Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

KršćanskiChat

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zašto muslimani ne vjeruju da je Isus Sin Božji?

Featured Replies

1 hour ago, pints said:

Nemoj molim te banalizirati raspravu. Ako ti se ne raspravlja samo reci, nije problem. Naravno da ne mislim na papirnatu knjigu nego na informacijski entitet.

Bilo koji entitet može biti ili stvoren pa je stvorenje ili nestvoren pa je Bog. Vječnost je karakteristika Boga, sve ostalo je stvoreno u nekom trenutku.

Dakle što je Kuran i koji je odnos Kurana i Allaha u Islamu? Zašto se Kuran spominje i štuje kao nešto odvojeno od Allaha, koji je suodnos među tim entitetima?

Pogledao sam kako Islamski teolozi to objašnjavaju, zanimljivo je filozofsko rješenje. Kažu da je Kuran Božje Svojstvo (Sifat). To svojstvo nije "ni On, niti je nešto drugo od Njega". Lijepo! Ako to razumiješ onda razumiješ i Trojstvo. Rješenje je slično (gotovo identično) onome što kršćani kažu za Sina. Sin nije Otac (različiti su kao Osobe/Svojstva), ali Sin nije neki drugi Bog (jedno su Biće).

Kuran je Allahovo govor a ne posebni i zasebni Bog pored vec jednog Boga.

  • Odgovora 201
  • Pregleda 1,2k
  • Tema napravljena
  • Zadnji odgovor

Najbolji posteri u ovoj temi

Najpopularniji postovi

  • καιnos
    καιnos

    Naravno da je muslimanima teško objasniti da je Isus Sin Božji jer ne priznaju Evanđelja, ali se ne mogu zanijekati mnoštvo drugih citata koji vele da je imao preegzistenciju, da je postaojao prije ne

  • to absolutno nije tacno, to ce ti i krscanski istrazivaci reci da je promijenjenja, a i Bog kaze u Kuranu da je promijenjenja, pa cak i Biblija sama kaze za sebe da je promijenjenja...ne znam stvarno

  • ako ti pisac kaze da su pisali lazi u Bibliju i na taj nacin promijenili barem nesto djelimicno, sta mi tu onda imaom vise pricati ako ti pisac biblije sam to potvrdii Pisci kazu : Jeremija 8,8 Kako

Posted Images

1 hour ago, Maki said:

Šta je tu patetika? Puna su vam usta Isusa, ali gdje su vam djela. Zašto ne slijedite ono što je Isus govorio?

Hristos je bio i čovjek. Kao čovjek je imao Svog Boga kao što i svi drugi ljudi imaju.

Dobro bi nekad bilo da pročitate koju rečenicu više od Isusa, sem tog jednog dijela. Možda bi vam se otvorili neki vidici.

1 hour ago, Maki said:

Šta je tu patetika? Puna su vam usta Isusa, ali gdje su vam djela. Zašto ne slijedite ono što je Isus govorio?

stani malo, o kakvim djelima to pricas.....??

da se muslimani tebi ispovjedaju svak idan sto rade dobra djela ili sta???

Musliman ustaje u zoru da se moli Bogu dok ti spasavas dubokim snom i trazis neka djela od Muslimana...daj covjece urazumi se....

imamo obaveznih 5 molitvi na dan...i sad mi ti dodjes i trazis neka djela, koja djela junace?

3 minutes ago, Zehran said:

stani malo, o kakvim djelima to pricas.....??

da se muslimani tebi ispovjedaju svak idan sto rade dobra djela ili sta???

Musliman ustaje u zoru da se moli Bogu dok ti spasavas dubokim snom i trazis neka djela od Muslimana...daj covjece urazumi se....

imamo obaveznih 5 molitvi na dan...i sad mi ti dodjes i trazis neka djela, koja djela junace?

Djela ljubavi, djela mirotvorstva, djela skrušenosti, djela pokajanja. Nešto iz Hristovog repertoara. Recimo Oče naš.

Искони бѣ слово, и слово бѣ у бога, и богъ бѣ слово

5 minutes ago, Maki said:

Djela ljubavi, djela mirotvorstva, djela skrušenosti, djela pokajanja. Nešto iz Hristovog repertoara. Recimo Oče naš.

sve su to djela dio islama...to sto ti ne poznajes isalm , tu lezi pravi problem.

a evo ti dokaz direktni koliko ne poznajes islam:

❤️ 1. Djela ljubavi (rahmet, blagost, briga)

✔️ 1. Ljubav prema djeci — nosio je unuke na leđima

Poslanik ﷺ je nosio Hasana i Husejna na leđima pa rekao:

“Vi ste najbolji jahači, a ja sam najbolji jahač."
(Ahmed, sahih)

✔️ 2. Posjeta bolesnima, čak i nemuslimanima

Poslanik ﷺ posjetio je bolesnog jevrejskog dječaka koji mu je služio.
Rezultat: dječak je prihvatio islam.
(Buhari)

✔️ 3. Ljubav prema suprugama — natjecao se s Aišom

Aiša r.a. kaže:

“Poslanik ﷺ se natjecao sa mnom u trčanju…”
(Ahmed)

✔️ 4. Milost prema životinjama

Poslanik ﷺ vidio je pticu koja je izgubila svoje mladunce.
Naredio je ljudima da ih odmah vrate i rekao:

“Ko je ožalostio ovu pticu oduzevši joj mladunce?”
(Abu Dawud)


🕊️ 2. Djela mirotvorstva (opraštanje, mirenje, milost prema neprijatelju)

✔️ 1. Oprost stanovnicima Meke (Feth Mekke)

Kada je osvojio Meku nakon godina progona, rekao je onima koji su ga mučili:

“Idite, slobodni ste.”
(Ibn Hišam)

To je jedan od najvećih primjera oprosta u historiji.

✔️ 2. Mirovanje na Hudejbiji

Poslanik ﷺ pristao je na mirovni sporazum koji je izgledao “nepovoljan”,
ali doveo je do ogromnog širenja islama.
(Buhari)

✔️ 3. Oprost Taifljanima

Stanovnici Taifa ga gađali kamenjem i ranili mu noge.
Kad mu je ponuđeno da ih uništi, rekao je:

“Ne, možda će iz njihovog potomstva doći oni koji će obožavati Allaha.”
(Buhari)

✔️ 4. Smirivanje sukoba među ashabima

Kada su se Ensarije i Muhadžiri sporili, rekao je:

“Ostavite to, to je smrdljivo!” („da'ūhā fainnahā muntina“)
(Buhari)


🤲 3. Djela skrušenosti (poniznost, samozatajnost, zahvalnost)

✔️ 1. Popravljao je obuću i krpio odjeću sam

Aiša r.a. kaže:

“Poslanik ﷺ je krpio svoju odjeću, popravljao obuću i pomagao u kući.”
(Buhari)

✔️ 2. Jeo je kao običan čovjek

Sjedio je na podu i jeo jednostavnu hranu, rekavši:

“Ja sam samo sluga. Jedem kao što jedu sluge.”
(Abu Ya‘la, sahih)

✔️ 3. Najskromniji čovjek iako je predvodio cijeli ummet

Kada mu je čovjek zadrhtao od straha, rekao je:

“Smiri se, ja nisam kralj. Ja sam sin žene koja je jela suhi kruh.”
(Ibn Madsje)

✔️ 4. Najduži namazi iz zahvalnosti

Aiša r.a. govorila:

“Njegove noge bi otekle od dugog stajanja.”
Kad je upitala zašto, rekao je:
“Zar da ne budem zahvalni rob?”
(Buhari)


🕌 4. Djela pokajanja (tawba, istigfar, povratak Allahu)

✔️ 1. Često je tražio oprost — više od 70 ili 100 puta dnevno

Poslanik ﷺ rekao je:

“Tako mi Allaha, ja tražim oprost i kajem se Allahu više od sedamdeset puta dnevno.”
(Buhari)

U drugom hadisu:

“…sto puta dnevno.”
(Muslim)

✔️ 2. Učio je dove za oprost nakon grešaka ummeta

Kada su ashabi pogriješili u odluci na Uhudu, Poslanik ﷺ je rekao:

“Oprosti mom narodu, zaista oni ne znaju.”
(Ahmad)

✔️ 3. Pokajanje za ljudske slabosti

Iako je bez grijeha, učio je dove skrušenosti:

“O Allahu, oprosti mi moj grijeh, moju grešku, moje pretjerivanje u mojim poslovima…”
(Muslim)

✔️ 4. Tevba nakon izostanka iz džihada na Tebuku (primjer njegovog vođenja ummeta)

Iako nije on pogriješio, on je prihvatio tevbu Ka‘ba ibn Malika i druge ashabe,
pokazujući primjer pokajanja i povratka Allahu.
(Buhari, Muslim)

Jevreji i muslimani imaju velike sličnosti. Ni jedni ni drugi se ne mogu suzdržati, a da čak i u molitvama ne rigaju vatru na protivnike.

Muslimani tokom molitve često citiraju suru el-Fatiha koja glasi:

"1. U ime Allaha, Milostivog i Samilosnog.

2. Sva hvala i zahvala pripada Allahu, Gospodaru svjetova,

3. Milostivom i Samilosnom,

4. Vladaru Sudnjeg dana!

5. (Gospodaru naš) Samo Tebi robujemo i samo od Tebe pomoć tražimo.

6. Uputi nas na Pravi put,

7. Put onih kojima si milost Svoju i blagodati darovao, a ne na put onih na koje si se rasrdio i koji su u zabludi!"

Dakle čak i u ovoj osnovnoj molitvi ne može se izbjeći mržnja prema nevjernicima tj. prema Jevrejima i hrišćanima:

"7. Uputi nas na put onih koje si obasuo blagodatima svojim; put poslanika, siddika, šehida i salih robova. Oni su divno društvo. Ne dozvoli da budemo na putu onih koji su s Pravog puta skrenuli i koji su u zabludi. Ne dozvoli da budemo na putu Jevreja na koje si se rasrdio ili na putu kršćana koji su sa Pravog puta skrenuli okrenuvši leđa Tvom svetom zakonu (šerijatu) i tako zaslužili vječnu kaznu i prokletstvo. Allahu naš, uslišaj nam dovu. (Muhammed Ali Es-Sabuni, Safvetu’t-Tefasir)"

https://menzil.ba/el-fatiha-znacenja-i-mudrosti/

Zamislite da glavna hrišćanstva molitva glasi: Gospode Isuse Hriste, Sine Božiji, pomiluj me grešnog da ne budem kao prokleti grešnici Jevreji.

Искони бѣ слово, и слово бѣ у бога, и богъ бѣ слово

Ajmo redom.

  1. Ljubav prema djeci - islam dozvoljava brakove sa prepubertentnim djevojčicama.

    ""A one žene vaše, koje su nadu u mjesečno pranje izgubile - ako sumnjate vi, one trebaju čekati tri mjeseca, a i one koje ga nisu dobile! A vrijeme čekanja trudnih žena jeste da rode. A onome ko se Allaha boji, On će sve što mu treba učiniti dostupnim." (at-Talak 4).

    Ibn Kesir: "Allah, dž.š., objašnjava poslijebračni priček žene koja je u klimakterijumu, tj. one koja zbog starosti nema mjesečnog pranja, da joj priček traje tri mjeseca umjesto tri mjesečna pranja, koliko treba čekati ona koja ima menstrualno pranje, na što ukazuje ajet iz sure "El-Bekara". Isti je slučaj sa malodobnom osobom koja još nije navršila godine nastupa menstrualnog ciklusa; i ona će, prema tome, poput one koja je u klimakterijumu, čekati tri mjeseca."

"There are many Ahadith which confirm that marriage at an early age was widespread among the companions and no one denied its permissibility. Getting married at an early age was not peculiar to the Prophet (Sallallahu Alaihi wa Sallam) as some people think, but it was general for him and for his Ummah.

The following are some of the actions of the Sahaba (companions):

1. Ali Ibn Abi Talib, may Allah be pleased with him, married off his daughter, Um Kulthum to Omar Ibn Al-Khattab, may Allah be pleased with him, and she mothered a child before the death of the Prophet (Sallallahu Alaihi wa Sallam). Omar got married to her while she was young before reaching the age of puberty."

https://www.islamweb.net/en/fatwa/88089/child-marriage-in-islam

Sam Muhamed je oženio Ajšu kada je imala šest godina, a konzumirao je brak kada je imala devet godina. Vidimo da je Muhamed itekako imao veliku ljubav prema djeci koja se ispoljavala i na abnormalne načine.

Искони бѣ слово, и слово бѣ у бога, и богъ бѣ слово

Milost prema životinjama - Muhamed je naređivao ubijanje pasa i čak je rekao da može pobio bi sve pse na zemlji.

"Narrated Abdullah ibn Mughaffal:

The Prophet (ﷺ) said: Were dogs not a species of creature I should command that they all be killed; but kill every pure black one."

https://sunnah.com/abudawud:2845

Oprost stanovnicima Meke - Đura će ti oprostiti što te tukao. On je bio u ratu sa Mekancima i Kurejšima. Nije on njima imao šta opraštati ništa više nego što su oni njemu imali oprostiti.

Oprost stanovnicima Taifa - Muhamed nije oprostio stanovnicima Taifa, ratovao je protiv njih i opsjeo im je grad. U trenutku kada im je "oprostio" nije imao moć da uradi nešto više. Kada je stekao tu moć, opraštanju je došao kraj.

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Ta%27if

Искони бѣ слово, и слово бѣ у бога, и богъ бѣ слово

Što se tiče primirja koje je zaključeno na Hudejjbiji, sporazum koji je tada postignut je prekršen od strane Kurejša i to muslimanski istoričari često navode, međutim ne navode da je i Muhamed prekršio taj sporazum.

O tome govori sljedeća sura:

"O vjernici, kada vam vjernice kao muhadžirke dođu, ispitajte ih – a Allah dobro zna kakvo je vjerovanje njihovo – pa ako se uvjerite da su vjernice onda ih ne vraćajte nevjernicima: one njima nisu dopuštene, niti su oni njima dopušteni; a njima podajte ono što su potrošili." (El-Mumtehine 10).

Ibn Kesir:

"U suri "El-Feth" pojašnjeno je pitanje sklapanja primirja između Allahovog Poslanika, s.a.v.s., i nevjernika plemena Kurejš, u kome se između ostalog kaže: (406) "Svakog čovjeka, pa makar bio tvoje vjere, koji ti dođe od nas, nama ćeš povratiti", a u drugom predanju se kaže: "Svakog onog ko ti od nas dođe, pa makar bio tvoje vjere, nama ćeš povratiti." Ovo je stav 'Urve, Ed-Dahhaka, Abdurrahmana b. Zejda, Ez-Zuhrija, Mukatila b. Hajjana i Es-Suddija pa na osnovu ovog predanja može se reći da ovaj ajet sužava značenje hadisa. Ovo je jedan od najljepših primjera za to, a po shvatanju nekih znanstvenika prve generacije ovaj ajet je derogirajući. Doista je Allah Uzvišeni naredio Svojim pravovjernim robovima, kada im dođu muhadžirke, da ih ispitaju. Ako se uvjere da su pravovjerne, da ih ne vraćaju nevjernicima, jer one nisu dozvoljene njima, niti su oni dopušteni muminkama. U djelu El-Musnedu el-kebir spomenuli smo riječi Abdullaha b. Ebi-Ahmeda u kojima se kaže: (407)"

Dakle sporazum iz Hudejbije je uključivao odredbu koja je propisivala da ako neka osoba, makar i islamske vjeroispovijesti, napusti Meku i dođe u Medinu, ta osoba mora biti vraćena u Meku. Međutim, "Allah" šalje ajet kojim sužava primjenu ove odredbe i sada to više ne važi za žene koje dođu iz Meke u Medinu. Nevidljivo biće koje niko ne vidi i sa kojim niko ne komunicira osim Muhameda jednostrano mijenja odredbe mirovnog sporazuma u korist muslimana. Šta je to nego kršenje dogovorenog?

Искони бѣ слово, и слово бѣ у бога, и богъ бѣ слово

1 hour ago, Zehran said:

Kuran je Allahovo govor a ne posebni i zasebni Bog pored vec jednog Boga.

Allah je svemogući entitet, prapočelo po kojem sve nastaje, to je Bog po definiciji. Ništa ne postoji bez Boga jer On jest samo postojanje. Zašto je onda Islam imao potrebu za uvođenjem dodatnog entiteta koji nije stvoren i ne ovisi o Allahu, nego JEST sam po sebi što je Božji atribut? Ništa ne može postojati samo po sebi osim Boga! Žao mi je ako ne uviđaš sličnost u konceptima, prilično je očita.

  1. 20 biblijskih argumenata da Isus nije Bog

  2. 10 najpoznatijih “dokaza” da je Isus Bog – i odgovor na svaki

Napomena: kršćani i muslimani čitaju iste stihove drugačije. Ja ću ovdje iznijeti strogo monoteističko (unitarno / islamsko) tumačenje.


1️⃣ Dvadeset biblijskih dokaza da Isus nije Bog

A. Isus i Bog su jasno razlikovani

  1. “Ovo je moj Sin ljubljeni…” (npr. Matej 3:17)
    Glas s neba i Isus na zemlji – dva različita subjekta. Bog govori o Isusu u trećem licu.

  2. “Moj Bog, moj Bog, zašto si me ostavio?” (Matej 27:46)
    Isus ima Boga iznad sebe. Bog ne viče: “Zašto sam sebe ostavio?”

  3. Isus kaže: “Uzlazim k Ocu svome i Ocu vašemu, Bogu svome i Bogu vašemu.” (Ivan 20:17)
    Ako Isus ima “svog Boga”, onda on nije taj Bog.

  4. Isus moli Boga (npr. Luka 6:12, Ivan 17)
    Noći provodi u molitvi. Bog ne obožava nikog. Onaj koji moli nije Onaj kome se moli.

  5. Isus razlikuje pravi Bog od sebe:
    “Da upoznaju Tebe, jedinoga istinitog Boga, i Isusa Krista koga si poslao.” (Ivan 17:3)
    Jasna razlika: jedini pravi Bog i “Isus koga si poslao”.


B. Isus je ograničen, ovisan, uči, raste

  1. Isus ne zna Dan Sudnji
    “O tom danu ni Sine ne zna, samo Otac.” (Marko 13:32)
    Bog sve zna. Ako Sin ne zna, onda nije sveznajući Bog.

  2. Isus raste u mudrosti (Luka 2:52)
    Bog ne “napreduje” u mudrosti. Rast u znanju = stvorenje, ne Stvoritelj.

  3. Isus je umoran, gladan, žedan (Matej 4:2, Ivan 4:6–7, Ivan 19:28)
    Bog ne treba hranu ili vodu. Ovisnost o fiziologiji pokazuje ljudsku prirodu.

  4. Isus spava (Marko 4:38)
    Bog ne spava (Psalam 121:4).
    Razlika je ogromna.

  5. Isus je kušan (iskušavan) (Matej 4:1, Hebrejima 4:15)
    Biblija kaže da Bog ne može biti kušan na zlo (Jakov 1:13).
    Ako je Isus kušan, ne može biti isti kao Bog koji ne može biti kušan.


C. Isus je poslanik / sluga / čovjek

  1. “Ovo je moj Sin… njega slušajte” (Matej 17:5)
    U kombinaciji sa mnogim stihovima gdje je poslan, on stoji kao Božiji poslanik.

  2. Isus se naziva “čovjekom”
    “Čovjek koji vam je govorio istinu koju je čuo od Boga.” (Ivan 8:40)
    → jasno odvajanje: čovjek koji je od Boga.

  3. Djela 2:22 – “Isusa Nazarećanina, čovjeka od Boga potvrđenog čudesima…”
    Petar ga zove čovjekom kojeg je Bog potvrdio. Ne kaže: “utjelovljeni Bog”.

  4. Filipljanima 2:7 – “uze obličje sluge”
    Isus je sluga. U Kur’anu: “subhanalladhi asra bi abdihi” – “rob Njegov”. Zanimljiva podudarnost.

  5. Djela 3:13 – “Bog Abrahamov… proslavio je slugu svoga Isusa”
    Jasno: Bog je neko drugi, a Isus je “sluga”.


D. Isusova volja podređena Božijoj

  1. “Ne kako ja hoću, nego kako Ti hoćeš.” (Matej 26:39)
    Dvije različite volje: njegova i Božija. Bog ne kaže Bogu: “ne kako ja, nego Ti”.

  2. “Moj je nauk ne moj, nego Onoga koji me posla.” (Ivan 7:16)
    On prenosi nauk drugog (Boga), dakle je poslanik, ne izvor objave.

  3. Isus se zove “poslani” (Ivan 17:3; 5:30; 20:21)
    Poslanik (rasul / apostolos) ≠ Bog. Bog šalje, poslanik je poslan.


E. Isus negira da je “dobar” u apsolutnom smislu

  1. “Zašto me zoveš dobrim? Nitko nije dobar osim jednoga – Boga.” (Marko 10:18)
    Isus odvaja sebe od apsolutnog “Dobro” koje pripisuje samo Bogu.


F. Strogi monoteizam Biblije

  1. Shema Israel – “Gospod je Bog naš, Gospod je jedan.” (Ponovljeni zakon 6:4)
    Isus ovo potvrđuje (Marko 12:29).
    Nikad ne kaže: “Bog je jedan u tri osobe, i ja sam treća osoba.”
    Uvijek razlikuje sebe od Boga.


2️⃣ Deset najčešćih “dokaza” da je Isus Bog – i odgovori

Sad ono što te najviše zanima: kako odgovoriti na tipična kršćanska mjesta iz Biblije.


1. Ivan 1:1 – “I Riječ bijaše Bog”

Kršćanski argument:
“Riječ” = Isus, a Riječ je Bog → Isus je Bog.

Odgovor:

  • A) U grčkom:
    “kai theos ēn ho logos” – nema člana “ho” ispred theos → mnogi unitarni i islamski autori kažu da ovo može značiti “božanske prirode”, “božansko”, a ne “taj Bog”.

  • B) U istom poglavlju “Riječ” je poslana, “dođe među svoje” – više liči na Božiju objavu / mudrost / zapovijed, nego na samog Boga.

  • C) Isus kasnije jasno kaže: “Otac je veći od mene” (Ivan 14:28) – ako je Otac veći, onda nisu jednaki u božanstvu.


2. Ivan 10:30 – “Ja i Otac jedno smo.”

Kršćanski argument:
Isus i Otac su jedno biće.

Odgovor:

  • A) U Ivan 17:21 Isus moli da učenici budu jedno kao on i Otac. To ne znači da učenici postaju “jedna božanska supstanca”, nego jedinstveni u cilju, ljubavi i poslušnosti.

  • B) Dakle “jedno” (hen, na grčkom) može značiti jedinstvo svrhe, ne identitet bića.

  • C) Sam kontekst govori o jedinstvu misije: niko ne može “oteti iz moje ruke” jer je to volja Oca.


3. Ivan 8:58 – “Prije nego se Abraham rodio, JA JESAM.”

Kršćanski argument:
Isus koristi “Ja jesam” (ego eimi) kao Božje ime iz Izlaska 3:14.

Odgovor:

  • A) “ego eimi” u Evanđelju se koristi i u drugim, normalnim rečenicama (“to sam ja”, “ja sam onaj”). Nije svaki “ego eimi” identifikacija s Božijim imenom.

  • B) Moguće značenje: Isusova preegzistencija kao Božiji plan i riječ (“prije Abrahama ja sam [u Božijem planu / određen]”).

  • C) I drugi proroci se opisuju kao “poznati prije rođenja” (Jeremija 1:5) bez da se smatraju Bogom.


4. Ivan 20:28 – Toma: “Gospod moj i Bog moj!”

Kršćanski argument:
Toma direktno naziva Isusa Bogom.

Odgovor:

  • A) U semitskom jeziku izraz “gospod” i “bog” mogu ponekad imati naglašenu, uzviknu formu, sličnu: “Moj Gospod i moj Bože!” kao iznenađenje upućeno Bogu.

  • B) Čak i da se razumije kao obraćanje Isusu, u Bibliji riječ “bog” (theos, elohim) nekad znači i moćan, sudija, predstavnik Boga (npr. Mojsije nazvan “bogom faraonu” – Izlazak 7:1).

  • C) Isus nije odgovorio: “Da, Ja sam Bog nad vama”, nego ga naziva “blaženim što vjeruje” – fokus je na vjerovanju u poslanstvo.


5. Kološanima 2:9 – “U njemu tjelesno prebiva sva punina božanstva”

Kršćanski argument:
Isus u sebi nosi kompletnu božansku puninu.

Odgovor:

  • A) Pavao često koristi pojam “punina” (plērōma) metaforički – za prisutnost Božije milosti, mudrosti, Duha, ne nužno “ontološko božanstvo”.

  • B) U Efežanima 3:19 Pavao moli da vjerujući budu ispunjeni puninom Božijom – ali se vjernici time ne pretvaraju u Boga.

  • C) Dakle “punina božanstva” = punina Božije milosti, mudrosti i Duha u Isusu kao poslaniku, ne da je on sam izvor božanstva.


6. Hebrejima 1:8 – “Prijestolje tvoje, o Bože, u vijeke vijekova”

Kršćanski argument:
Otac oslovljava Sina sa “Bože”.

Odgovor:

  • A) Neki rukopisi i prevodi daju ovo kao opis: “tvoje prijestolje je božansko”, ili “bože” u smislu moćni vladar.

  • B) U istom poglavlju Sin je prikazan kao onaj koga je Bog postavio i uzvisio (Heb 1:9: “Bog, Bog tvoj, pomazao te je”).

  • C) Ako Sin ima “svog Boga” koji ga pomazuje, onda je jasno da nije taj Bog.


7. Filipljanima 2:6 – “Koji, premda bijaše u obličju Božjem…”

Kršćanski argument:
Isus je u “Božjem obličju”, dakle Bog.

Odgovor:

  • A) “Obličje Božje” (morphē theou) može značiti posebni status, položaj, sličnost po dostojanstvu, ne nužno identitet. Čovjek je stvoren “na Božju sliku” (Postanak 1:27), ali nije Bog.

  • B) Tekst kaže da se ponizio, uzeo oblik sluge → jasno razlikovanje od Boga koji nikad ne “uzima oblik sluge”.

  • C) Pavao naglašava poniznost Isusa, ne dokaz božanstva.


8. Titu 2:13 – “pojavljenje slave velikog Boga i Spasitelja našega Isusa Krista”

Kršćanski argument:
Isus je nazvan “velikim Bogom i Spasiteljem”.

Odgovor:

  • A) U grčkom postoji rasprava o gramatici (Granville Sharp rule). Neki prevodi odvajaju: “pojavljenje slave velikog Boga, i Spasitelja našega Isusa Krista” → dvije osobe.

  • B) I u drugim poslanicama Pavao jasno razlikuje “Bog Otac” i “Gospod Isus Krist”.

  • C) Moglo bi značiti: slavna pojava Božije slave kroz Isusa kao spasitelja, ne da je Isus sam “veliki Bog”.


9. Otkrivenje 1:8 – “Ja sam Alfa i Omega…”

Kršćanski argument:
Isus = Alfa i Omega = Bog.

Odgovor:

  • A) U kontekstu Otkrivenja 1:8, mnogi smatraju da govori sam Bog (Jahve), ne Isus.

  • B) Čak i ako se primijeni na Isusa, može značiti da je on početak i kraj Božijeg plana spasenja, ne ontološki izjednačen sa Bogom.

  • C) U Otkrivenju se često mijenja govornik (Bog, Janje, anđeo), što stvara mogućnost pogrešnog prepisivanja glasa.


10. Izaija 9:6 – “Dijete nam se rodilo… Bog silni, Otac vječni…”

Kršćanski argument:
Mesija je nazvan “Bog silni” i “Otac vječni”.

Odgovor:

  • A) Hebrejski naslovi mogu biti teoforični – izrazi koji veličaju Boga preko osobe. Npr. imena tipa “Elihu”, “Izrael”, “Ismail” nose Božije ime, ali osoba nije Bog.

  • B) Neki židovski komentatori razumiju to kao složen, opisni naslov: “Divan savjetnik je Bog silni, vječni Otac; on će dati Kneza mira” – gdje je Bog subjekat, a dijete primatelj mira.

  • C) I sam Isus u evanđeljima nikad ne citira ovaj stih na sebe i nikad ne kaže: “Ja sam Bog silni, Otac vječni.”


3️⃣ Zaključak (u jednoj rečenici)

Iz perspektive strogog tevhida / unitarizma:

  • 📌 Deseci stihova jasno razlikuju Boga i Isusa (Isus ima Boga, moli, ne zna, raste, umoran je, poslan je).

  • 📌 Stihovi koje kršćani uzimaju kao dokaze božanstva mogu imati drugo, kontekstualno ili jezičko tumačenje (jedinstvo svrhe, metaforična “punina”, titule, teoforični izrazi, dvosmislena grčka konstrukcija).

1 hour ago, Maki said:

Jevreji i muslimani imaju velike sličnosti. Ni jedni ni drugi se ne mogu suzdržati, a da čak i u molitvama ne rigaju vatru na protivnike.

Muslimani tokom molitve često citiraju suru el-Fatiha koja glasi:

"1. U ime Allaha, Milostivog i Samilosnog.

2. Sva hvala i zahvala pripada Allahu, Gospodaru svjetova,

3. Milostivom i Samilosnom,

4. Vladaru Sudnjeg dana!

5. (Gospodaru naš) Samo Tebi robujemo i samo od Tebe pomoć tražimo.

6. Uputi nas na Pravi put,

7. Put onih kojima si milost Svoju i blagodati darovao, a ne na put onih na koje si se rasrdio i koji su u zabludi!"

Dakle čak i u ovoj osnovnoj molitvi ne može se izbjeći mržnja prema nevjernicima tj. prema Jevrejima i hrišćanima:

"7. Uputi nas na put onih koje si obasuo blagodatima svojim; put poslanika, siddika, šehida i salih robova. Oni su divno društvo. Ne dozvoli da budemo na putu onih koji su s Pravog puta skrenuli i koji su u zabludi. Ne dozvoli da budemo na putu Jevreja na koje si se rasrdio ili na putu kršćana koji su sa Pravog puta skrenuli okrenuvši leđa Tvom svetom zakonu (šerijatu) i tako zaslužili vječnu kaznu i prokletstvo. Allahu naš, uslišaj nam dovu. (Muhammed Ali Es-Sabuni, Safvetu’t-Tefasir)"

https://menzil.ba/el-fatiha-znacenja-i-mudrosti/

Zamislite da glavna hrišćanstva molitva glasi: Gospode Isuse Hriste, Sine Božiji, pomiluj me grešnog da ne budem kao prokleti grešnici Jevreji.

zamislite u kakvoj ste dubokoj zabludi kad nas BOg uci u glavnoj molitvi da ne budemo u vasim cipelama :) da ne budemo na zabludi kao vi krscani...

1 hour ago, Maki said:

Milost prema životinjama - Muhamed je naređivao ubijanje pasa i čak je rekao da može pobio bi sve pse na zemlji.

"Narrated Abdullah ibn Mughaffal:

The Prophet (ﷺ) said: Were dogs not a species of creature I should command that they all be killed; but kill every pure black one."

https://sunnah.com/abudawud:2845

Oprost stanovnicima Meke - Đura će ti oprostiti što te tukao. On je bio u ratu sa Mekancima i Kurejšima. Nije on njima imao šta opraštati ništa više nego što su oni njemu imali oprostiti.

Oprost stanovnicima Taifa - Muhamed nije oprostio stanovnicima Taifa, ratovao je protiv njih i opsjeo im je grad. U trenutku kada im je "oprostio" nije imao moć da uradi nešto više. Kada je stekao tu moć, opraštanju je došao kraj.

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Ta%27if

1 hour ago, Maki said:

Oprost stanovnicima Meke - Đura će ti oprostiti što te tukao. On je bio u ratu sa Mekancima i Kurejšima. Nije on njima imao šta opraštati ništa više nego što su oni njemu imali oprostiti.

ovo pokaziva tvoje neznanje o tim historijskim cinjenicama....

23 minutes ago, pints said:

Allah je svemogući entitet, prapočelo po kojem sve nastaje, to je Bog po definiciji. Ništa ne postoji bez Boga jer On jest samo postojanje. Zašto je onda Islam imao potrebu za uvođenjem dodatnog entiteta koji nije stvoren i ne ovisi o Allahu, nego JEST sam po sebi što je Božji atribut? Ništa ne može postojati samo po sebi osim Boga! Žao mi je ako ne uviđaš sličnost u konceptima, prilično je očita.

kakav dodatni entiet??? o cemu ti to...Kuran je Boziji govor a ne entitet.

18 minutes ago, Magdalena said:

Ti imas dvostruke kriterije. Osim toga zabludom si nazvao istinu i jos sestru zoves necasnom ,a da nista o njoj ne znaš. Samo napise iz medija. To je govor mržnje. Uopce je nečasno pričati tebi muškarcu loše o ženi koju ne poznaješ ,samo zato jer nije pripadnica tvoje religije. I jos trazis izvinjenje. Strašno.

gravitiras prema lazima...nije ni cudo sto si takva kakva si.

14 minutes ago, Zehran said:
  1. 20 biblijskih argumenata da Isus nije Bog

  2. 10 najpoznatijih “dokaza” da je Isus Bog – i odgovor na svaki


1️⃣

  1. j

Pa što je ovo, copy/paste teksta koji je generirao LLM algoritam? Zar je to dozvoljeno na ovom forumu? Sad si me razočarao, mogao si bar dodati nešto svojega.

4 minutes ago, Zehran said:

kakav dodatni entiet??? o cemu ti to...Kuran je Boziji govor a ne entitet.

Ok, govor (informacija) nastaje kada ga osoba stvori, u ovom slučaju je ta osoba Allah. Dakle slažeš se da Kuran mogao nastati tek kada ga je Allah stvorio? To ima smisla, ali to nije ono što sam pročitao kao tumačenje Islamskih teologa. Moguće da sam bio na nekoj krivoj stranici.

12 minutes ago, pints said:

Pa što je ovo, copy/paste teksta koji je generirao LLM algoritam? Zar je to dozvoljeno na ovom forumu? Sad si me razočarao, mogao si bar dodati nešto svojega.

sve je to i moje, umjesto sto bi ja piskarao, zamolio sam da mi AI napise to sto bi ja pisao....

11 minutes ago, pints said:

Ok, govor (informacija) nastaje kada ga osoba stvori, u ovom slučaju je ta osoba Allah. Dakle slažeš se da Kuran mogao nastati tek kada ga je Allah stvorio? To ima smisla, ali to nije ono što sam pročitao kao tumačenje Islamskih teologa. Moguće da sam bio na nekoj krivoj stranici.

druze glupa ti je prica....ovo je prica : cija je supa slanija bila....nigdje veze s vezom.

Kuran je BOziji govor....i tu da nesto pokusavas napraviti nekakve entitete ili sta vec hoces...to je pucanje u prazno....

11 minutes ago, Zehran said:

gravitiras prema lazima...nije ni cudo sto si takva kakva si.

Eto opet ti na osobnu razinu. Sve bi prestalo da ti potvrdujem tvoje pisanje. Tebi smeta sto sam krscanka i sto sam ti rekla da Bog iz Biblije nije onaj u koga ti vjerujes .To Biblija potvrđuje.

Eto zato sam ti takva. Zato ti je i casna sestra necasna bez da si istrazio o čemu se radi. Dovoljno je da je kršćanka. Zato napadaš žene na osobnoj razini. Pogledaj svoje pisanje samnom.

7 hours ago, Zehran said:

druze glupa ti je prica....ovo je prica : cija je supa slanija bila....nigdje veze s vezom.

Kuran je BOziji govor....i tu da nesto pokusavas napraviti nekakve entitete ili sta vec hoces...to je pucanje u prazno....

Kružna logika, ne služi ti na čast. Srećom, postoje u Islamu ipak malo bolji apologete od tebe koji se nisu sveli samo na učenje redaka napamet. Kopao sam jučer po internetu, zaintrigiralo me, vidim da se o ovom pitanju puno razmišljalo i raspravljalo unutar islamske teologije i da postoji nekoliko različitih mišljenja (škola), ne misle svi da je Kuran nestvoren. Morati ću za ovu raspravu ipak naći nekog tko ima više senzibiliteta za suptilne teološke finese.

15 minutes ago, pints said:

Kružna logika, ne služi ti na čast. Srećom, postoje u Islamu ipak malo bolji apologete od tebe koji se nisu sveli samo na učenje redaka napamet. Kopao sam jučer po internetu, zaintrigiralo me, vidim da se o ovom pitanju puno razmišljalo i raspravljalo unutar islamske teologije i da postoji nekoliko različitih mišljenja (škola), ne misle svi da je Kuran nestvoren. Morati ću za ovu raspravu ipak naći nekog tko ima više senzibiliteta za suptilne teološke finese.

15 minutes ago, pints said:

ne misle svi da je Kuran nestvoren.

znas li ti uopste sta to znaci?

evo ja mislim da ne znas...

  1. Kur'an je Allahov govor – a Allahove osobine nisu stvorene.

  2. Ako je Kur’an stvoren, onda je Allah šutio i nije govorio prije stvaranja → što je nedostatak

    Allah je savršen, a savršenstvo znači:

    • On govori kad hoće

    • Njegov govor nije rezultat stvaranja

    • Ne “uči govoriti”, nego govori vječno

  3. Ako je Kur’an stvoren – onda je stvoreno “Božije uputstvo”, što vodi apsurdu

    Stvoreno bi bilo:

    • Allahovo znanje

    • Allahova uputa

    • Allahova mudrost

    A to znači da su uputa i mudrost “pojavile” tek u određenom vremenu → što nije moguće.

Zato ne ulazi u teme koje ne poznajes, imas ti daleko vecih problema kao krscanin da se pokusas izvuci, od toga da bi diskutovao o temi koju fakticki i ne znas.

12 minutes ago, Zehran said:

znas li ti uopste sta to znaci?

Naravno, to znači da si upravo kroz Islamsku teologiju potvrdio ispravnost Trojstva! 👍

'Ako je Božji govor stvoren, to je nedostatak jer bi Bog bio nijem.'

Odlično, to upravo i ja kažem kao Katolik. Mi vjerujemo da je Isus Božja Riječ (Logos). Da je Isus stvoren (kao što neki misle), Bog bi bio bez svoje Riječi. Zato mi vjerujemo da je Isus vječan, baš kao što ti vjeruješ da je Kuran vječan.

'Ako je Kuran stvoren, onda su Božja mudrost i znanje stvoreni.'

I opet odlično! Mi vjerujemo da je Isus Božja Mudrost. Zato On ne može biti samo stvorenje. On mora biti Bog.

Oboje tvrdimo kako je Bog jedan, slažemo se u tome, samo ti tvrdiš kako je vječni Božji govor postao Knjiga, a ja ti odgovaram kako je vječni Božji govor postao Čovjek. Obojica se slažemo da Božji Govor ne može biti stvorenje. Eto, to ti je Trojstvo – Bog, Njegova Riječ i Njegov Duh. Jedan Bog, a ne tri.

1 hour ago, pints said:

Naravno, to znači da si upravo kroz Islamsku teologiju potvrdio ispravnost Trojstva! 👍

'Ako je Božji govor stvoren, to je nedostatak jer bi Bog bio nijem.'

Odlično, to upravo i ja kažem kao Katolik. Mi vjerujemo da je Isus Božja Riječ (Logos). Da je Isus stvoren (kao što neki misle), Bog bi bio bez svoje Riječi. Zato mi vjerujemo da je Isus vječan, baš kao što ti vjeruješ da je Kuran vječan.

'Ako je Kuran stvoren, onda su Božja mudrost i znanje stvoreni.'

I opet odlično! Mi vjerujemo da je Isus Božja Mudrost. Zato On ne može biti samo stvorenje. On mora biti Bog.

Oboje tvrdimo kako je Bog jedan, slažemo se u tome, samo ti tvrdiš kako je vječni Božji govor postao Knjiga, a ja ti odgovaram kako je vječni Božji govor postao Čovjek. Obojica se slažemo da Božji Govor ne može biti stvorenje. Eto, to ti je Trojstvo – Bog, Njegova Riječ i Njegov Duh. Jedan Bog, a ne tri.

1 hour ago, pints said:

Odlično, to upravo i ja kažem kao Katolik. Mi vjerujemo da je Isus Božja Riječ (Logos). Da je Isus stvoren (kao što neki misle), Bog bi bio bez svoje Riječi. Zato mi vjerujemo da je Isus vječan, baš kao što ti vjeruješ da je Kuran vječan.

Vi vjerujete da je Isus BOg sin , pored BOga Oca....znaci 2 boga....

dok Kuran je Boziji govor, a govor je njegova vjecna osobina....zato nemoj se bezveze glupirati i sporediti Boziji govor koja je vjecna njegova osobina sa jos jednim bogom kojeg vjerujete, i prestajete biti monoteisti

1 hour ago, pints said:

Oboje tvrdimo kako je Bog jedan, slažemo se u tome

ne , vi vjerujete u 3 boga....i da su u jednoj uniji

Edited by Zehran

12 minutes ago, Zehran said:

ne , vi vjerujete u 3 boga....i da su u jednoj uniji

Mislim da ovdje moramo stati.

Upravo si napravio osnovnu logičku pogrešku: pokušavaš meni objasniti što JA vjerujem.

Da sam podjednako bezobrazan rekao bih ti da ti ne vjeruješ u Allaha nego vjeruješ u Kuran kao drugog boga jer kažeš da je vječan i nije me briga što ti kažeš da je to Božji glas, jer ja naravno znam bolje od tebe, znam da ti lažeš i da su to dva boga u uniji.

To je otprilike tvoja komunikacija u odnosu na mene kao katolika.

Ja kažem da vjerujem u jednog Boga, i da Isus nije drugi bog nego je Božja riječ. Ako je tvoj komentar na to da vjerujem u tri boga, onda ti raspravljaš o nekom imaginarnom kršćanstvu koje je samo u tvojoj glavi. Želim razgovor sa mislećim čovjekom koji razumije filozofiju a ne sa kasetofonom koji vrti unaprijed snimljenu traku. Kad budeš spreman razgovarati o onom u što kršćani stvarno vjeruju, a ne o onom što ti je netko napunio glavu da vjeruju, javi se, pa ćemo nastaviti.

7 minutes ago, pints said:

Mislim da ovdje moramo stati.

Upravo si napravio osnovnu logičku pogrešku: pokušavaš meni objasniti što JA vjerujem.

Da sam podjednako bezobrazan rekao bih ti da ti ne vjeruješ u Allaha nego vjeruješ u Kuran kao drugog boga jer kažeš da je vječan i nije me briga što ti kažeš da je to Božji glas, jer ja naravno znam bolje od tebe, znam da ti lažeš i da su to dva boga u uniji.

To je otprilike tvoja komunikacija u odnosu na mene kao katolika.

Ja kažem da vjerujem u jednog Boga, i da Isus nije drugi bog nego je Božja riječ. Ako je tvoj komentar na to da vjerujem u tri boga, onda ti raspravljaš o nekom imaginarnom kršćanstvu koje je samo u tvojoj glavi. Želim razgovor sa mislećim čovjekom koji razumije filozofiju a ne sa kasetofonom koji vrti unaprijed snimljenu traku. Kad budeš spreman razgovarati o onom u što kršćani stvarno vjeruju, a ne o onom što ti je netko napunio glavu da vjeruju, javi se, pa ćemo nastaviti.

7 minutes ago, pints said:

Isus nije drugi bog nego je Božja riječ

Ti uopste ne znas zasto je Isus nazvan Bozijom rijecju....

Nazvan je zato sto ga Je Bog stvorio sa svojom rijeci "Budi" i tako je Marija zatrudnila, nije bilo potreban muskarac tu...pa Isus nema bioloskog oca.

Zato je nazvan Bozije rijec, al ivi tvrdite da je Isus Bog, evo na ovom forumu vas ima koji tvrdite da je Isus Bog...

Jeli hoes da kaze ti Da Isus nije Bog ali je samo BOzija rijec ili sta??

eo ja tebe pitam, Je li Isus za tebe Bog?

Gost
Odgovori na temu
Background Picker
Customize Layout

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.