Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

KršćanskiChat

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Da li je Bog sveprisutan i kako?

Featured Replies

Bog je lično biće po čijoj je slici čovek stvoren: "Zatim Bog reče: „Hajde da načinimo čoveka po svom obličju, sličnog nama, i neka vlada nad morskim ribama, nad stvorenjima koja lete po nebu, nad stokom, nad svom zemljom i nad svim drugim životinjama što se miču po zemlji.” (Post 1:26)

"Ovo je knjiga o Adamovom životu. Onog dana kada je Bog stvorio Adama, načinio ga je sličnim sebi." (Post 5:1)

  Određene denominacije koje se pozivaju na Nikejski ili Atanasijski simbol vere, tvrde da su Otac, Sin i Sveti Duh apstraktni, apsolutni, transcendentni, svuda prisutni, jedne suštine, večni i nepoznati, bez tela, udova ili emocija, koji prebivaju izvan prostora i vremena.

Radi toga mnogi hrišćani veruju, da Bog nemože biti sveprisutan ako ima telo, a zaboravljaju da je Isus otišao u telu na nebo.

Ipak se ovo učenje ne temelji na pismu.

 Tu se postavlja pitanje, zašto bi sada jedna osoba sa telom od duha bila sve prisutna, a druga sa telom od mesa i kostiju to nije. 

Nije li Isus otišao na nebo u telu? Nije li on i dalje svemoćni Bog? A ako je i dalje svemoćni Bog, zašto nije sveprisutan iako ima telo?

To što Boga čini sveprisutnim to je njegov Duh i svetlo ili njegova duhovna moć a ne telo, bilo ono od duha ili mesa i kostiju. 

Naravno ako mislite da je za vas lakše da zamislite jednog bestelesnog Boga i samo kao takvog sveprisutnog, to je u redu, ali mislim da bi to trebalo stajati na pismu a ne na vlastitom mišljenju.

 Iako Biblija potvrđuje njegovu svepisutnost: „Jer u njemu živimo i krećemo se i jesmo“ (Dela apostolska 17:28). Ona ne objašnjava kako to funkcioniše.

Ja takođe verujem da je Bog sveprisutan, i da njegova prisutnost prebiva u beskrajnosti svemira.

Ali verujem isto da je Bog mnoge izgubljene istine o prirodi Boga, ponovo objavio, preko Josepha Smitha i drugih posle njega. Zato naši novoobjavljeni spisi na to daju jasniji odgovor.

„On sve shvata, i sve je pred Njim, i sve je oko Njega; i On je iznad svega, i u svemu, i kroz sve, i oko svega; i sve je po Njemu, i od Njega, i to od Boga, u veke vekova. “ (UZ 88:41).

 Bog je, za nas, naravno, lično biće po čijem liku je čovečanstvo stvoreno, ali On je takođe i imanentno biće iz koga izlazi svetlost koja ispunjava ceo svemir i tako ga čini sveprisutnim.

 "I ja, Bog, rekoh svom Jedinorođencu, koji sa mnom beše od početka: Načinimo čoveka po obličju svome, nalik sebi; i beše tako. I ja, Bog, rekoh: Neka vladaju nad ribama morskim, i nad pticama na nebu, i nad stokom, i nad svom zemljom, i nad svakim bićem što puže po zemlji." (Mojsije 2:26)

 "Po obličju sopstvenog tela svog, muško i žensko, stvori ih, i blagoslovi ih, i nadenu im ime Adam, u danu kada behu stvoreni i behu postali žive duše u zemlji, u podnožju Božjem." (Mojsije 6:9).

 „Svetlost koja se širi iz prisustva Božjeg da ispuni beskrajnost prostora – Svetlost koja je u svemu, koja daje život svemu, koja je zakon po kome se sve upravlja, i to moć Boga koji sedi na svom prestolu, koji je u grudima večnosti, koji je posred svega.“ (UZ 88:12–13).

 Moć, svetlost, uticaj i duh koji izviru iz njegove ličnosti i ispunjavaju neizmernost svemirskog prostora, su međutim, njegova kreacija i tako je On ipak, sa telom ili bez, sveprisutan.

eye-providence-blue-cloudy-sky-all-seeing-god-s-heaven-symbol-illuminati-freemasons-330828266.webp

  • Spirit Junkie

Bog je sveprisutan - kako - preko svojega svetoga Duha. Jednostavno i jasno.

Padanje je iskustvo. Borba je karakter. Ne predati se je život!

On 15. 11. 2025. at 11:23, Nefi said:

Bog je lično biće po čijoj je slici čovek stvoren: "Zatim Bog reče: „Hajde da načinimo čoveka po svom obličju, sličnog nama, i neka vlada nad morskim ribama, nad stvorenjima koja lete po nebu, nad stokom, nad svom zemljom i nad svim drugim životinjama što se miču po zemlji.” (Post 1:26)

"Ovo je knjiga o Adamovom životu. Onog dana kada je Bog stvorio Adama, načinio ga je sličnim sebi." (Post 5:1)

  Određene denominacije koje se pozivaju na Nikejski ili Atanasijski simbol vere, tvrde da su Otac, Sin i Sveti Duh apstraktni, apsolutni, transcendentni, svuda prisutni, jedne suštine, večni i nepoznati, bez tela, udova ili emocija, koji prebivaju izvan prostora i vremena.

Radi toga mnogi hrišćani veruju, da Bog nemože biti sveprisutan ako ima telo, a zaboravljaju da je Isus otišao u telu na nebo.

Ipak se ovo učenje ne temelji na pismu.

 Tu se postavlja pitanje, zašto bi sada jedna osoba sa telom od duha bila sve prisutna, a druga sa telom od mesa i kostiju to nije. 

Nije li Isus otišao na nebo u telu? Nije li on i dalje svemoćni Bog? A ako je i dalje svemoćni Bog, zašto nije sveprisutan iako ima telo?

To što Boga čini sveprisutnim to je njegov Duh i svetlo ili njegova duhovna moć a ne telo, bilo ono od duha ili mesa i kostiju. 

Naravno ako mislite da je za vas lakše da zamislite jednog bestelesnog Boga i samo kao takvog sveprisutnog, to je u redu, ali mislim da bi to trebalo stajati na pismu a ne na vlastitom mišljenju.

 Iako Biblija potvrđuje njegovu svepisutnost: „Jer u njemu živimo i krećemo se i jesmo“ (Dela apostolska 17:28). Ona ne objašnjava kako to funkcioniše.

Ja takođe verujem da je Bog sveprisutan, i da njegova prisutnost prebiva u beskrajnosti svemira.

Ali verujem isto da je Bog mnoge izgubljene istine o prirodi Boga, ponovo objavio, preko Josepha Smitha i drugih posle njega. Zato naši novoobjavljeni spisi na to daju jasniji odgovor.

„On sve shvata, i sve je pred Njim, i sve je oko Njega; i On je iznad svega, i u svemu, i kroz sve, i oko svega; i sve je po Njemu, i od Njega, i to od Boga, u veke vekova. “ (UZ 88:41).

 Bog je, za nas, naravno, lično biće po čijem liku je čovečanstvo stvoreno, ali On je takođe i imanentno biće iz koga izlazi svetlost koja ispunjava ceo svemir i tako ga čini sveprisutnim.

 "I ja, Bog, rekoh svom Jedinorođencu, koji sa mnom beše od početka: Načinimo čoveka po obličju svome, nalik sebi; i beše tako. I ja, Bog, rekoh: Neka vladaju nad ribama morskim, i nad pticama na nebu, i nad stokom, i nad svom zemljom, i nad svakim bićem što puže po zemlji." (Mojsije 2:26)

 "Po obličju sopstvenog tela svog, muško i žensko, stvori ih, i blagoslovi ih, i nadenu im ime Adam, u danu kada behu stvoreni i behu postali žive duše u zemlji, u podnožju Božjem." (Mojsije 6:9).

 „Svetlost koja se širi iz prisustva Božjeg da ispuni beskrajnost prostora – Svetlost koja je u svemu, koja daje život svemu, koja je zakon po kome se sve upravlja, i to moć Boga koji sedi na svom prestolu, koji je u grudima večnosti, koji je posred svega.“ (UZ 88:12–13).

 Moć, svetlost, uticaj i duh koji izviru iz njegove ličnosti i ispunjavaju neizmernost svemirskog prostora, su međutim, njegova kreacija i tako je On ipak, sa telom ili bez, sveprisutan.

eye-providence-blue-cloudy-sky-all-seeing-god-s-heaven-symbol-illuminati-freemasons-330828266.webp

Bog nije materijalno biće, zato i može biti sveprisutan, jer materijalno ne može biti na dva mjesta istovremeno, dok Bog ne samo na dva, nego na sva mjesta koja postoje, jeste prisutan, jer je istovremeno i transcendentan (izvan svega ), i imanentan (u svemu), eto ukratko.

  • Autor
7 hours ago, teodati said:

Bog nije materijalno biće, zato i može biti sveprisutan, jer materijalno ne može biti na dva mjesta istovremeno, dok Bog ne samo na dva, nego na sva mjesta koja postoje, jeste prisutan, jer je istovremeno i transcendentan (izvan svega ), i imanentan (u svemu), eto ukratko.

Tako nešto taj Bog nikad nije objavio, znači ne može biti tačno. To je samo naša pretpostavka, isto tako može Bog biti sveprisutan svojim svetlom , koje deluje kao bezžični internet, i tako može sve da vidi i sve da zna, i da ima bezbroj svojih anđela koji mogu da se teleportiraju širom svemira i tako je Bog svepisutan. Mi možemo sad da fantaziramo o tome, ali ako to Bog nije objavio onda mi to jednostavno neznamo. Ali ako jeste onda mora biti onako kao je On o tome objavio.

Sveta pisma opisuju Boga koji je svetlo i tim njegovim svetlom je On sve prisutan i ispunjuje celi svemir.

 "I ovo je vest koju smo čuli od njega i vama javljamo - da je Bog svetlost i u njemu nema nikakve tame. Ako kažemo da imamo zajednicu s njim, a u tami hodimo, lažemo i ne tvorimo istine. Ako pak hodimo u svetlosti, kao što je on sam u svetlosti, imamo zajednicu jedan s drugim." (1 Jovanova 1:5-7)

 "Svetlost koja se širi iz prisustva Božjeg da ispuni beskrajnost prostora – Svetlost koja je u svemu, koja daje život svemu, koja je zakon po kome se sve upravlja, i to moć Boga koji sedi na svom prestolu, koji je u grudima večnosti, koji je posred svega." (Učenje i Zaveti 88:12-13)

19 hours ago, Nefi said:

Tako nešto taj Bog nikad nije objavio, znači ne može biti tačno. To je samo naša pretpostavka, isto tako može Bog biti sveprisutan svojim svetlom , koje deluje kao bezžični internet, i tako može sve da vidi i sve da zna, i da ima bezbroj svojih anđela koji mogu da se teleportiraju širom svemira i tako je Bog svepisutan. Mi možemo sad da fantaziramo o tome, ali ako to Bog nije objavio onda mi to jednostavno neznamo. Ali ako jeste onda mora biti onako kao je On o tome objavio.

Sveta pisma opisuju Boga koji je svetlo i tim njegovim svetlom je On sve prisutan i ispunjuje celi svemir.

 "I ovo je vest koju smo čuli od njega i vama javljamo - da je Bog svetlost i u njemu nema nikakve tame. Ako kažemo da imamo zajednicu s njim, a u tami hodimo, lažemo i ne tvorimo istine. Ako pak hodimo u svetlosti, kao što je on sam u svetlosti, imamo zajednicu jedan s drugim." (1 Jovanova 1:5-7)

 "Svetlost koja se širi iz prisustva Božjeg da ispuni beskrajnost prostora – Svetlost koja je u svemu, koja daje život svemu, koja je zakon po kome se sve upravlja, i to moć Boga koji sedi na svom prestolu, koji je u grudima večnosti, koji je posred svega." (Učenje i Zaveti 88:12-13)

Bog je uzrok svega, dakle je i sve što postoji, ali je i izvan svega stvorenoga, to ne treba pisati, to je logika ako Bog postoji.

To znači da ne postoji neki materijal od kojega je Bog nešto napravio, nego je to Bog napravio od svoje biti.

A onda je Bog, kako sam i rekao, i transcendentan (izvan svega), i imanentan (u svemu), to je osnova teologije, eto ukratko.

  • Spirit Junkie
2 minutes ago, teodati said:

To znači da ne postoji neki materijal od kojega je Bog nešto napravio, nego je to Bog napravio od svoje biti.

Kako to misliš napravio od svoje biti. Da li je uzeo božansko i napravio zemlju, drva, stijene - onda ako to sve ima božansku bit, onda se možeš klanjati i drvetu, stijeni itd, u svemu je bog.

Padanje je iskustvo. Borba je karakter. Ne predati se je život!

  • Autor
17 hours ago, teodati said:

Bog je uzrok svega, dakle je i sve što postoji, ali je i izvan svega stvorenoga, to ne treba pisati, to je logika ako Bog postoji.

To znači da ne postoji neki materijal od kojega je Bog nešto napravio, nego je to Bog napravio od svoje biti.

A onda je Bog, kako sam i rekao, i transcendentan (izvan svega), i imanentan (u svemu), to je osnova teologije, eto ukratko.

Svega što postoji u svom obliku da, ali nigde ne piše da je Bog sve stvorio iz ničega nego uvek od nečega. . "Bog je stvorio čoveka od praha zemaljskog." (Postanak 2:7)  "vidljivo je postalo od nevidljivog."  (Jevrejima 11:3) Znači ne od ničega.

To zanači da postoji nevidljiva materija od koje je Bog sve stvorio.

6 hours ago, Nefi said:

Svega što postoji u svom obliku da, ali nigde ne piše da je Bog sve stvorio iz ničega nego uvek od nečega. . "Bog je stvorio čoveka od praha zemaljskog." (Postanak 2:7)  "vidljivo je postalo od nevidljivog."  (Jevrejima 11:3) Znači ne od ničega.

To zanači da postoji nevidljiva materija od koje je Bog sve stvorio.

evrejima 11,1 Vjera je pak tvrdo čekanje onoga čemu se nadamo, i dokazivanje onoga što ne vidimo.
Jevrejima 11,2 Jer u njoj stari dobiše svjedočanstvo.
Jevrejima 11,3 Vjerom poznajemo da je svijet riječju Božjom svršen, da je sve što vidimo iz ništa postalo.

Eto, sve lijepo u Bibliji piše, kako i od čega je sve nastalo, e da!

On 19. 11. 2025. at 19:16, καιnos said:

Kako to misliš napravio od svoje biti. Da li je uzeo božansko i napravio zemlju, drva, stijene - onda ako to sve ima božansku bit, onda se možeš klanjati i drvetu, stijeni itd, u svemu je bog.

Drugo i ništa ne postoji osim Boga, i Njegovih različitih oblika.

  • Autor
12 hours ago, teodati said:

evrejima 11,1 Vjera je pak tvrdo čekanje onoga čemu se nadamo, i dokazivanje onoga što ne vidimo.
Jevrejima 11,2 Jer u njoj stari dobiše svjedočanstvo.
Jevrejima 11,3 Vjerom poznajemo da je svijet riječju Božjom svršen, da je sve što vidimo iz ništa postalo.

Eto, sve lijepo u Bibliji piše, kako i od čega je sve nastalo, e da!

To je pogrešno prevedeno, jer ako je zaista sve stvoreno iz ničega i tako i čovek, zašto onda piše da je "Gospod Bog stvorio čoveka od praha zemaljskog..." (Postanak 2:7)

"Creatio ek nihilo" stvaranje iz ničega pojavljuje se iznenada  u drugoj polovini drugog veka nove ere. Ne samo što to učenje nije bilo dogma rane crkve, već je to učenje bilo u potpunoj suprotnosti sa svim filozofskim školama grčko-rimskog sveta. Stvaranje iz ničega nije bio stav koji je potvrđen učenjem Novog zaveta, čak ni apostolskim spisima. To je bio položaj koji su zauzimali apologeti kasnog drugog veka, Tatian i Theofilus, koji su naknadno razvili različiti crkveni autori, Tertullian, Irinej i ostali. Stvaranje iz ničega predstavlja novinu u interpretativnim tradicijama otkrivenja i ne može se jednostavno objasniti kao nastavak tradicije." [James N. Hubler, "Creatio ex Nihilo: Matter, Creation, and the Body in Classical and Christian Philosophy through Aquinas" (PhD diss., University of Pennsylvania, 1995)]

Stvaranje iz ničega, niti se uči u Starom niti u Novom zavetu, čak ni rani crkveni oci, to ne uče. Ovo učenje bilo je nova ideja koja je promenila verovanja i učenja Jevreja i ranih hrišćana. "Creatio ek nihilo" se ne podučava ni u Starom ni u Novom zavetu, čak ne i od ranih crkvenih otaca, osim ako im to bez dokaza prepisujemo.

Pošto Novi zavet tako nešto ne uči, ipak je Karadžić preveo stih u Jevrejima 11:3 pogrešno.

"Vjerom poznajemo da je svijet riječju Božjom svršen, da je sve što vidimo iz ništa postalo." (Karadžic)

Da vidimo kako ostali prevodi zvuče:

"Vjerom poznajemo, da je svijet riječju Božjom zgotovljen, tako da iz nevidljiva postade vidljivo." (Šarić)

"Vjerom spoznajemo da su svjetovi uređeni riječju Božjom tako te ovo vidljivo ne posta od nečega pojavnoga." (Jeruzalemska)

"Po vjeri mi shvaćamo da svjetovi su bili uređeni po riječi Božjoj. Slijedi da vidljivi svijet nema svog podrijetla u pojavnostima." (Dreter)

Вером схватамо да је свет створен Божјом речју, и то тако да је видљиво постало од невидљивог. (Čarnić)

"Through faith we understand that the worlds were framed by the word of God, so that things which are seen were not made of things which do appear." (King James)

"Durch solches Vertrauen gelangen wir zu der Einsicht, dass die ganze Welt durch das Wort Gottes geschaffen wurde und alle sichtbaren Dinge aus Unsichtbarem entstanden sind." (Luther)

Jedini od skoro svih prevodioca koji drugačije prevodi je Vuk Karadžić:

"Vjerom poznajemo da je svijet riječju Božjom svršen, da je sve što vidimo iz ništa postalo." (Karadžic)

Evo Grčkog originala i tu vidimo da je Karadžić pogrešno preveo.

"Πίστει νοοῦμεν κατηρτίσθαι τοὺς αἰῶνας ῥήματι θεοῦ, εἰς τὸ μὴ ἐκ φαινομένων τὸ βλεπόμενον γεγονέναι."

Da li ovde Grčki tekst uči "stvaranje iz ničega", ili već stvaranje iz nevidljivih već postojećih sirovina?

Kao što je jedan autor pomenuo, grčki tekstne ne podučava "stvaranje iz ničega", već stvaranje iz prethodno postojećih sirovina, je rglagol "ktidzo" ima arhitektonsku konotaciju ... poput izgradnje ili izgradnje grada. Na ovaj način glagol pretpostavlja prisustvo već postojećeg materijala.

9 hours ago, Nefi said:

To je pogrešno prevedeno, jer ako je zaista sve stvoreno iz ničega i tako i čovek, zašto onda piše da je "Gospod Bog stvorio čoveka od praha zemaljskog..." (Postanak 2:7)

"Creatio ek nihilo" stvaranje iz ničega pojavljuje se iznenada  u drugoj polovini drugog veka nove ere. Ne samo što to učenje nije bilo dogma rane crkve, već je to učenje bilo u potpunoj suprotnosti sa svim filozofskim školama grčko-rimskog sveta. Stvaranje iz ničega nije bio stav koji je potvrđen učenjem Novog zaveta, čak ni apostolskim spisima. To je bio položaj koji su zauzimali apologeti kasnog drugog veka, Tatian i Theofilus, koji su naknadno razvili različiti crkveni autori, Tertullian, Irinej i ostali. Stvaranje iz ničega predstavlja novinu u interpretativnim tradicijama otkrivenja i ne može se jednostavno objasniti kao nastavak tradicije." [James N. Hubler, "Creatio ex Nihilo: Matter, Creation, and the Body in Classical and Christian Philosophy through Aquinas" (PhD diss., University of Pennsylvania, 1995)]

Stvaranje iz ničega, niti se uči u Starom niti u Novom zavetu, čak ni rani crkveni oci, to ne uče. Ovo učenje bilo je nova ideja koja je promenila verovanja i učenja Jevreja i ranih hrišćana. "Creatio ek nihilo" se ne podučava ni u Starom ni u Novom zavetu, čak ne i od ranih crkvenih otaca, osim ako im to bez dokaza prepisujemo.

Pošto Novi zavet tako nešto ne uči, ipak je Karadžić preveo stih u Jevrejima 11:3 pogrešno.

"Vjerom poznajemo da je svijet riječju Božjom svršen, da je sve što vidimo iz ništa postalo." (Karadžic)

Da vidimo kako ostali prevodi zvuče:

"Vjerom poznajemo, da je svijet riječju Božjom zgotovljen, tako da iz nevidljiva postade vidljivo." (Šarić)

"Vjerom spoznajemo da su svjetovi uređeni riječju Božjom tako te ovo vidljivo ne posta od nečega pojavnoga." (Jeruzalemska)

"Po vjeri mi shvaćamo da svjetovi su bili uređeni po riječi Božjoj. Slijedi da vidljivi svijet nema svog podrijetla u pojavnostima." (Dreter)

Вером схватамо да је свет створен Божјом речју, и то тако да је видљиво постало од невидљивог. (Čarnić)

"Through faith we understand that the worlds were framed by the word of God, so that things which are seen were not made of things which do appear." (King James)

"Durch solches Vertrauen gelangen wir zu der Einsicht, dass die ganze Welt durch das Wort Gottes geschaffen wurde und alle sichtbaren Dinge aus Unsichtbarem entstanden sind." (Luther)

Jedini od skoro svih prevodioca koji drugačije prevodi je Vuk Karadžić:

"Vjerom poznajemo da je svijet riječju Božjom svršen, da je sve što vidimo iz ništa postalo." (Karadžic)

Evo Grčkog originala i tu vidimo da je Karadžić pogrešno preveo.

"Πίστει νοοῦμεν κατηρτίσθαι τοὺς αἰῶνας ῥήματι θεοῦ, εἰς τὸ μὴ ἐκ φαινομένων τὸ βλεπόμενον γεγονέναι."

Da li ovde Grčki tekst uči "stvaranje iz ničega", ili već stvaranje iz nevidljivih već postojećih sirovina?

Kao što je jedan autor pomenuo, grčki tekstne ne podučava "stvaranje iz ničega", već stvaranje iz prethodno postojećih sirovina, je rglagol "ktidzo" ima arhitektonsku konotaciju ... poput izgradnje ili izgradnje grada. Na ovaj način glagol pretpostavlja prisustvo već postojećeg materijala.

Nas ljude su Bogovi napravili, zato i piše u množini kod stvaranja čovjeka, a ne jednina.

I dobro je sve prevedeno, dapače.

Edited by teodati

  • Autor
2 hours ago, teodati said:

Nas ljude su Bogovi napravili, zato i piše u množini kod stvaranja čovjeka, a ne jednina.

I dobro je sve prevedeno, dapače.

Sada samo trebamo znati koji su ti "Bogovi".

"Jer je Gospod, vaš Bog, Bog nad bogovima i Gospodar nad gospodarima, Bog velik i moćan, koji uliva strah, koji nije pristrasan i ne prima mito." (Ponovljeni zakon 10:17)

 "Ko je među bogovima kao ti, o Gospode? Ko je kao ti, slavan u svetosti, strašan u hvalama, koji čuda čini." (Izlazak 15:11)

 Sotona nije lagao kada je rekao "bićete poput Bogova i znati šta je dobro šta li zlo "

Bog lično potvrđuje da je čovek postao kao oni (Bogovi). " I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas znajući šta je dobro šta li zlo." (Postanak 3:22)

2 hours ago, Nefi said:

Sada samo trebamo znati koji su ti "Bogovi".

"Jer je Gospod, vaš Bog, Bog nad bogovima i Gospodar nad gospodarima, Bog velik i moćan, koji uliva strah, koji nije pristrasan i ne prima mito." (Ponovljeni zakon 10:17)

 "Ko je među bogovima kao ti, o Gospode? Ko je kao ti, slavan u svetosti, strašan u hvalama, koji čuda čini." (Izlazak 15:11)

 Sotona nije lagao kada je rekao "bićete poput Bogova i znati šta je dobro šta li zlo "

Bog lično potvrđuje da je čovek postao kao oni (Bogovi). " I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas znajući šta je dobro šta li zlo." (Postanak 3:22)

Ponovljeni zakon 10,17 Jer Jahve, Bog vaš, Bog je nad bogovima, Gospodar nad gospodarima, Bog velik, jak i strašan, koji nije pristran i ne da se podmititi;

Veliko i malo slovo,Bog i bogovi nije isto nego dijametralno suprotno. Bogu se moramo klanjati ,a bogovima i bogićima raznoraznim NE smijemo. Ljudi nisu Bog .Samo Jedan je čovjek Bog Isus Krist. Ako se klanjamo bogovima i bogicima mi smo u duhovnom bludu i idolopoklonstvu. A oni nece uci u Kraljevstvo Božje.

2 hours ago, Nefi said:

Sada samo trebamo znati koji su ti "Bogovi".

"Jer je Gospod, vaš Bog, Bog nad bogovima i Gospodar nad gospodarima, Bog velik i moćan, koji uliva strah, koji nije pristrasan i ne prima mito." (Ponovljeni zakon 10:17)

 "Ko je među bogovima kao ti, o Gospode? Ko je kao ti, slavan u svetosti, strašan u hvalama, koji čuda čini." (Izlazak 15:11)

 Sotona nije lagao kada je rekao "bićete poput Bogova i znati šta je dobro šta li zlo "

Bog lično potvrđuje da je čovek postao kao oni (Bogovi). " I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas znajući šta je dobro šta li zlo." (Postanak 3:22)

Lagao je sotona itekako. Mi nikad necemo biti Bogovi. A bogova ima među ljudima. Novak Đokovic je ,recimo među ljubiteljima tenisa ,bog,a ti ljudi kojima je on bog su nevjernici . Mužu žena može biti bog i obrnuto. Znamo iz Biblije kako prođahu ti sto su imali druge bogove .

Isus Krist je Svemoćan, Sveprisutan ,mogao je da leti ili da se pojavi sad ovdje sad ondje, ali obično nije radio tako. Putovao je kao što su putovali i ostali ljudi. Išao je pješke, čamcem ili na magarcu. Bio je gladan i žedan, iako je mogao učiniti da nikada ne bude gladan i žedan. Krist se ponizio i postao čovjek, živio kao čovjek, ponašao se kao čovjek i umro kao čovjek, i to nasilnom smrću, iako je bio i ostao Bog, a to sve radi naše koristi. I vi niste sigurni jeli sveprisutan ni kako je sveprisutan?

Otkriva se doista s neba gnjev Božji na svaku bezbožnost i nepravednost ljudi koji istinu sputavaju nepravednošću. Jer što se o Bogu može spoznati, očito im je: Bog im očitova. Uistinu, ono nevidljivo njegovo, vječna njegova moć i božanstvo, onamo od stvaranja svijeta, umom se po djelima razabire tako da nemaju isprike. (Rim 1:18-20)

Otkriva se doista s neba gnjev Božji na svaku bezbožnost i nepravednost ljudi koji istinu sputavaju nepravednošću. Jer što se o Bogu može spoznati, očito im je: Bog im očitova. Uistinu, ono nevidljivo njegovo, vječna njegova moć i božanstvo, onamo od stvaranja svijeta, umom se po djelima razabire tako da nemaju isprike. (Rim 1:18-20)

Nebesa slavu Božju kazuju, naviješta svod nebeski djelo ruku njegovih. Dan danu to objavljuje, a noć noći glas predaje. Nije to riječ, a ni govor nije, nije ni glas što se može čuti, al' po zemlji razliježe se jeka, riječi sve do nakraj svijeta sežu. (Ps 19:2-5)

Ali pitaj zvijeri, i poučit će te; ptice nebeske pitaj, i razjasnit će ti. Gušteri zemlje to će ti protumačit', ribe u moru ispripovjedit će ti. Od stvorenja sviju, koje ne bi znalo da je sve to Božja ruka učinila?! U ruci mu leži život svakog bića i dah životvorni svakog ljudskog tijela. (Job 12:7-10)

  • Autor
10 hours ago, Magdalena said:

Lagao je sotona itekako. Mi nikad necemo biti Bogovi. A bogova ima među ljudima. Novak Đokovic je ,recimo među ljubiteljima tenisa ,bog,a ti ljudi kojima je on bog su nevjernici . Mužu žena može biti bog i obrnuto. Znamo iz Biblije kako prođahu ti sto su imali druge bogove .

Sotona je lagao da nećemo umreti, ali da ćemo postati pout bogova nije. On uvek meša laž i istinu, to je njegova veoma uspešna taktika. Pored toga je sam Bog potvrdio: " I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas ..." (Postanak 3:22)

To je sve bilo u planu Božjem. Bog je zbacio Sotonu baš na zemlju i tako u raj Adama i Eve da bi ih naveo da sami odluće i tako spoznaju dobro i zlo, a to je prvi korak biti sličniji Bogu.

Isus je kasnije osnovao jednu crkvu i zapovedio: "Budite dakle savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski." (Mateja 5:48).

A na drugom mestu piše: "...dok svi ne dođemo do... savršenog čoveka, do pune mere Hristovoga rasta," (Ef 4:11-13)

"jer je Bog nama namenio nešto bolje, da (budemo) učinjeni savršenima. (Jevrejima 11:40)

A što se Novaka Đokovića tiče, On nije Bog, jer da bi neko bio Bog mora imati sve Božanske atribute. Jedan Bog ima sva svojstva savršenstva. On ima potpunu istinu, potpunu ljubav, potpunu moć, potpunu pravdu, potpuni sud, potpunu milost, potpuno znanje i potpuno verovanje.

Ipak Bog ponekad svoju decu naziva "bogovima" jer vidi da mogu jednog dana načinjeni savršenima.   "Bogovi ste, i sinovi Višnjeg svi." (Psalm 82:1,5-8)

  • Autor
10 hours ago, Magdalena said:

Isus Krist je Svemoćan, Sveprisutan ,mogao je da leti ili da se pojavi sad ovdje sad ondje, ali obično nije radio tako. Putovao je kao što su putovali i ostali ljudi. Išao je pješke, čamcem ili na magarcu. Bio je gladan i žedan, iako je mogao učiniti da nikada ne bude gladan i žedan. Krist se ponizio i postao čovjek, živio kao čovjek, ponašao se kao čovjek i umro kao čovjek, i to nasilnom smrću, iako je bio i ostao Bog, a to sve radi naše koristi. I vi niste sigurni jeli sveprisutan ni kako je sveprisutan?

Otkriva se doista s neba gnjev Božji na svaku bezbožnost i nepravednost ljudi koji istinu sputavaju nepravednošću. Jer što se o Bogu može spoznati, očito im je: Bog im očitova. Uistinu, ono nevidljivo njegovo, vječna njegova moć i božanstvo, onamo od stvaranja svijeta, umom se po djelima razabire tako da nemaju isprike. (Rim 1:18-20)

Otkriva se doista s neba gnjev Božji na svaku bezbožnost i nepravednost ljudi koji istinu sputavaju nepravednošću. Jer što se o Bogu može spoznati, očito im je: Bog im očitova. Uistinu, ono nevidljivo njegovo, vječna njegova moć i božanstvo, onamo od stvaranja svijeta, umom se po djelima razabire tako da nemaju isprike. (Rim 1:18-20)

Nebesa slavu Božju kazuju, naviješta svod nebeski djelo ruku njegovih. Dan danu to objavljuje, a noć noći glas predaje. Nije to riječ, a ni govor nije, nije ni glas što se može čuti, al' po zemlji razliježe se jeka, riječi sve do nakraj svijeta sežu. (Ps 19:2-5)

Ali pitaj zvijeri, i poučit će te; ptice nebeske pitaj, i razjasnit će ti. Gušteri zemlje to će ti protumačit', ribe u moru ispripovjedit će ti. Od stvorenja sviju, koje ne bi znalo da je sve to Božja ruka učinila?! U ruci mu leži život svakog bića i dah životvorni svakog ljudskog tijela. (Job 12:7-10)

"Jer nam se rodi Dete, Sin nam se dade, kome je vlast na ramenu, i ime će Mu biti: Divni, Savetnik, Bog silni, Otac večni, Knez mirni." (Isaja 9:6)

  • Spirit Junkie
3 minutes ago, Nefi said:

ali da ćemo postati pout bogova nije

Kako misliš da ćemo mi ljudi postati bogovi. Bog je svemoćan, sveznajući, sveprisutan, može da stvara, može da radi što hoće. Misliš li da ćemo jednog dana biti poput njega da sve te atribute posjedeujemo?

Padanje je iskustvo. Borba je karakter. Ne predati se je život!

8 minutes ago, Nefi said:

Sotona je lagao da nećemo umreti, ali da ćemo postati pout bogova nije. On uvek meša laž i istinu, to je njegova veoma uspešna taktika. Pored toga je sam Bog potvrdio: " I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas ..." (Postanak 3:22)

To je sve bilo u planu Božjem. Bog je zbacio Sotonu baš na zemlju i tako u raj Adama i Eve da bi ih naveo da sami odluće i tako spoznaju dobro i zlo, a to je prvi korak biti sličniji Bogu.

Isus je kasnije osnovao jednu crkvu i zapovedio: "Budite dakle savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski." (Mateja 5:48).

A na drugom mestu piše: "...dok svi ne dođemo do... savršenog čoveka, do pune mere Hristovoga rasta," (Ef 4:11-13)

"jer je Bog nama namenio nešto bolje, da (budemo) učinjeni savršenima. (Jevrejima 11:40)

A što se Novaka Đokovića tiče, On nije Bog, jer da bi neko bio Bog mora imati sve Božanske atribute. Jedan Bog ima sva svojstva savršenstva. On ima potpunu istinu, potpunu ljubav, potpunu moć, potpunu pravdu, potpuni sud, potpunu milost, potpuno znanje i potpuno verovanje.

Ipak Bog ponekad svoju decu naziva "bogovima" jer vidi da mogu jednog dana načinjeni savršenima.   "Bogovi ste, i sinovi Višnjeg svi." (Psalm 82:1,5-8)

Prvo morarte riječ bog od riječi Bog. Bog sa velikim slovom je Bog Otac , Isus Krist i Duh Sveti ,zasto u Zapovijedima pise ,nemojte imati drugih bogova uz mene. Idolopoklonstvo je praviti bogove od svtorenja i stvorenog. Poganima je bog sunce,mjesec, novac,neki čovjek ,razumijete ? Bog nas je stvorio na svoju sliku da budemo slični njemu izgledom ,a i svetošću i svim drugim odlikama koje dobijamo vjerom ,zato jest naš put i hod ka posvecenju ,uski put koji vodi u Kraljevstvo Božje ,vjerom hodimo i dobijamo milosne nagrade od Boga na tom putu.

Matej 6,33 Tražite stoga najprije Kraljevstvo i pravednost njegovu, a sve će vam se ostalo dodati.

Matej 6,19 "Ne zgrćite sebi blago na zemlji, gdje ga moljac i rđa nagrizaju i gdje ga kradljivci potkapaju i kradu.

Matej 6,20 Zgrćite sebi blago na nebu, gdje ga ni moljac ni rđa ne nagrizaju i gdje kradljivci ne potkapaju niti kradu.

Matej 6,21 Doista, gdje ti je blago, ondje će ti biti i srce.

Matej 6,22 "Oko je tijelu svjetiljka. Ako ti je dakle oko bistro, sve će tijelo tvoje biti svijetlo.

Matej 6,23 Ako ti je pak oko nevaljalo, sve će tijelo tvoje biti tamno. Ako je dakle svjetlost koja je u tebi - tamna, kolika će istom tama biti?

17 hours ago, Nefi said:

Sada samo trebamo znati koji su ti "Bogovi".

"Jer je Gospod, vaš Bog, Bog nad bogovima i Gospodar nad gospodarima, Bog velik i moćan, koji uliva strah, koji nije pristrasan i ne prima mito." (Ponovljeni zakon 10:17)

 "Ko je među bogovima kao ti, o Gospode? Ko je kao ti, slavan u svetosti, strašan u hvalama, koji čuda čini." (Izlazak 15:11)

 Sotona nije lagao kada je rekao "bićete poput Bogova i znati šta je dobro šta li zlo "

Bog lično potvrđuje da je čovek postao kao oni (Bogovi). " I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas znajući šta je dobro šta li zlo." (Postanak 3:22)

Bogovi nisu materijalna bića, eto koji su to, ali koju mogu i znaju napraviti materiju, svemir, kao i život na Zemlji, jer mi zovemo inteligenciju koja je napravila svemir, Bogom, je tako, ali ta inteligencija ne postoji oduvijek, eto ukratko.

  • Autor
3 hours ago, καιnos said:

Kako misliš da ćemo mi ljudi postati bogovi. Bog je svemoćan, sveznajući, sveprisutan, može da stvara, može da radi što hoće. Misliš li da ćemo jednog dana biti poput njega da sve te atribute posjedeujemo?

Mi verujemo da su sva ljudska bića - muškarci i žene - voljeni duhovni sinovi ili kćeri nebeskih roditelja i kao takvi imamo božansku prirodu i sudbinu.

U predsmrtničkom životu, duhovni sinovi i kćeri su poznavali i obožavali Boga kao svog Večnog Oca i prihvatili su Njegov plan po kome Njegova deca mogu da dobiju fizička tela i steknu zemaljsko iskustvo kako bi napredovala prema savršenstvu i konačno ostvarila svoju božansku sudbinu u svojstvu baštinika večnog života.

Znači mi verujemo da pravedni ljudi mogu biti načinjeni savršenim do te mere da mogu biti uzvišeni od Boga Oca, a to znači da mogu postati kakv je Isus sada. Biblija tako nešto takođe uči:

"I on je sam dao jedne za apostole, a druge za proroke, jedne za evanđeliste, a druge za pastire i učitelje,  da se sveti priprave za delo službe, za izgradnju Hristova tela,  dok svi ne dođemo do jedinstva u veri i poznanju Sina Božijeg, do savršenog čoveka, do pune mere Hristovoga rasta," (Ef 4:11-13)

Kao što piše, mi možemo postati savršeni "do pune mere Hristovog rasta."

Ovo učenje se vekovima izgubilo, ali je svim crkvenim ocima bilo poznato.

Mnogi crkveni oci - uticajni teolozi i učitelji u ranom hrišćanstvu - učili su se da čovek može postati poput Boga. Prema savremenim istoričarima i teolozima, doktrina "Apoteoza" da čovek može postati bog - bila je veoma proširena u prvim veku posle Hristove smrti:

"... Ideja o bogo-čoveku je bila poslednja i najviša; od Teofila, Irineja, Hipolita Rimskog i Origena nalazimo je kod skoro svih starih Otaca rane Crkve, kod Atanasija, Kod Kapadikijskim Hrišćanima, Apolinara, Efraima Sirijskog, Epifanija itd. između ostalih, " " (Istorija dogme ", „Dogmengeschichte“, 1990)

Crkveni  Otac Irinej, koji je živeo do oko 202g. posl. Hr. zauzeo je stav da je Isus Hrist postao čovek da bi nas zbog njegove beskonačne ljubavi, napravio Ono što je On. Jednim Bogom.

Kliment Aleksandrijski (150. do 215. g.) napisao je da je Isus „[božanska reč] postao čovek tako da kroz njega  možemo postati poput Boga“ 

Origen: ".(185-254).. Neki ne cene ono što smo rekli stavljajući Oca kao jedinog istinitog Boga, i priznajući da druga bića osim pravog Boga mogu postati bogovi imajući udela u Bogu ." (Origenov komentar o Jovanu 2 : 3)

Vasilije Veliki (330. do 379. n. E.) Takođe je bio zadovoljan zbog ove perspektive - ne samo da „bude sličan Bogu“, već „kao najviši od svih da postane Bog“.

  • Spirit Junkie
18 hours ago, Nefi said:

učili su se da čovek može postati poput Boga

Ali opet nisi odgovorio na pitanje - da li ćemo biti sveznajući, sveprisutni i svemoćni kao što je Bog nebeski. Ako da, nisam vidio nijednog čovjeka da posjeduje sve te atribute. Ako misliš nekada u budućnosti, gdje se to spominje u Bibliji?

Padanje je iskustvo. Borba je karakter. Ne predati se je život!

  • Autor
9 hours ago, καιnos said:

Ali opet nisi odgovorio na pitanje - da li ćemo biti sveznajući, sveprisutni i svemoćni kao što je Bog nebeski. Ako da, nisam vidio nijednog čovjeka da posjeduje sve te atribute. Ako misliš nekada u budućnosti, gdje se to spominje u Bibliji?

Nije li Pavle rekao mi možemo doći do pune mere Hristovog rasta?

"Dok svi ne dođemo ... do savršenog čoveka, do pune mere Hristovoga rasta," (Ef 4:11-13)

 

Sada da vidimo koja je ta mera "Hristovog rasta".

Sveta pisma uključuju činjenicu da je Bog Otac dao sve i svu moć Sinu:

"Sve što Otac ima moje je." (Jovan 16:15)

"Moj Otac mi je sve predao...." (Mateja 11:27)

„Data mi je sva vlast na nebu i na zemlji." (Mateja 28:18)

Znamo da je Isus koristio svoju moć tako, što je stvorio sve.

"Na svetu beše, i svet kroz njega posta." (Jovan 1:10-12)

"... Gospoda Isusa Hrista, kroz koga je sve postalo" (1 Kor 8:5,6)

"Jer je u njemu stvoreno sve što je na nebesima i na zemlji, sve vidljivo i nevidljivo,." (Kološanima 1:15-20)

"...u ove poslednje dane progovorio nam je preko Sina, čijim posredstvom je i svet stvorio;" (Jevrejima 1:2)

Znači možemo jasno da kažemo: Isus je stvaraoc.

A to je samo moguće ako je neko Bog:

"Jer nam se rodi Dete, Sin nam se dade, kome je vlast na ramenu, i ime će Mu biti: Divni, Savetnik, BOG SILNI, Otac večni, Knez mirni." (Isaja 9:6)

 

Biblija uči, kao što je On dobio sve, možemo i mi dobiti isto.

"A ako si sin, onda si i naslednik Božji kroz Hrista." (Galtima 4:7)

"Sad smo deca Božija, i još se ne pokaza šta ćemo biti; nego znamo da kad se pokaže, bićemo kao i On..." (1 Jovan 3:2).

"Jer znate da ćete od Gospoda dobiti odgovarajuću nagradu - nasledstvo." (Kološanima 3:22-24)

 

Znači mi možemo postati, kao što je Isus sada, jedan Bog.

JedanBogimasvasvojstvasavršenstva. Onimapotpunuistinu, ljubav, moć, pravdu, i sud, milost, znanjeipotpunoverovanje. Kao što je naš Bog savršen, On želi da i mi postanemo savršeni i imamo potpunu radost koju On ima.

Gost
Odgvori na temu

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.