Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Spirit Junkie

Svi ili većina zna da vjernici u katoličko crkvi nikada ne piju vino pri Euharistiji. Ako je Isus rekao pijte ovo vino meni na spomen, zašto su svećenici zabranili vjernicima da piju? Druga stvar, tu se koristi bijelo vino, koje nije simbol crvene Isusove krvi - opet po meni greška. Da li to treba biti alkoholno ili bezalkoholno vino, tu imamo već otvorenu temu na forumu "Biblijske studije".

concept-eucharist-holy-communion-christianity-eucharist-is-sacrament-instituted-by-jesus.jpg

  • καιnos changed the title to Zašto kler ne pije vino pri obredu Euharistije?
  • 3 weeks later...

Prvo naslov je pogrešan. Treba stojati laici ne kler...

Sto se tice pričesti razlozi su više praktične negoli teološke naravi iako ima i teološke. Tek je sabor u Konstanzu 1415. izričito zabranio svećenicima dijeliti pričest pod obje prilike nakon što su neke zapadne sekte počele žestoko napadati pričest pod samo jednom prilikom.

Tridentski sabor medjutim definira da je Krist cjelovito prisutan u svakoj od prilika, odnosno da pričest pod obje prilike nije nužna za spasenje.

Budući da je on proslavljen, njegovo su tijelo i krv također proslavljeni. Jedno se ne može odvojiti od drugoga. Jedna od najvećih tajni Euharistije – tajna i ujedno istina koju svojim ograničenim ljudskim umom ne možemo nikada potpuno shvatiti – jest da svaka mrvica hostije, svaka kap u kaležu, sadrži čitavog Krista. Nije riječ o tome da je njegovo tijelo pod prilikom kruha, a njegova krv pod prilikom vina. Ustvari, hostija sadrži i njegovo tijelo i njegovu krv – čitavu njegovu ljudsku priliku – plus njegovu božansku narav. Isto vrijedi i za kalež.

Sto se tiče same boje vina, dio odgovora vec stoji u pitanju. Zato sto je misa stvarnost, a ne simbolika pa je za stvarnost sakramenta važna tvar. 

Tj. vino može biti bilo koje boje dok god je ono vino.

Pa se propisuje 

...za misno vino da ne smije biti posve kiselo (ocat) ili pokvareno ili načinjeno od nezrelog grožđa ili pomiješano s previše vode.

Jednako tako ne smije se uzeti vino koje je počelo prelaziti u ocat ili se počelo kvariti, ili vino u koje je dodana ružina vodica… Kanije  odredbe dodaju i vele:

Slijedeći Kristov primjer Crkva je za slavljenje Gospodnje gozbe uvijek upotrebljavala kruh i vino s vodom.

Kruh za slavljenje euharistije mora biti od same pšenice, svježe pečen i, prema drevnoj predaji latinske Crkve, beskvasan.

Vino za euharistijsko slavlje treba da je od roda trsova (usp. Lk 22, 18), prirodno i čisto, to jest bez primjesa drugih sastojaka.

Neka se brižno pazi da se kruh i vino, određeni za euharistiju, čuvaju u dobru stanju, a to znači da treba paziti da se vino ne ukiseli i da se kruh ne pokvari ili odveć ne otvrdne, tako da se teško može lomiti.

Priručnici moralne teologije to podrobnije obrazlažu. Da bi vino bilo valjano za misu, ono mora biti naravno vino iz vinove loze, napravljeno iz zrela grožđa i nepokvareno. Takvo vino može biti bilo koje boje, starosti i podrijetla.

Ne smije se uzeti vino napravljeno iz drugih plodova ili iz nezrelog grožđa, kao ni ocat, pokvareno vino ili vino pomiješano s velikom količinom druge materije, npr. vode. U proizvodnji vina ne smije se dodavati šećer, umjetne boje, tanin ili voda iznad 4%. Za dopuštenost se traži da vino bude fermentirano i da mu se pridoda malo vode.....

 

  • καιnos changed the title to Zašto laici ne piju vino pri obredu Euharistije?
  • Autor
  • Spirit Junkie
1 hour ago, krstjanin said:

Priručnici moralne teologije to podrobnije obrazlažu. Da bi vino bilo valjano za misu, ono mora biti naravno vino iz vinove loze, napravljeno iz zrela grožđa i nepokvareno.

Pošto se kaže rod trsov, da li onda po tebi pripadnici adv. crkve griješe, ako je to neprovrelo vino ili grožđani sok?

Sok se mogao odrzati samo relativno kratko sto znaci da su taj sok mogli piti takodjer relativno kratko. Ja bih postavio drukcije pitanje. Je li po adventistima grijeh koristiti vino?

 

Ili mozda jos bolje konstatirati jednu stvar. U povijesti Crkve nikad se nije dovodilo u pitanje upotreba vina i to iskljucivo vina. Odredjene skupine pocinju problematizirati to pitanje tek nakon "objava" i ucenja americke "vidjelice" Ellen White.

Pa eto nek to bude i moj dogovor

  • 6 months later...
  • Autor
  • Spirit Junkie

Oko 70% američkih katolika ne vjeruje u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji

“Svi smo mi krivi za ovo”, komentirao je biskup (biskup) Los Angelesa Robert Barron rezultate istraživanja provedenog u veljači ove godine. Prema rezultatima istraživanja "Pew" objavljenog 5. kolovoza 2019., oko 70% katolika u Sjedinjenim Državama ne vjeruje u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji, izvještava informativni izvor wiara.pl.

„Teško je opisati koliko sam frustriran čitajući rezultate ove ankete o razumijevanju euharistije među katolicima. Ovo bi trebao biti poziv na uzbunu za sve nas u Crkvi", napisao je biskup na Twitteru.

Zatim je snimio video u kojemu krivi sebe, biskupe, svećenike i "sve zaslužne za prenošenje vjere". “Svi smo mi krivi za ono što je postalo veliki poraz Crkve u prenošenju vlastite tradicije”, dodao je prelat.

Prema Pew Research Centeru, 69% katolika koji se sami identificiraju reklo je da su tijekom liturgije kruh i vino koje primaju u pričesti "simboli Tijela i Krvi Isusa Krista". Ali 31% je primijetilo da vjeruju da "tijekom katoličke liturgije, kruh i vino doista postaju Tijelo i Krv Isusova".

Ispitanici su također upitani znaju li što Katolička crkva uči o ovom pitanju. Ispada da od navedenih 31%, njih 28% zna za nauk Crkve o transupstancijaciji svetih darova, 2% vjeruje da Crkva naučava da su kruh i vino samo simboli Tijela i Krvi Kristove. (ali ipak vjeruju u stvarnu prisutnost Isusa Krista u svetoj pričesti!), a 1% uopće ne poznaje nauk Crkve o ovoj temi.

Među 69% onih koji ne vjeruju u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji:

22% poznaje nauk Crkve o transsupstancijaciji, odnosno svjesno ga odbacuje;

43% je uvjereno da Crkva uči da su kruh i vino samo simboli Tijela i Krvi Kristove;

% ne poznaje crkveni nauk o euharistiji;

1% nije odgovorilo.

Vjera u stvarnu prisutnost Krista u Euharistiji više je nego dvostruko veća među praktičnim katolicima (koji idu na misu barem jednom tjedno) nego među ostalim katolicima, 63%. Međutim, čak i među praktičnim katolicima, 37% kruh i vino smatra samo simbolima Tijela i Krvi Kristove.

Izvor: https://catholicnews.by/okolo-70-am...alnoe-prisutstvie-iisusa-hrista-v-evharistii/

Kako treba da izgleda pravo pričešće

U komentaru na Video pod nazivom "Pokajanje" dobio sam pitanje koje glasi;

Šta mislite da li pričešće pomaže u svemu što ste naveli?

Odgovor na ovo pitanje nije ni malo lak, jer postoji pričešće koje pomaže i priščeće koje ne pomaže.

Postoji duhovno pričešće i postoji telesno pričešće.

Telesno pričešće se u većini slučajeva svodi na nedelju dana posta a onda se ode u crkvu gde se posle luturgije od sveštenika dobije osveštan hleb i vino kao telo i krv Hristova.

 

Kada je u pitanju duhovno pričešće mi takođe treba da jedemo telo Hristovo i da pijemo Njegovu krv.

Ali ovaj put duhovno telo i duhovnu krv.

 

Hajde da vidimo šta je duhovno telo Hristovo.

Pogledajmo šta kaže Jevanđelje po Jovanu već u prvom stihu:

U početku beše reč, i reč beše u Boga, i Bog beše reč.

A u šesnaestom stihu kaže:

I reč postade telo i useli se u nas puno blagodati i istine; i videsmo slavu njegovu, slavu, kao jedinorodnoga od oca.

Jevanđelje nam otkriva da je Reč Božija postala telo, a Hristos je Reč Božija.

 

Kada Hristos kaže da ko ne bude jeo njegovo telo neće imati život u sebi; On zapravo kaže da ko se ne bude hranio duhovnom hranom, Rečju Božijom, taj neće imati život u sebi.

Reč Božija se do današnjih dana prenosi kroz sveto Pismo, i za svakog iskrenog Hrišćanina Biblija je Reč Božija.

 

Ona je telo Hristovo kojim mi treba duhovno da se hranimo.

Jer Isus za vreme tajne večere lomi hleb i daje učenicima govoreći.uzmite, jedite, ovo je telo moje.

Hleb je hrana i dajući im hleb Isus je rekao da je njegovo telo hrana, duhovna hrana.

Jer hleb je telesna hrana a njegovo telo, Reč Božija je duhovna hrana.

Jer Hristos, reč Božija, je Hleb života a rođen je u Betlehemu.

A Betlehem znači kuća hleba ,ili pekara.

 

Kakva simbolika. A da bi razumeli šta je krv Hristova, to opojno duhovno vino koje će opiti narode, moramo početi od Svetoga Duha. Sveti Duh je duh ljubavi među braćom, duh bratoljublja.

I čovek koji nema Svetoga Duha, ne može biti ugodan Bogu da bi bio pričešćen.

Zato u Jevanđeljima stoji da treba da budemo milostivi, trpeljivi prema bližnjima, da praštamo, da okrenemo i drugi obraz, da budemo krotki.

Jer ko tako radi gradi mesto u sebi gde će se nastaniti sveti Duh, Duh ljubavi prema bližnjima.

 

A nagrada za one koji imaju Svetog Duha u sebi je osećanje radosti dok čine dobra dela s ljubavlju.

Osećanje radosti koje dolazi od ljubavi je duhovno vino kojim će se opiti svi narodi.

To osećanje radosti je Krv Hristova.

 

Tako dolazimo do toga, da kada se neko hrani duhovno čitajući Reč Božiju, i kada poslušnošću izvršava Božiju volju imajući ljubav prema bližnjima, pijući krv Hristovu koja izvire iz te ljubavi; Taj biva duhovno pričešćen od samoga Gospoda.

Pokajanjem mi se okrećemo od činjenja zla i čineći Božiju volju kroz ljubav prema bližnjima mi se svakodnevno pričešćujemo.

 

Iz rečenog vidimo da je duhovno pričešće ono pravo pričešće, dok je ono telesno malo klorisno za stvari telesnog zdravlja, i pomalo u duhovnom: Jer istrajnošću u postu jačamo svoju volju.

 

A da bi post bio onaj pravi duhovni post, mi moramo da vodimo računa čime hranimo svoj um. Jer kroz pažnju koju posvećujemo nedoličnim sadržajima na internetu i televiziji mi prljamo svoj um i nemamo nikakvu korist od posta.

 

Vino najbolje oslikava kakva je prava ljubav, Kad se neko napije vina onda mu je sve lepo, veseo je, ništa mu nije prljavo niti gadno, ne misli o zlu. 

A takav je i onaj ko se napije ljubavi, radostan je, ništa mu nije prljavo, ni gadno, ne mislio zlu. 

Zato sok od grožđa ne može da osikava Hristovu krv koja je ljubav prema bližnjima i prema Bogu.

Na svadbi u kani Isus pretvara vodu u vino: I ako znamo da je voda u materijalnom svetu ono šta nas pere od prljavštine onda razumemo da je Vera Duhovna voda koja nas pere od prljavštine da stanemo čisti pred Boga.

Tako slika pretvaranja vode u vino na svadbi ukazuje na pretvaranje vere, duhovne vode, u ljubav, duhovno vino, krv Hristovu

 

Just now, καιnos said:

Nego rale, da li bi se alkoholno vino trebalo koristiti pri Euharistiji?

Telesni ljudi se pričešćuju telesno a duhovni duhovno,

Ako se lomi hleb i daje ljudima kao telo Hristovo sa naznakom da je Hrist prisutan u tom hlebu onda je to prevara, a ako se to čini u spomen na telo Hristovo koje je Reč Božija, Biblija, i u spomen na krv Hristvovu koja je ljubav prema Bogu i prema bližnjima onda je sasvim u redu da to bude mala količina alkoholnog vina radi ispravne simbolike. Nikako sok od grožđa.

Edited by rale

  • Autor
  • Spirit Junkie
47 minutes ago, rale said:

mala količina alkoholnog vina radi ispravne simbolike. Nikako sok od grožđa.

E tu rale griješiš. Kad je bila Pasha, onda su Židovi trebali sedam dana da bace van kvasac, znači za Pashu i Euharistiju se koristi beskvasni kruh. E sada, isto Biblija veli da je kvasac simbol grijeha. Ako je vino provrelo onda ima kvasca. Zato ja i mnogi drugi uzimamo lozov trs, grožđani sok kao što ćemo ga na nebu piti kako Isus veli. Onda to vino treba biti bez kvasca, a to je grožđani sok. Ima ljudi koji neće okusiti kap alkohola, kako ćeš tim ljudima ponuditi alkoholno vino?!

27 minutes ago, καιnos said:

E tu rale griješiš. Kad je bila Pasha, onda su Židovi trebali sedam dana da bace van kvasac, znači za Pashu i Euharistiju se koristi beskvasni kruh. E sada, isto Biblija veli da je kvasac simbol grijeha. Ako je vino provrelo onda ima kvasca. Zato ja i mnogi drugi uzimamo lozov trs, grožđani sok kao što ćemo ga na nebu piti kako Isus veli. Onda to vino treba biti bez kvasca, a to je grožđani sok. Ima ljudi koji neće okusiti kap alkohola, kako ćeš tim ljudima ponuditi alkoholno vino?!

Ja bih rekao da ti ne čitaš pažljivo šta pišem, te da je to razlog zašto me ne razumeš ispravno. Ako se čovek duhovno pričešćuje Čitajući Bibliju i tvoreći ono šta je Isus govorio pije krv Hristovu koja je duhovno vino, onda može i da ne  jede onaj materijalni hleb i vino što se daje u crkvama jer je to samo slika nebeskih stvari. Dakle na nebu se pije ljubav i jede Reč Božija, duhovni hleb. 

Dakle duhovno vino nije od roda vinogradskoga već je to novo vino koje piju oni koji slede Hrista. 

Zato smo mi loze koje su na Hristu kao čokotu i mi čineći dobra dela iz ljubavi točimo iz sebe to novo vino.

Mi smo Božiji vinograd a rod koji treba da rodimo je duhovno vino, ljubav prema bližnjima. I čineći dobra dela mi ujedno i pijemo to vino jer je ljubav radosno osećanje koje opija čoveka koji je  ima.

A kada mi kao ćelije Hristovog tela zračimo ljubavlju onda i Gospod čijeg smo tela delovi pije s nama to vino jer se i on opija s nama osećajući se radosno.

Isus je sve pričao u pričama a ljudi uporno hoće da razumeju bukvalno.

Edited by rale

19 hours ago, καιnos said:

Da, ali je Isus rekao ovo činite meni na spomen. Ne možemo tu rečenicu tumačiti alegorijski. 

..Ali ni bukvalno.

Lakonski odgovor: ako vjerujem da je pod prilikama hostije/kruha cijelokupan, cio, sav i to živi Isus - a želja mi je primiti Isusa u srce, a ne se kao na svadbi častiti i vinom - meni (siguran sam i svakome tko sa srcem i razumom pristupa Pročesti) zna da je ISUS ŽIV, DA GA JE PRIMIO I DA JE SADA S NJIM( s nama).

 

  • Autor
  • Spirit Junkie

Naravno da je Isus duhovno u našim srcima, kako veli Rimljanima 8,9 - Krist u nama. Ali ipak ne mogu vjerovati da kad neki vjernici uzimaju Euharistiju da doslovno jedu Isusovo tijelo. Krist je se prinio jedanput, ali svećenik ga prinosi svake nedjelje u većim gradovima i ostalim danima ako se služi misa. 

5 minutes ago, Buco said:

..Ali ni bukvalno.

Lakonski odgovor: ako vjerujem da je pod prilikama hostije/kruha cijelokupan, cio, sav i to živi Isus - a želja mi je primiti Isusa u srce, a ne se kao na svadbi častiti i vinom - meni (siguran sam i svakome tko sa srcem i razumom pristupa Pročesti) zna da je ISUS ŽIV, DA GA JE PRIMIO I DA JE SADA S NJIM( s nama).

 

Ljudi i ne znaju šta to znači primiti Hrista u srce: evo tekst koji za početak objašnjava šta je srce.

Srce

Ljudi kada kažu da im je nešto u srcu oni pokazuju na predeo grudi. To je postala stvar folklora , oni to tako rade jer svi to tako rade. Niko ne preispituije ima li to smisla .

A istina je da to baš i nema mnogo smisla , ali koga je briga.

Ali hajde da vidimo šta je srce u duhovnom svetu?

Srce je centar naše pažnje, fokus naših misli, centar našeg uma.

Misli koje su dominantne u našem umu i kojima posvećujemo najviše pažnje su nam u srcu.

 

Olovka ima srce jer je grafit u njenom centru.

Naše telo ima srce i to je centralni organ tela.

Iz drugih religija je preuzeto da je duhovno srce u grudima i da nema veze sa umom što je velika prevara.

 

Pogledajmo raspeće, kada Isus visi na krstu, gde mu se nalazi glava? Baš u centru krsta. Tako je duhovno srce sam centar našeg Uma i ako bi smo mu tražili mesto onda je to negde iznad nosa , sredina čela, pa malo dublje u lobanji.

 

Tako nekako doživljavamo sebe dok istražujemo odakle naše misli dolaze.

One misli kojima najčešće posvećujemo pažnju su nam u srcu.

One su sam centar našeg uma , fokus našeg uma.

Ono šta volimo i čemu je naš život posvećen će biti u našem srcu jer tim mislima mi ćemo posvetiti najviše pažnje.

 

Hristos kaže da ne možemo voleti bogatstvo i Boga, jer ko je bogat materijalnim stvarima; znanje, imanje, telesna lepota, titule, taj će u svom srcu stalno misliti o svom bogatstvu i za Boga u njegovom srcu neće biti mesta.

 

A Gospod kaže: Sine daj mi svoje srce.

Šta to Gospod traži kada tako kaže?

On traži našu pažnju, jer ako mu damo pažnju daćemo mu i našu ljubav.

 

Zato je bogatome teško da nasledi Carstvo nebesko.

Za njega je ono preskupo, a siromašak ga dobije za džabe.

Neupućeni božanskim otkrovenjima izmišljaju stvari i pokazuju rukom na grudi kada govore o duhovnom srcu.

Mi dok ne upoznamo Hrista slušamo samo Đavolji glas, glas našeg intelekta.

A kad upoznamo Hrista mi dobijemo i Božiji razum koji nam daje savete i možemo da čujemo njegov glas.

Mi smo stalno na raskrsnici i svojom pažnjom i voljom odlučujemo kojim ćemo se mislima predati i kojim ćemo putem svojim umom ići.

 

Ljudi misle da ako okače krst oko vrata da nose svoj krst, ali naš krst je to raskršće u centru našeg uma, u našem srcu, našem fokusu pažnje.

Kada smo svojom pažnjom okrenuti svom intelektu, tom đavolu u nama, mi ne posvećujemo pažnju Gospodu koji živi u nama.

Naš intelekt je uzurpirao naše srce i za Boga više nema mesta. Pa možemo da se zapitamo: Nosimo li stvarno svoj krst ili nam se samo čini da ga nosimo?

 

Edited by rale

Zato je bogatome teško da nasledi carstvo nebesko jer će on u svom srcu razmišljati o svom bogatstvu, a za Boga tu neće biti mesta.

A kad ljudi jedu hleb i vino onda taj "Hristos" ode u želudac a od srca tu nema ništa.

Tosu uglavnom licemeri koji vole da se hvale kako imaju Hrista u srcu a u stvari oni najviše pažnje posvećuju sportu, muzici, kafanama kockarnicama, filmovima, rijalitijima i td, Za Hrista u njihovom srcu nema mesta.

Edited by rale

On 18. 10. 2024. at 17:14, καιnos said:

Naravno da je Isus duhovno u našim srcima, kako veli Rimljanima 8,9 - Krist u nama. Ali ipak ne mogu vjerovati da kad neki vjernici uzimaju Euharistiju da doslovno jedu Isusovo tijelo. Krist je se prinio jedanput, ali svećenik ga prinosi svake nedjelje u većim gradovima i ostalim danima ako se služi misa. 

ISUS OTKRIO POTRESNU ISTINU O OVOM DANU U TJEDNU: niste svjesni što se događa TAJ DAN!

https://www.youtube.com/watch?v=RCbT6g4MlIs

On 17. 10. 2024. at 18:51, καιnos said:

E tu rale griješiš. Kad je bila Pasha, onda su Židovi trebali sedam dana da bace van kvasac, znači za Pashu i Euharistiju se koristi beskvasni kruh. E sada, isto Biblija veli da je kvasac simbol grijeha. Ako je vino provrelo onda ima kvasca. Zato ja i mnogi drugi uzimamo lozov trs, grožđani sok kao što ćemo ga na nebu piti kako Isus veli. Onda to vino treba biti bez kvasca, a to je grožđani sok. Ima ljudi koji neće okusiti kap alkohola, kako ćeš tim ljudima ponuditi alkoholno vino?!

Objasnjavao sam to. Pogresno tumacis, upravo suprotno

Sok od grožđa je pun prirodnog kvasca koji uzrokuje fermentaciju. Fermentacija je proces u kojem se grožđana tekućina čisti od kvasca, čije se čestice talože na dnu posude, te tako nastaje vino, čisto i bistro.

Tekućina koja se koristila za SZ žrtvovanje je bila jako vino, pretočeno i očišćeno od ostataka, tako da čak ni mrtvi ostaci kvasca nastali u procesu fermentiranja nisu ponuđeni u žrtvovanju. Zato kvasac koji bi bio u soku od grožđa nije nikad došao do žrtvenika. Stoga vino ne sadrži kvasac kada je ispravno pripravljeno za Židovsku Pashu.

Edited by krstjanin

  • Autor
  • Spirit Junkie

Inače KC bi se trebala pozabaviti sa izobrazbom svojih vjernika, jer ni oni ne razumiju kako doslovno jedu Isusovo tijelo, a kamoli protestanti....siguran sam kad bi ih pitali i za misteriju trojstva da ga ne bi znali objasniti. Ali evo jedan zanimljiv članak kako katolički vjernici u Americi ne razumiju Euharistiju.

Oko 70% američkih katolika ne vjeruje u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji

“Svi smo mi krivi za ovo”, komentirao je biskup (biskup) Los Angelesa Robert Barron rezultate istraživanja provedenog u veljači ove godine. Prema rezultatima istraživanja "Pew" objavljenog 5. kolovoza 2019., oko 70% katolika u Sjedinjenim Državama ne vjeruje u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji, izvještava informativni izvor wiara.pl.

„Teško je opisati koliko sam frustriran čitajući rezultate ove ankete o razumijevanju euharistije među katolicima. Ovo bi trebao biti poziv na uzbunu za sve nas u Crkvi", napisao je biskup na Twitteru.

Zatim je snimio video u kojemu krivi sebe, biskupe, svećenike i "sve zaslužne za prenošenje vjere". “Svi smo mi krivi za ono što je postalo veliki poraz Crkve u prenošenju vlastite tradicije”, dodao je prelat.

Prema Pew Research Centeru, 69% katolika koji se sami identificiraju reklo je da su tijekom liturgije kruh i vino koje primaju u pričesti "simboli Tijela i Krvi Isusa Krista". Ali 31% je primijetilo da vjeruju da "tijekom katoličke liturgije, kruh i vino doista postaju Tijelo i Krv Isusova".

Ispitanici su također upitani znaju li što Katolička crkva uči o ovom pitanju. Ispada da od navedenih 31%, njih 28% zna za nauk Crkve o transupstancijaciji svetih darova, 2% vjeruje da Crkva naučava da su kruh i vino samo simboli Tijela i Krvi Kristove. (ali ipak vjeruju u stvarnu prisutnost Isusa Krista u svetoj pričesti!), a 1% uopće ne poznaje nauk Crkve o ovoj temi.

Među 69% onih koji ne vjeruju u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji:

22% poznaje nauk Crkve o transsupstancijaciji, odnosno svjesno ga odbacuje;

43% je uvjereno da Crkva uči da su kruh i vino samo simboli Tijela i Krvi Kristove;

% ne poznaje crkveni nauk o euharistiji;

1% nije odgovorilo.

Vjera u stvarnu prisutnost Krista u Euharistiji više je nego dvostruko veća među praktičnim katolicima (koji idu na misu barem jednom tjedno) nego među ostalim katolicima, 63%. Međutim, čak i među praktičnim katolicima, 37% kruh i vino smatra samo simbolima Tijela i Krvi Kristove.

Izvor: https://catholicnews.by/okolo-70-am...alnoe-prisutstvie-iisusa-hrista-v-evharistii/

7 hours ago, καιnos said:

Oko 70% američkih katolika ne vjeruje u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji
“Svi smo mi krivi za ovo”, komentirao je biskup (biskup) Los Angelesa Robert Barron rezultate istraživanja provedenog u veljači ove godine. Prema rezultatima istraživanja "Pew" objavljenog 5. kolovoza 2019., oko 70% katolika u Sjedinjenim Državama ne vjeruje u stvarnu prisutnost Isusa Krista u Euharistiji, izvještava informativni izvor wiara.pl.

Prema Pew Research Centeru, 69% katolika koji se sami identificiraju reklo je da su tijekom liturgije kruh i vino koje primaju u pričesti "simboli Tijela i Krvi Isusa Krista". Ali 31% je primijetilo da vjeruju da "tijekom katoličke liturgije, kruh i vino doista postaju Tijelo i Krv Isusova".

Vjera u stvarnu prisutnost Krista u Euharistiji više je nego dvostruko veća među praktičnim katolicima (koji idu na misu barem jednom tjedno) nego među ostalim katolicima, 63%. Međutim, čak i među praktičnim katolicima, 37% kruh i vino smatra samo simbolima Tijela i Krvi Kristove.

Izvor: https://catholicnews.by/okolo-70-am...alnoe-prisutstvie-iisusa-hrista-v-evharistii/

Ljudi Božji, hajdemo ovako: padnem. Kako se dići iz gliba grijeha? Kajanje, pa na ispovijed...Nakon odriješenja čujem: "Idi u miru" - da, grijesi su mi oprošteni! Isus je krivnju za moj grijeh uzeo na sebe...Ostajem na Misi. Podizanje/Pretvorba....Na oltaru je ŽIVI, PRAVI ISUS, ali ga ne vidimo. Isus je Bog. DUH! Nakon uskrsnuća, sjetimo se, Om ulazi uplašenim učenicima u prostoriju a sve zatvoreno. Nema prepreke - Isus je tu i stane usred učenika. Radi boljeg shvaćanja: Dvojica učenika nakon susreta s Isusom koji im cijelim putem za Maus tumači pisma, pri lomljenju kruha "otvara" oči. Prepoznaše Gospodina i vraćaju se učenicima da to javi. Ispostavlja se da se ukazao i učenicima u isto vrijeme kad i onoj dvojici. Isus nije ograničen materijom - Bog je!

Kad bi Isus na oltaru trpio samo za abortuse grijeha, rekao je u jednoj poruci, na njemu bi ostale visiti samo krpe mesa, a gdje su drugi grijesi...I ovaj moj? ISUS ga je oprao svojom krvlju, a trpeći sada (i za moj grijeh) na oltaru) sebe prinosi Ocu kao žrtveno janje na Žrtveniku ljubavi da bi nas pomirio s Ocem.

Isus - Bog - DUH!

I meni, grješniku, u Pričesti (Hostiji), dolazi u moje srce. Tko, kako? Bog je DUH! Isus je posvuda!  Nakon Pričesti Isus je u meni, ja sam u Njemu - jedno smo. On je taj koji me je Očevom voljom i stvorio, ali i otkupio...Koje li neshvatljive tajne....!

Treba li doista piti krv (vino, o kojem se ovdje razglaba kao da je riječ o vinu na svadbi ili u gostionici, a ne Isusovoj pravoj krvi)?!!!

 

Slike kako Theresa Neumann prima Hostiju koja, čim dospije na njezin jezik postaje komad mesa, krvavog, SVE SU MAKNUTE! Nema teksta koji završava drugačije osim: "Živjela je samo od Euharistije". I ne samo ona. Bile su nje tri: Alexandrina Marija da Costa, iz Njemačke i Marthe Robin

https://www.bitno.net/vjera/formacija/sveci-hostija-desetljecima-zivjeli-samo-od-hostije-prezivjeti-bez-hrane-pricest/

 

Žalosno kako se drsko retušira sve što je kršćansko, katoličko napose, a ne odgovara protivnicima kršćanstva.

Ja bih još ovaj link...Tek da se malo zamislimo.

 

  • Autor
  • Spirit Junkie

Dobro i ja sam otišao ovdje u off topi, jer je tema ovdje zašto laici ne piju vino. Temu o Euharistiji imamo ovdje

.

GOSPODINOVA VEČERA
==========

U istinitoj Bibliji

NEMA spomena da su Gospodinovu Večeru

UZIMALA DJECA

__________

Uzimao se BesKvasni kruh – ne Hostija!
Kruh se LOMIO!
-----------------

Jasno piše – VEČERA – koja se uzima NA VEČE!
NE doručak NE ručak!

__________

Zašto „Svećenik“ Majke KC, NE daje ljudima čašu Vina?
A sam je uzima!?!?!?

 

Zašto „Svećenik“ NE pije CRVENO vino - ko KRV

nego BIJELO vino?

IVAN 6,53

Reče im stoga Isus: "Zaista, zaista, kažem vam:

AKO NE JEDETE TIJELA SINA ČOVJEČJEGA

I NE PIJETE KRVI NJEGOVE,

NEMATE ŽIVOTA U SEBI!

-------------------
NE PIJEŠ VINO CRVENO KO KRV

NEŠ IMATI ŽIVOTA VJEČNOGA

Zašto „Svećenik“ KC - NE daje ljudima VINO?
______________

Da li je SIN od Boga Jedinog Oca YHVH -
G Yehoshua -
otkinuo komad svoga tijela i dao apostolima jesti svoje tijelo,
ili je dao kruh?

Dao je KRUH!
.........................
Da li je SIN od Boga Jedinog Oca YHVH
G Yehoshua
probušio svoju aortu, pustio svoju krv i dao apostolima piti svoju krv,
ili je dao vino?

Dao je VINO!
......................
Treba uzimati i KRUH i VINO,
a ne kako neki rade – SAMO KRUH.
__________

Prije uzimanja VEČERE

treba se očistiti,

ispovijediti Bogu Jedinome Ocu YHVH

svoje grijehe, pokajati se,

tako se očistiti i biti DOSTOJAN.

Svaki onaj koji NE konzumiza GV
ili TO čini polovično,
NE ČINI TO G Yehoshui NA SPOMEN
NEMA ŽIVOTA VJEČNOGA

pa ko voli – nek izvoli

A onaj koji naučava - NE UZIMATI! - LAŽNO NAUČAVA
i vodi ljude u propast

----------

 

  • 2 weeks later...
On 26. 10. 2024. at 20:30, piramida4 said:

.

Pišem ne samo zbog napisanog od Piramida4

---------

Piramida4 napisa:

IVAN 6,53

"Reče im stoga Isus: "Zaista, zaista, kažem vam:

AKO NE JEDETE TIJELA SINA ČOVJEČJEGA I NE PIJETE KRVI NJEGOVE, NEMATE ŽIVOTA U SEBI!

NE PIJEŠ VINO CRVENO KO KRV, NEŠ IMATI ŽIVOTA VJEČNOGA".

*Eto, to je stavljanje Isusu u usta nešto što On NIJE rekao - ovo podvučeno.

-------------------------

"Uzimao se BesKvasni kruh – ne Hostija!

Kruh se LOMIO!"

*Treba biti svjestan da se lomljenjem jednoga krua Tijelo Kristovo umnaža (ne djeli se na gornja poovica i donja :) jer na kraju bi netko dobio možda jeloć mokta. Karikiram, zar ne?

I NAJMANJA mrvica kruha predtasvlja KOMPLETNO KTISTOVO TIJELO.

Pa ti sad zamisli koliko bi - pod sv. Misom - bilo mrvica...A svaka je CIJELI ISUS! Sa svakom mrvicom bi se mogao pričesti svaki vjernik.

Iz praktičnog razloga i POŠTOVANJA prema Isusu, to se ne čini, nego je hostija CJELOVITA! Kao ministrant sam sudjelovao/pratio kako se "peku". Klatka je, cjelovita.

Ne lomi li svečenik veliku hostiju na oltaru i jedan komadić stavlja u kaež s vinom (BIJELIM!!!!)? Kod pretvorbe u kaležu je i KRV I TIJELO KRISTOVO, plus ona na onoj plitici("Tanjuriću"). Zar su da Isusa? Uvijek je jedan, jedinstveni, a kad se pričešćujemo SVATKO PRIMA CJELOVITROG ISUSU. I kad bismo bili 100% svjesni(trudili se toga biti) svi smo jednpo u Kristu - jedno Tijelo i jedan (Njegov) Duh a mi toliki!

..---------------

"Treba uzimati i KRUH i VINO,

a ne kako neki rade – SAMO KRUH."

*Pa nije Isus motor SUS u automobilu npr!!! Dakle, ne može mu Tijelo “funkcionirati” bez goriva - krvi?????

Ako je kruh TIJELO - ŽIVO, SVETO, ŽIVOTVORNO, po ovome iznad svahvaćeno da bi takvo i bilo treba dodati i vino?

"JA SAM KRUH ŽIVOTA KOJI JE S NEBAO SIŠAO" - REKAO JE ISUS.

KRUH ŽIVOTA.

"Ja sam kruh života.

Tko dolazi k meni,

neće ogladnjeti;

tko vjeruje u mene,

neće ožednjeti nikada". (Iv 6. 34-35)"

----

S ostalim se manje više slažem.

  • 4 weeks later...
On 06. 11. 2024. at 10:26, Buco said:
On 26. 10. 2024. at 20:30, piramida4 said:

.

Dječice…Je li vama uopće stalo do spasenja? Jedan (očito nespreman!!!) proji, kalkulira, mašta, sanja kad Gospodin dolazi po nevjestu; drugi cjepidlači o stvaranju u 6 dana,; treći kako će samo on i njegovi biti spašeni jer…Pa sve su to naprosto GLUPOSTI ako mislimo na načine, djela, postupke, na sve što ni nas trealo privući bliže k Bogu.

A ovdje…Mamma mia, tu se SVJESNO prave razdori na MI i ONI! Dajte se priberite malo. I razmislite: Infarkt, moždani udar, naletio auto…i nema te više. A pred Isusom što reći osim; “Da, gospodine…” - na sve što će nam predbaciti. Koliko će toga On moći pohvaliti? Računamo li barem na čilistište? Dao Bog da ga se “dokopšam”. Mir i svako dobro onima koji uživaju u cjepidlačenju i razdoru. A molimo za jedinstvo kršćana…kako? Ovako kao ovdje? E, Bože, smiluj nam se, kako smo maleni, glupi,bedasti, a umišljeni…

Create an account or sign in to comment