manja, baš kao što se slava zvezda razlikuje od slave meseca na nebeskom svodu. To su oni koji ne primiše jevanđelje Hristovo, niti svedočanstvo o Isusu. Jer to su oni koji su Pavlovi, Apolovi i Kifini. To su oni koji kažu da su neki od ovoga a neki od onoga – neki Hristovi, i neki Jovanovi, a neki Mojsijevi, i neki Ilijini, a neki Isaijini, i neki Isaije proroka a neki Enohovi; Ali nisu primili jevanđelje, niti svedočanstvo o Isusu, ni proroke, niti večni zavet." (UiZ 76:81-82, 99-101)

 

5. On će zauzeti svoju pravu poziciju kao Kralj neba i zemlje.

Kada Isus dođe, uspostaviće svoju vlast na zemlji. Njegova crkva će postati deo tog carstva. On će u miru vladati svim ljudima na zemlji 1000 godina.

Kada je Isus Hrist prvi put došao na zemlju, nije došao u slavi. Rođen je u skromnoj štali i položen u jasle sa senom. Nije došao sa velikom vojskom kako su Jevreji očekivali od svog Spasitelja. Umesto toga, došao je govoreći: „Ljubite neprijatelje svoje i molite se za one koji vas progone“ (Matej 5:44). Ljudi su ga odbacili i razapeli. Ali on neće biti odbačen prilikom svog drugog dolaska, „jer će ga svako uho čuti, i svako koleno će se saviti, i svaki jezik će priznati“ da je Isus Hrist." (UiZ 88:104). Biće pozdravljen kao „Gospodar nad gospodarima i Car nad carevima“ (Otkrivenje 17:14). On će biti nazvan „divni savetnik, moćni Bog, večni Otac, knez mira“ (Isaija 9:5).

 

Kako ćemo znati da je Spasiteljev dolazak blizu?

Kada se Isus Hrist rodio, malo ljudi je znalo da je Spasitelj sveta došao. Kada ponovo dođe, neće biti sumnje ko je on. Niko ne zna tačno vreme kada će Spasitelj ponovo doći. „Što se tiče tog dana i časa, o tome niko ništa ne zna; ni anđeli nebeski, ni Sin, nego samo Otac“ (Matej 24:36) "Ja, Gospod Bog, to rekoh; ali čas i dan niko ne zna, ni anđeli na nebu neće znati dok ne dođe." (UiZ 49:7).

Isus Hrist je upotrebio poređenje da bi nam objasnio dan Njegovog dolazka: "Učite iz poređenja o smokvi. Kad joj grana napupi i prolista, znate da je blizu leto. Tako i vi, kad vidite da se sve to događa, znajte da je Sin čovečiji blizu, pred vratima." (Marko 13:28-29).

Gospod nam je takođe dao neke znake koji će nam pomoći da znamo kada će se njegov dolazak približiti. Nakon što je otkrio znakove, upozorio je: "Dakle, bdijte, jer ne znate u koji dan dolazi vaš Gospod. …Zato budite spremni, jer će Sin Čovečiji doći u čas kada ne očekujete." (Matej 24:42, 44).

 

Kako možemo biti spremni kada Spasitelj dođe?

Najbolji način na koji možemo da se pripremimo za Spasiteljev dolazak je da prihvatimo učenja jevanđelja i učinimo ih delom naših života. Svaki dan treba da živimo najbolje što možemo, baš kao što je Isus poučavao dok je bio na zemlji. Možemo živeti dostojno da nas vodi Sveti Duh. Tada ćemo se radovati Spasiteljevom dolasku sa srećom, a ne sa strahom. Gospod reče: „Ne boj se stado malo, tvoje je carstvo dok ne dođem. Evo, dolazim brzo. Baš tako. Amin“ (UiZ 35:27).

Link to comment
Share on other sites

Na kraju 1000 godina sa Hristom, Sotana će nakratko biti oslobođen. Neki ljudi će se okrenuti od Nebeskog Oca. Sotana će okupiti svoje vojske, a arhanđeo Mihailo će okupiti nebeske vojske. U toj velikoj bici Sotana i njegovi sledbenici biće zauvek izbačeni. Zemlja će se pretvoriti u nebesko carstvo i tako dobiti nebesku slavu.

"I opet, zaista, zaista, kažem vam da kada se hiljadu godina navrši, a ljudi ponovo počnu da poriču Boga svoga, poštedeću zemlju samo na kratko; I kraj će doći, i nebo i zemlja će izgoreti i proći, a biće novo nebo i nova zemlja. Jer će sve staro proći, i sve će postati novo, čak i nebo i zemlja, i sva punina njihova, i ljudi, i zveri, ptice nebeske, i ribe morske; A ni jedna dlaka, niti trun, neće se izgubiti, jer to je delo ruku mojih. Jer, gle, zaista vam kažem, pre nego što zemlja prođe, Mihajlo, moj arhanđeo, zatrubiće u trubu svoju, a onda će se svi mrtvi probuditi, jer će im se grobovi otvoriti, i dizaći će – da, baš svi. A pravedni će se skupiti meni zdesna na večni život; a opakih meni sleva ću se postideti da priznam kao svoje pred Ocem; Stoga ću im reći – Idite od mene, vi prokleti, u večni oganj, pripremljen za đavola i anđele njegove. A onda, gle, kažem vam, nikada ustima svojim ne objavih da će se vratiti, jer gde sam ja oni ne mogu doći, jer nemaju moći." (Vidi UiZ 29:22–29)

"I otkupljenje duše je preko Njega koji sve oživljava, u čijim je grudima odlučeno da će siromašni i krotki sa zemlje nju i baštiniti. Dakle, svakako je neophodno da bude posvećena od svake nepravednosti, kako bi bila pripremljena za celestijalnu (nebesku) slavu. Jer nakon što ispuni meru svog stvaranja, biće krunisana slavom, čak i prisustvom Boga Oca; Kako bi je tela koja su iz celestijalnog (nebeskog) carstva mogla posedovati u veke vekova; jer, u tu svrhu beše načinjena i stvorena, i u tu svrhu su oni posvećeni." (UiZ 88:17–20)

"Sve dok sedmi anđeo ne zatrubi trubom svojom; i on će stajati na zemlji i na moru, i zaklinjati se u ime onoga koji sedi na prestolu, da neće biti više vremena; i Sotona će biti svezan, ta stara zmija, koji je nazvan đavo, i neće se odvezati tokom hiljadu godina. A onda će biti odrešen na kratko, kako bi sakupio svoju vojsku. I Mihajlo, sedmi anđeo, i to arhanđeo, skupiće svoju vojsku, i to vojsku nebesku. A đavo će sakupiti svoju vojsku, i to vojsku paklensku, i poći će u bitku protiv Mihajla i njegove vojske. A onda dolazi bitka velikoga Boga, a đavo i njegova vojska će biti bačeni na mesto kome pripadaju, kako više uopšte ne bi imali moć nad svecima. Jer će Mihajlo vojevati njihove bitke, i nadvladaće onoga koji traži presto onoga koji sedi na prestolu, i to Jagnjeta." (UiZ 88:110–115.)

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
31 minutes ago, Nefi said:

a đavo i njegova vojska će biti bačeni na mesto kome pripadaju, kako više uopšte ne bi imali moć nad svecima

Reci mi na koje mjesto će Sotona i njegovi anđeli biti bačeni i što će se na tom mjesto događati?

Link to comment
Share on other sites

 "...biće izbačeni u krajnju tamu; onde će biti plač i škrgut zuba." (Mat 8:12)

Ovaj sadašnji pakao je privremen, i traje dok se ne bude svima sudilo. Posle toga će pakao biti bačen u krajnju tamu u ognjeno jezero: "A smrt i pakao bili su bačeni u ognjeno jezero. Ovo je druga smrt." (Otkrivenje 20:14)

Sotona će takođe biti bačen u taj večni pakao. To je to mesto ko je Bog pripremio za Sotonu, njegove anđele i sve sinove propasti, a to su oni koji nisu nasledili nijedno pa ni najniže carstvo slave. 

To je mesto kome pripadaju i odatle neće nikada više izaći. 

 

Link to comment
Share on other sites

Koja je svrha te 1000 godisnje vladavine?

Kako ce milijarde ljudi koji su zivjeli i sada uskrsnuli u tjelesima odnosno citavo covjecanstvo uspjeti stati na zemlju?

Hoce li se svi morati naseliti u mjesta gdje su zivjeli prije smrti i hoce li morati raditi?

Hoce li zemlja biti unistena nakon toga i te zadnje bitke?

Hoce li Krist nakon tih 1000 godina reci da je proslo 1000 godina i vrtiti se u Nebesa ili kako ce to biti?

Zasto ce se neki ljudi okrenuti "od nebeskog Oca" ako su vec vidjeli slavu 1000disnjeg kraljevanja Isusa Krista?

Edited by krstjanin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgvori na temu

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Učenja Crkve Isusa Hrista svetca poslednjih dana -   Dan šabata   Značenje dana šabata   „Ne zaboravite da svetkujete dan šabata“ (Izlazak 20:8; videti takođe UiZ 68:29). Reč Šabat potiče od jevrejske reči koja znači odmor. Pre vaskrsenja Isusa Hrista, šabat je označavao Božji dan odmora nakon što je završio Stvaranje. To je bio znak saveza između Boga i njegovog naroda. U knjizi Postanka čitamo da je Bog stvorio nebo i zemlju u šest vremenskih perioda, koje je nazvao danima: „I sedmog dana završi Bog delo svoje koje je učinio. I sedmog dana počinu od svih poslova svojih. I blagoslovi Bog sedmi dan i posveti ga“ (Postanje 2:2-3). Danas dan šabata takođe obeležava vaskrsenje Isusa Hrista. Subota je bila sedmi dan. To je sveti dan koji nam je Bog odredio da se odmorimo od svakodnevnih poslova i da mu se poklonimo.   Svrha dana šabata   Isus je poučavao da je dan šabata određen za našu korist (videti Marko 2:27). Svrha dana šabata je da nam da određeni dan u nedelji u koji ćemo svoje misli i postupke usmeriti ka Bogu. To nije samo dan za odmor od posla. To je sveti dan koji treba provesti u obožavanju i odanosti. Dok se odmaramo od naših uobičajenih svakodnevnih aktivnosti, naš um je slobodan da pažljivo razmisli o duhovnim stvarima. Tog dana treba da obnovimo naše saveze sa Gospodom i da nahranimo svoje duše onim što je od Duha.   Istorija subotnjeg dana   Bog je posvetio sedmi dan kao šabat na početku stvaranja zemlje (videti Postanak 2:2–3). Od najranijih vremena, tradicija svetog sedmog dana je sačuvana među raznim narodima na zemlji. Bog je obnovio zapovest o ovom danu Izraelcima, rekavši: „Ne zaboravite da svetkujete šabat“ (Izlazak 20:8). Održavanje šabata je takođe bio znak da su Izraelci bili njegov narod saveza (videti Izlazak 31:12–13, 16; Isaija 56:1–8; Jeremija 17:19–27). Međutim, neke jevrejske vođe su stvorile mnoga nepotrebna pravila o danu šabata. Oni su određivali koliko čovek treba da hoda, koje čvorove može da veže i tako dalje. Kada su se izvesne jevrejske vođe usprotivile Isusu Hristu da leči bolesne ljude na šabat, Isus ih je podsetio da je dan šabata stvoren za dobrobit čoveka. Nefijski marod koji opisuje Mormonova knjiga su takođe svetkovali šabat u skladu sa zapovestima (videti Jar 1:5). U današnje vreme Gospod je ponovio svoju zapovest da treba da pamtimo dan šabata i da ga svetujemo (videti UIZ 68:29).   Gospodnji dan   Sve do svog vaskrsenja, Isus Hrist i njegovi učenici su sedmi dan slavili kao šabat. Posle njegovog vaskrsenja, nedelja je bila posvećena kao dan Gospodnji u znak sećanja na njegovo vaskrsenje tog dana (videti Dela apostolska 20:7; 1. Korinćanima 16:2). Od tog vremena pa nadalje, njegovi sledbenici su prvi dan u nedelji posmatrali kao svoj šabat. U oba slučaja bilo je šest dana za rad i jedan za odmor i bogosluženje. Gospod nam je dao direktnu zapovest objavljenu Džozefu Smitu da takođe poštujemo prvi dan nedelje, Gospodnji dan, kao naš dan šabata (videti UiZ 59:12).   Svetkovanje šabata   Gospod prvo traži od nas da svetkujemo dan šabata. U otkrivenju datom Džozefu Smitu 1831. godine, Gospod je zapovedio svecima da idu u dom molitve, prinesu i uzmu pričest, odmore se od svojih trudova i obožavaju Svevišnjega (videti UiZ 59:9–12). Drugo, traži od nas da se odmorimo od svakodnevnih poslova. To znači da ne radimo nikakav posao koji bi nas sprečio da se potpuno posvetimo duhovnim stvarima. Gospod je rekao Izrailjcima: „Onda nemojte raditi: ni vi, ni sin vaš, ni kćer vaša, ni sluga vaš, ni sluškinja vaša, ni stoka vaša“ (Izl 20:10). Naši proroci su nam govorili da tog dana ne idemo u kupovinu, lov, pecanje, sportske događaje ili učestvovanje u sličnim aktivnostima. Međutim, upozoreni smo i da ne svetkujemo dan šabata samo tako što ne radimo ništa, nego šabat zahteva konstruktivne misli i akcije. Šta možemo da radimo kada je šabat? Prorok Isaija je predložio da se odvratimo od sopstvenih zadovoljstava i nazovemo „Ako Šabat nazoveš radošću, Jehovi slavnim danom, i ako ga budeš slavio umesto da ideš svojim putevima....” “ (Isaija 58:13). Moramo da razmišljamo o pravednim stvarima koje možemo učiniti na šabat. Na primer, dan šabata možemo da svetkujemo posećujući crkvene sastanke; čitanje svetih pisma i reči naših nadahnutih apostola i proroka; posećivanje bolesnih, starih i onih koje volimo; slušanje duhovne muzike i pevanje pesama; moleći se Ocu Nebeskom sa pohvalom i blagodarenjem; vršenje službe u Crkvi; pričanje priča koje podstiču veru, svedočenje i deljenje duhovnih iskustava sa drugima; pisanje pisama onima koje volimo; post sa svrhom; i provođenje vremena sa porodicom. Kada odlučujemo koje su druge aktivnosti prikladne za subotnji dan, možemo se zapitati: Da li će me to podići i inspirisati? Da li to pokazuje poštovanje prema Gospodu? Da li to usmerava moje misli prema njemu? Ponekad postoje periodi kada moramo da radimo na dan šabata. Kad god je to moguće, treba da to izbegavamo, ali ako je apsolutno neophodno, ipak treba da zadržimo duh dana šabata u našim srcima koliko god je to moguće.   Blagoslovi za svetkovanje šabata   Ako poštujemo dan šabata, moći ćemo da primimo velike duhovne i vremenske blagoslove. Gospod je rekao da ćemo biti puni radosti ako budemo svetkovali dan šabata sa zahvalnošću i radosnim srcem. On je obećao: „Sve što je na zemlji vaše je... bilo za hranu ili za odeću, bilo za kuće ili za pašnjake, ili kao voćnjake, ili kao bašte, ili kao vinograde. Da, sve što niče iz zemlje, u svoje vreme, napravljeno je na korist i upotrebu čoveku, i da oku ugađa i raduje srce. Da, za hranu i odeću, za ukus i miris, da ojačamo telo i razveselimo dušu“ (UiZ 59:16-19).
    • . Blago gladnima i žednima pravednosti jer oni će se nasititi .   "Pravednost" je još jedna od velikih ključnih riječi Biblije, jedan od onih ključeva koje čitatelj mora imati u svom posjedu ako želi razumjeti pravo značenje knjige. Kao i "zemlja", "krotki" i "utjeha", to je izraz koji se koristi u posebnom i određenom smislu. Pravednost u Bibliji ne znači samo ispravno ponašanje, već i ispravno razmišljanje o svim temama, u svakom segmentu života.   Dok proučavamo Propovijed na gori, naći ćemo da svaka klauzula u njoj ponavlja veliku istinu da su vanjske stvari tek izraz odnosno slika unutarnjih misli i uvjerenja; da imamo vlast ili moć nad svojim mislima da mislimo kako hoćemo; i tako, neizravno, činimo ili kvarimo svoje živote načinom na koji razmišljamo. Isus će nam u ovim govorima stalno govoriti da nemamo izravnu moć nad vanjskim stvarima, jer su te vanjske stvari samo posljedice, rezultirajuće slike onoga što se događa na Tajnom mjestu. Kako čovjek sije u svojim nevidljivim mislima, tako će i žeti u onome što se vidi. "Sve stvari djeluju na dobro onima koji ljube dobro", a voljeti dobro znači zaokupljati se mislima o dobru.   Kada se ljudi probude za spoznaju ovih velikih istina, prirodno ih pokušavaju početi primjenjivati u svojim životima. Shvativši napokon životnu važnost "pravednosti", ili razmišljanja skladnih misli, oni, kao razumni ljudi, odmah počinju pokušavati dovesti u red svoju kuću. Princip koji je uključen savršeno je jednostavan, ali nažalost, izvođenje je sve samo ne lako. Sad, zašto bi to trebalo tako biti? Odgovor leži u izvanrednoj snazi navike; a navike razmišljanja su istodobno najsuptilnijeg karaktera i najteže ih je razbiti.   Lako je, relativno govoreći, prekinuti fizičku naviku ako doista ozbiljno mislite, jer je djelovanje na fizičkom planu puno sporije i opipljivije nego na mentalnom planu. U suočavanju s navikama mišljenja, međutim, ne možemo začas, da tako kažemo, stajati po strani i zauzeti relativno distancirano gledište, kao što možemo u promišljanju naših postupaka. Naše misli teku pozornicom svijesti u neprekinutom toku, i to tako brzo da se s njima može nositi samo neprestana budnost. Tako, pozornica nečijeg djelovanja je područje njegove neposredne prisutnosti. Mogu djelovati samo tamo gdje jesam. Mogu izdavati naredbe pismom ili telefonom; ili mogu pritisnuti gumb i postići rezultate na daljinu; ali ipak, moje se djelovanje događa tamo gdje jesam u sadašnjem trenutku vremena. U mislima se, naprotiv, mogu kretati cijelim područjem svog života, uključujući i sve ljude s kojima sam bio ili jesam na bilo koji način, i jednakom se lakoćom mogu vinuti u prošlost ili u budućnost.   Vidimo, dakle, koliko je veća zadaća postizanja svestranog skladnog mišljenja i osjećanja, odnosno istinske pravednosti, nego što se čini na prvi pogled. Iz tog razloga mnogi ljudi postanu u sebi obeshrabreni i prepuštaju se velikoj količini samoosuđivanja jer ne mijenjaju dovoljno brzo sav tok misli na cijelom području svojih života – ništenje starog Adama, kako Pavao kaže – u dovoljno kratkom vremenu. Ovo je, naravno, velika pogreška i, zbiva se da, samoosuđivanje koje je u biti loša, i stoga nepravedna misao, ima tendenciju proizvesti još više problema, sve u starom začaranom krugu. Da se ni ne spomene da je Bog Sudac, a ne mi. Ako ne napredujete onoliko brzo koliko biste željeli, lijek je – biti još pažljiviji i zadržati i dalje samo skladne misli. Kroz to se očituje i trpljenje, duranje, dosljednost i postojanost koje su plodovi duha.   Ne zadržavajte se na svojim pogreškama ili na sporosti vašeg napretka, nego zahtijevajte Božju Prisutnost sa sobom, tim više, u zubima obeshrabrujućih "ričućih lavova". Hrlite k mudrosti. Napravite mentalnu inventuru, invenciju ili reviziju svog života i vidite ne razmišljate li još uvijek pogrešno u nekom dijelu svog uma.   Postoji li neka pogrešna linija ponašanja koju još uvijek slijedite? Postoji li netko kome još niste oprostili? Prepuštate li se bilo kakvoj političkoj, rasnoj ili vjerskoj sektaškoj mržnji ili prijeziru? Ovo će se sigurno maskirati pod plaštom samopravednosti, ako postoji. Ako je tako, strgnite taj ogrtač i riješite se zla, jer ono je otrov u vašem životu.   Je li u vašem srcu zaostala neka vrsta ljubomore i zavisti – može biti osobna ili profesionalna. Ova odvratna stvar mnogo je češća nego što bi se spremno priznalo u pristojnom društvu. Ako je tu, odrežite je pod svaku cijenu.   Postoje li sentimentalna žaljenja ili besmislena čežnja za nemogućim? Ako je tako, razmislite o tome da, kao besmrtnom biću, Sinu Božjem koji drži svu duhovnu vlast, nijedna dobra stvar nije izvan dosega, ovdje i sada.   Postoji li grižnja savjesti zbog prošlih grešaka? Zapamtite da je kajanje zbog osjećaja krivice samo oblik duhovnog ponosa, za razliku od promjene stava metanoie – sa znanjem i shvaćanjem. Uživati u tome, kao što neki ljudi čine, izdaja je Božje ljubavi i praštanja, koji kaže: "Evo, sada je dan spasenja." "Evo, sve činim novo."   U ovom stihu Isus nam govori da se ne obeshrabrimo jer ne svladavamo sve odjednom, jer nam se čini da napredujemo sporo. Ako uopće ne napredujemo, onda se ne možemo moliti na pravi način, a na nama je da otkrijemo zašto, ispitujući svoje živote i moleći se za mudrost i vodstvo. Uistinu, trebamo neprestano moliti za mudrost i vodstvo, te za živo djelovanje Duha Svetoga na nas, kako bi kvaliteta naših molitava – naše blagostanje – stalno rasla. Ali ako se krećemo, ako se stvari popravljaju, iako možda ne tako brzo, ne trebamo se obeshrabriti. Trebamo samo postojano raditi, i pod uvjetom da smo zaista svim srcem u našim naporima, pod uvjetom, to jest, da smo stvarno gladni i žedni pravednosti, tada ćemo, konačno, sigurno biti ispunjeni. Nemoguće je da svesrdna potraga za istinom i pravednošću, ako se u njoj ustraje, ne bude okrunjena uspjehom. Bogu se nije rugati, niti se On ruga svojoj djeci.
    • . Blago krotkima jer će oni baštiniti zemlju .   Ovo je jedan od najvažnijih stihova Biblije. S realizacijom duhovnog značenja ovih riječi, otkriva se Tajna Vladanja – tajna nadilaženja teškoća. To je doslovce Ključ Života. U pitanju je Poruka Isusa Krista reducirana u jednu jedinu rečenicu.   Prvo, riječ "zemlja" se ne odnosi samo na terestrijalni globus. Ona zaista znači manifestaciju, aktualizaciju. Manifestacija ili izražaj je rezultat nekog uzroka. Uzrok mora biti izražen ili manifestiran prije nego što o njemu išta možemo znati; a, vrijedi i suprotno, svaki izraz ili manifestacija mora imati neki uzrok.   Sada u Božanskoj metafizici, a posebno u Propovijedi na gori, učite da je sva uzročnost unutarnja – mentalna jednako kao i emocionalna, svo vaše iskustvo – zapravo manifestacija vaših vlastitih nutarnjih stanja. Činjenica da ste prilično nesvjesni većine svojih nutarnjih stanja nema značenje; jer ona su ipak tu, u vašoj podsvijesti, bez obzira na to što ste ih sada zaboravili ili ih uopće niste bili svjesni. "Sva će se zemlja napuniti slavom Gospodnjom." "Njegova će duša prebivati u miru, a Njegovo sjeme (-molitve-) će baštiniti zemlju." "Gospodin kraljuje, neka se raduje sva zemlja." Blaženje Isusovog Učenja upućuje na ništa manje nego –krotkost.   Pravo značenje riječi "krotak" u Bibliji je unutarnji stav za koji ne postoji nijedna druga dostupna riječ. Spoj je to otvorenosti, vjere u Boga i spoznaje da je volja Božja za nas uvijek nešto radosno i zanimljivo i vitalno, i puno bolje od svega što bismo sami mogli zamisliti. Ovo stanje uma također uključuje savršenu spremnost da se dopusti da se ova Božja Volja ostvari na bilo koji način koji Božanska Mudrost smatra najboljim, a ne na neki određeni način koji smo sami odabrali. Ovaj unutarnji stav, složen je u analizi, ali jednostavan sam po sebi.   Mojsije je, sjećamo se, učinio čudesno djelo za cijeli svoj narod, izbavivši ga iz egipatskog ropstva usprkos nevjerojatnim poteškoćama i utječući svojim učenjem i svojim djelima na cijeli kasniji tok povijesti. Mojsije je imao otvoren um, spreman da bude poučen novim stvarima i novim načinima razmišljanja i rada. Nije odbacio novo otkrivenje jer je bilo novo i revolucionarno, kao što bi učinila većina njegovih samozadovoljnih kolega u egipatskoj hijerarhiji. Nije, barem u početku, bio slobodan od ozbiljnih mana karaktera, ali je bio prevelik za intelektualni ili duhovni ponos, i stoga se postupno izdigao iznad ovih mana kako je nova istina djelovala u njegovoj duši.   Mojsije je u potpunosti razumio da rigorozno prilagođavanje Božjoj Volji, daleko od toga da uključuje gubitak bilo kakvog dobra, može značiti samo ljepši, bolji i sjajniji život. Stoga nije o tome razmišljao kao o samožrtvovanju, jer je znao da je to najviši oblik samoslavljenja u pravom i prekrasnom smislu riječi. Samoveličanje egoista je podla taština koja na kraju dovodi do poniženja. Istinsko samoproslavljenje, proslavljenje koje je stvarno slavno, je proslavljenje Boga – "Otac u meni, On čini djela." "Ja u vama, i vi u meni." Mojsije je imao divno razumijevanje moći izgovorene Riječi da poziva na dobro, što je znanstveno utemeljena vjera. Bio je jedan od "najkrotkijih" ljudi koji su ikada živjeli i nitko, osim našeg Spasitelja, nije u većoj mjeri baštinio zemlju.
    • . Blago onima koji žaluju jer će biti utješeni .   Žalost ili tuga nisu dobre stvari, jer Volja Božja je da svi žive sreću i radost. Isus kaže: "Došao sam da bi oni imali život, i to obilniji život."   S druge strane, nevolja i patnja mogu biti korisne jer mnogi ljudi se ne bi ni potrudili naučiti Istinu dok ih na to ne potjeraju tuga i promašaj. Prije ili kasnije će svako ljudsko biće morati otkriti Istinu o Bogu i osobno stupiti s Njime u kontakt. Morat će doći u razumijevanje Istine koje će ga, jednom zauvijek, osloboditi od trodimenzionalnih ograničenja i grijeha, bolesti i smrti koji ih prate. Doduše, većina ljudi neće krenuti u potragu za Bogom osim ako ih na to ne potjera neka vrsta nevolje. Zaista nema potrebe da čovjek ima probleme jer ako bi samo prvo potražio Boga, nevolja ne mora nikada doći. Čovjek uvijek ima izbor naučiti putem duhovnog otkrivanja ili učeći putem bolnoga iskustva.   U pravilu, tek kad je zdravlje narušeno, a obična medicinska sredstva nisu uspjela pružiti olakšanje, ljudi se ozbiljno prihvate stjecanja onog duhovnog razumijevanja tijela kao istinskog utjelovljenja božanskog života koje nam je jedino jamstvo za prevladavanje bolesti i, na kraju, smrti. Ipak, ako bi se ljudi obratili Bogu i stekli nešto od ovog razumijevanja dok im je zdravlje još uvijek dobro, uopće ne bi trebali biti bolesni.   Opet, obično se ljudi tek kada vrlo akutno osjećaju siromaštvo, to jest kada obični materijalni izvori opskrbe presuše, obraćaju Bogu kao posljednjem utočištu i nauče lekciju da je Božanska moć doista Izvor čovjekove opskrbe i svi materijalni činitelji tek kanali i upojavljenja.   U Kući našega Oca, puno je soba, ali ključ višljim prostorijama je uvijek postizanje potpunog ovladavanja nad onom u kojoj smo. Stoga je za nas vrlo blagoslovljena stvar što smo prisiljeni da što prije riješimo pitanje skrbi. Ako prosperitetni ljudi sada, dok su još prosperitetni, priznaju Boga kao istinsko Vrelo, i redovito se mole za još više duhovnog razumijevanja po ovom pitanju, nikada ne bi trebali patiti od siromaštva ili financijskih problema. Bog je vlasnik, a ljudi samo upravitelji ili povjerenici za njega. Ovo opće načelo odnosi se na svaku našu poteškoću, ne samo na fizičke ili financijske probleme, već i na sve druge nelagode koje baštini tijelo. Obiteljske nevolje, svađe i otuđenja, grijeh i grižnja savjesti, i sve ostalo, ne moraju uopće doći ako prvo tražimo Kraljevstvo Božje i Ispravno razumijevanje; ako ipak dođu, za nas će ovo žalovanje biti prerušeni blagoslov, jer kroz njega ćemo biti "utješeni". A pod utjehom Biblija podrazumijeva iskustvo Božje Prisutnosti, što je kraj svake žalosti. Tradicionalne crkve su prečesto naučavale raspetoga Krista koji završava na križu; ali Biblija nam daje Uskrslog Krista Pobjedonosnog.
    • Učenja Crkve Isusa Hrista svetaca poslednjih dana - Uređenje svećeništva   Sveštenstvo je danas na zemlji Crkvom Isusa Hrista svetaca poslednjih dana upravlja sveštenstvo. Sveštenstvo, koje je uvek povezano sa Božjim delom, „nastavlja se u Crkvi Božjoj kroz sve generacije, i njeni dani nemaju početka i njene godine nemaju kraja“ (UiZ 84:17). Danas je na zemlji. Starci i mladići se krštavaju u Crkvi, a kada se oceni da su dostojni, rukopoloženi su u sveštenstvo. Njima je data vlast da deluju umesto Gospoda i sprovode njegovo delo na zemlji. Dva odeljenja sveštenstva Sveštenstvo je podeljeno na dva odeljenja: Melhisedekovo i Aronovo sveštenstvo (videti UiZ 107:1). »To se zvalo Melhisedekovo sveštenstvo jer je Melhisedek bio tako veliki visoki sveštenik. Pre njegovog vremena zvalo se Sveto sveštenstvo po radu Sina Božijeg. Ali iz dubokog poštovanja prema imenu Vrhovnog Bića, kako bi izbegli da se njegovo ime prečesto ponavlja, oni, crkva drevnih dana, nazvali su to sveštenstvo po Melhisedeku, ili Melhisedekovom sveštenstvu.“ (UiZ 107:2- 4). Niže sveštenstvo je dodatak Melhisedekovom sveštenstvu. Zove se Aronovo sveštenstvo jer je podeljeno Aronu i njegovim sinovima kroz generacije. Oni koji imaju Aronovo sveštenstvo imaju ovlašćenje da sprovode spoljašnje obrede pričešća i krštenja. (Vidi UIZ 20:46; 107:13–14, 20.) Oni koji imaju Melhisedekovo sveštenstvo imaju moć i autoritet da vode Crkvu i usmeravaju propoved jevanđelja u svim delovima sveta. Oni služe u svom duhovnom delu Crkve (videti UiZ 84:19–22; 107:8). Oni usmeravaju rad u hramu; oni predsedavaju odeljenjima, ograncima, sredinama i misijama. Gospodnji izabrani prorok, predsednik Crkve, je predsedavajući prvosveštenik nad Melhisedekovim sveštenstvom (videti UIZ 107:65–67). Ključevi sveštenstva Postoji razlika između rukopoloženja u službu sveštenstva i primanja ključeva sveštenstva. Sveštenstvo je generalno ovlašćenje dato čoveku da deluje umesto Boga. Svaki čovek koji je rukopoložen u bilo koji stepen sveštenstva ima tu vlast. Ali neophodno je da svaki čin koji izvrši ova vlast bude učinjen u pravo vreme i na pravom mestu, na pravi način i u pravom redosledu. Moć da se upravlja ovim poslovima čini ključeve sveštenstva. U svojoj punoći, ključeve drži samo jedna osoba, prorok i predsednik Crkve. Kao  primer apostola Petra za vreme prvih apostola. On može deliti deo ove moći sa drugim, u kom slučaju ta osoba drži ključeve tog konkretnog posla. Tako mogu episkopi kao i predsednici ostalih organizacija unutar crkve, držati ključeve posla koji se obavlja u tom određenom delu ili na tom mestu. Njegovo sveštenstvo nije nešto veće samo što ima određene ključeve. Predsednik starešina, na primer, nema više sveštenstva od onih koje On vodi. Ali on ima moć da upravlja službenim poslovima koji se obavljaju. Službe i dužnosti Aronovog sveštenstva Kada se čoveku ili dečaku od 12 godina dodeli Aronovo sveštenstvo, on biva rukopoložen u službu tog sveštenstva. Službe Aronovog sveštenstva su đakon, učitelj, sveštenik i episkop. Svaka služba ima dužnosti i odgovornosti. Svakim grupom predsedava predsednik te grupe. Neki muškarci se pridružuju nakon što pređu uobičajene godine za primanje službe u ovom sveštenstvu. Obično bivaju rukopoloženi da služe u Aronovom sveštenstvu i uskoro mogu biti zaređeni u druge službe ako ostanu dostojni. Đakon Mladić koji je kršten i potvrđen kao član Crkve i dostojan može biti rukopoložen u đakonsku službu sa 12 godina. Đakoni su obično zaduženi za službu davanja pričesti članovima Crkve, održavanje crkvene zgrade i dvorišta u redu, služenje kao glasnici za svešteničke vođe i ispunjavanje posebnih zadataka kao što je prikupljanje velikoposnih prinosa. Učitelj Dostojan mladić može biti rukopoložen za učitelja sa 14 godina ili više. Učitelji imaju sve dužnosti, prava i ovlašćenja đakonske službe plus dodatna. Učitelji u Aronovom sveštenstvu pomažu članovima Crkve da drže zapovesti (videti UiZ 20:53–59). Da bi pomogli u ispunjavanju ove odgovornosti, obično im se dodeljuje da služe kao učitelji. Oni posećuju članove Crkve i jačaju ih. Naređeno im je da poučavaju istine jevanđelja iz Svetih pisama (videti UiZ 42:12). Učitelji pripremaju i hleb i vodu za pričestno služenje. Sveštenik Dostojan mladić može biti rukopoložen za sveštenika sa 16 godina ili više. Sveštenici imaju sve dužnosti, prava i ovlašćenja službe đakona i učitelja plus dodatne (videti UiZ 20:46–51). Sveštenik ima vlast da krsti. On takođe može osveštati pričest. On može rukopolagati druge sveštenike, učitelje i đakone. Sveštenik može da preuzme vođstvo na sastanku kada nema nosioca Melhisedekovog sveštenstva. On treba da propoveda jevanđelje onima oko sebe. Episkop (Biskup) Episkop je rukopoložen i odvojen da predsedava Aronovim sveštenstvom u crkvenoj zajednici u mestu. On je predsednik skupštine sveštenika (videti UIZ 107:87–88). Kada deluje u svojoj službi Aronovog sveštenstva, biskup se prvenstveno bavi temporalnim stvarima, kao što su bavljenje finansijama i evidencijama i upravljanje brigom o siromašnima i potrebitima (videti UiZ 107:68). Episkop je takođe rukopoložen za prvosveštenika tako da može da predsedava svim članovima u odeljenju (videti UiZ 107:71–73; 68:15). Episkop je sudija u Izraelu (videti UiZ 107:74) i savetuje se sa članovima za hramske preporuke, sveštenstvo i druge potrebe. Njegovo je pravo da ima dar rasuđivanja. Službe i dužnosti Melhisedekovog sveštenstva Službe Melhisedekovog sveštenstva su starešina, visoki sveštenik, patrijarh, sedamdesetorica i apostol. Starešina Starešine su pozvane da poučavaju, tumače, opominju, krštavaju i bdiju nad Crkvom (videti UiZ 20:42). Svi su nosioci Melhisedekovog sveštenstva. Oni imaju autoritet da daju dar Svetog Duha polaganjem ruku (videti UiZ 20:43). Starešine treba da vode sastanke Crkve kako ih vodi Sveti Duh (videti UiZ 20:45; 46:2). Starešine mogu služiti bolesnima, blagosiljati ih i pomazati uljem (videti UiZ 42:44) i blagosiljati malu decu (videti UiZ 20:70). Starešine mogu da predsedavaju crkvenim sastancima kada nema visokog sveštenika (UiZ 107:11). Visoki sveštenik Visokom svešteniku je data vlast da obavlja dužnosti u Crkvi i da služi u duhovnim stvarima (videti UiZ 107:10, 12). On takođe može služiti na svim nižim funkcijama (videti UIZ 68:19). Predsednici oblasti ili misija i drugi vođe Crkve rukopoloženi su za visoke sveštenike. Patrijarh Patrijarhe zaređuju vrhovni autoriteti crkve, ili predsednik okola ako ga je ovlastilo Veće dvanaestorice apostola. Zadatak patriarha je da podjeljuju patrijarhalne blagoslove članovima Crkve. Ovi blagoslovi su lične objave koje daju delomično razumijevanje našeg poziva na zemlji. Oni su reč Gospodnja osobno nama. Patrijarsi su također zaređeni visoki sveštenici. (Vidi UiZ 107:39-56) Sedamdesetorica Sedamdesetorica su posebni svedoci za Isusa Hrista u svetu i pomažu u izgradnji i upravljanju Crkvom pod vođstvom Prvog predsedništva i Veća dvanaestorice apostola (videti UIZ 107:25, 34, 38, 93–97). Apostol Apostol je poseban svedok imena Isusa Hrista širom sveta (videti UIZ 107:23). Apostoli služe u poslovima Crkve širom sveta. Oni koji su rukopoloženi u službu apostola u Melhisedekovom sveštenstvu obično se izdvajaju kao članovi Veća dvanaestorice apostola. Svakom od njih su dati svi ključevi carstva Božijeg na zemlji, ali samo najstariji apostol, koji je predsednik Crkve, aktivno koristi sve ključeve. Drugi deluju pod njegovim vođstvom.        
  • Topics

×
×
  • Create New...