Jump to content

Ko su bili sinovi Božji i ljudske kćeri u Postanku 6,1-4?


Recommended Posts

Postanak/1.Mojsijeva 6.1-4: 

 A kada su se ljudi počeli množiti na zemlji i rađale im se kćeri,
[2] opaziše sinovi Božji da su kćeri ljudske lijepe; i uzimahu si za žene od svih koje bi izabrali.
[3] I reče GOSPODIN: “Neće se moj Duh dovijeka prepirati s čovjekom, jer je on tijelo: ipak, neka mu vijek bude stotinu i dvadeset godina.”
[4] U one dane je na zemlji bilo divova; a i poslije toga, kada su ono sinovi Božji ulazili k ljudskim kćerima i one im rađale djecu; ti isti postali su moćnici koji bijahu od davnine, glasoviti ljudi.
Ko su bili ovi Sinovi Božji iz knjige Postanka?
Link to comment
Share on other sites

Primetio sam da postoje fantastične priče na tu temu. Prvo bih želeo da saznam šta piše u Bibliji, ko su sinovi Božiji.

Apostol Pavle piše u Poslanici Rimljanima 8:14 
"14 Jer koji se vladaju po duhu Božijem oni su sinovi Božiji."

U ovom stihu, apostol Pavle ističe da oni koji su vođeni Duhom Božijim, tj. oni koji žive u skladu s Njegovim Duhom, se smatraju sinovima Božijim. Ovde se naglašava duhovna povezanost i poslušnost Božjem vođstvu kao osnova za identifikaciju s Božjom porodicom.

Slično možemo videti iz Isusovih priča:
"Blago onima koji mir grade, jer će se sinovi Božji nazvati" (Matej 5:9)

Pitam se da li postoji bilo gde drugačiji opis sinova Božijih?

U ovom stihu se očigledno koristi ista deifnicija sinova Božjih kao kod ostalih, to ljudi koji su živeli u skladu sa Božijom voljom, dok su kćeri zemaljske devojke koje nisu. U Starom Zavetu ima toliko mnogo primera kada je čitav Jevrejski narod patio zato što su njihovi kraljevi uzimali kćeri zemaljske. Ovaj stih nam opisuje generalnu pojavu u Nojevo vreme gde su se dobri mešali sa zlima i zato se verovatno sav svet iskvario.

"Ja im dadoh reč Tvoju; i svet omrznu na njih, jer nisu od sveta, kao i ja što nisam od sveta.
Ne molim Te da ih uzmeš sa sveta, nego da ih sačuvaš oda zla.
Od sveta nisu, kao ni ja što nisam od sveta." (Jovan 17:14-16)

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie

A ko su ovdje Sinovi Božji 

Job 2,1: Jednoga dana dođu opet sinovi Božji da stanu pred Jahvu, a među njima pristupi i Satan. Mislim da se u Starom zavjetu ne spominju Sinovi Božji kao duhovna djeca. 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, καιnos said:

A ko su ovdje Sinovi Božji 

Job 2,1: Jednoga dana dođu opet sinovi Božji da stanu pred Jahvu, a među njima pristupi i Satan. Mislim da se u Starom zavjetu ne spominju Sinovi Božji kao duhovna djeca. 

A ovo nisam opazio, u ovom stihu su očigledno nebeska bića, a ne ljudi.

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
14 minutes ago, zikarozenberg said:

A ovo nisam opazio, u ovom stihu su očigledno nebeska bića, a ne ljudi.

Pa što je onda smislenije, da su nebeska bića spavala sa ljudskim kćerima i onda smo dobili divove, ili da su vjernici spavali sa ljudskim kćerima i opet smo dobili divove?

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, καιnos said:

A ko su ovdje Sinovi Božji 

Job 2,1: Jednoga dana dođu opet sinovi Božji da stanu pred Jahvu, a među njima pristupi i Satan. Mislim da se u Starom zavjetu ne spominju Sinovi Božji kao duhovna djeca. 

"Ali će ipak broj sinova Izrailjevijeh biti kao pijesak morski, koji se ne može izmjeriti ni izbrojiti; i mjesto da im se reče: nijeste moj narod, reći će im se: sinovi Boga živoga." (Osije 1:10)

Takođe Psalmista piše:
"Dajte Gospodu, sinovi Božiji, dajte Gospodu slavu i čast." (Psalam 29:1)

Dakle u Starom Zavetu, sinovi Božiji mogu biti i nebeska bića i ljudi. Zato izgleda da tumačenje ovog stiha može biti proizvoljno. Ja čvrsto verujem da se to odnosi na vreme kada su se ljudi koji su živeli u skladu sa Božijim zakonom mešali sa onima koji nisu. 

Ali zar ovde Hristos ne govori o samoj mogućnost da anđeli imaju semen i reproduktivne sposobnosti: 

23 O vaskrsenju dakle kad ustanu koga će od njih biti žena? Jer je za sedmoricom bila.
24 I odgovarajući Isus reče im: Zato li se vi varate što ne znate pisma ni sile Božje?
25 Jer kad iz mrtvih ustanu, niti će se ženiti ni udavati, nego su kao andjeli na nebesima.
(Marko 12)

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
5 minutes ago, zikarozenberg said:

Ali zar ovde Hristos ne govori o samoj mogućnost da anđeli imaju semen i reproduktivne sposobnosti: 

23 O vaskrsenju dakle kad ustanu koga će od njih biti žena? Jer je za sedmoricom bila.
24 I odgovarajući Isus reče im: Zato li se vi varate što ne znate pisma ni sile Božje?
25 Jer kad iz mrtvih ustanu, niti će se ženiti ni udavati, nego su kao andjeli na nebesima.
(Marko 12)

No iz Biblije u više navrata vidimo da se anđeli mogu i fizički manifestirati na zemlji. Zanimljiv je sljedeći stih:

„Gostoljublja ne zaboravljajte: njime neki, i ne znajući, ugostiše anđele!“ (Hebrejima 13,2).

Ovaj stih nam kaže da su neki ne znajući ugostili anđele. Kako su mogli ugostiti anđele kao duhove? Nikako. Stoga možemo doći do zaključka da su se određeni anđeli koje su ljudi ugostili fizički manifestirali na zemlji.

„I ušavši u grob, ugledaju mladića zaogrnuta bijelom haljinom gdje sjedi zdesna. I preplaše se“ (Marko 16,5).

Ko je bio mladić zaogrnut bijelom haljinom kojeg su vidjele žene koje su pošle Isusu Kristu na grob? Iz Biblije znamo da je to bio anđeo. Ovo je još jedan primjer gdje se određeni anđeo fizički manifestirao na zemlji.

U knjizi Postanka, 19. poglavlju čitamo:

„Ona dva anđela stignu navečer u Sodomu dok je Lot sjedio na vratima Sodome. Kad ih Lot ugleda, ustade i pođe im u susret. Nakloni se licem do zemlje“ (Postanak 19,1).

„Zovnu Lota pa mu reknu: ‘Gdje su ljudi što su noćas došli k tebi? Izvedi nam ih da ih se namilujemo?’“ (Postanak 19,5).

U ovom poglavlju o Sodomi i Gomori čitamo da su stanovnici tih gradova htjeli imati spolni odnos s anđelima. Što je još jedan dokaz da su u tom trenutku određeni anđeli bili fizički manifestirani na zemlji.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, καιnos said:

Pa što je onda smislenije, da su nebeska bića spavala sa ljudskim kćerima i onda smo dobili divove, ili da su vjernici spavali sa ljudskim kćerima i opet smo dobili divove?

Prvo, mnogo mi bolestno zvuči da zli anđeli gledaju "kćeri čovečije kako su lepe uzimaše ih za žene koje hteše". A pretpotopni svet nije imao samo divove ljude nego i životinje, posle potopa je sve osakaćeno, a životni vek skraćen. Tada su ljudi živeli do 1000 godina, zamislite dokle se raslo, sigurno se rast nije završavao sa 20-24 godine, danas postoje fosilni ostatci svakakvih đinovskih životinja, većih od ljudi.

Evo je na primer pretpotopna kornjača

arch.jpg.4758bf4d139f278359903c88801af83a.jpg

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, καιnos said:

No iz Biblije u više navrata vidimo da se anđeli mogu i fizički manifestirati na zemlji. Zanimljiv je sljedeći stih:

„Gostoljublja ne zaboravljajte: njime neki, i ne znajući, ugostiše anđele!“ (Hebrejima 13,2).

Ovaj stih nam kaže da su neki ne znajući ugostili anđele. Kako su mogli ugostiti anđele kao duhove? Nikako. Stoga možemo doći do zaključka da su se određeni anđeli koje su ljudi ugostili fizički manifestirali na zemlji.

„I ušavši u grob, ugledaju mladića zaogrnuta bijelom haljinom gdje sjedi zdesna. I preplaše se“ (Marko 16,5).

Ko je bio mladić zaogrnut bijelom haljinom kojeg su vidjele žene koje su pošle Isusu Kristu na grob? Iz Biblije znamo da je to bio anđeo. Ovo je još jedan primjer gdje se određeni anđeo fizički manifestirao na zemlji.

U knjizi Postanka, 19. poglavlju čitamo:

„Ona dva anđela stignu navečer u Sodomu dok je Lot sjedio na vratima Sodome. Kad ih Lot ugleda, ustade i pođe im u susret. Nakloni se licem do zemlje“ (Postanak 19,1).

„Zovnu Lota pa mu reknu: ‘Gdje su ljudi što su noćas došli k tebi? Izvedi nam ih da ih se namilujemo?’“ (Postanak 19,5).

U ovom poglavlju o Sodomi i Gomori čitamo da su stanovnici tih gradova htjeli imati spolni odnos s anđelima. Što je još jedan dokaz da su u tom trenutku određeni anđeli bili fizički manifestirani na zemlji.

To ni ne osporavam, sigurno da anđeli mogu da se fizički manifestuju, ali to nije kontradiktarno sa time što se oni ne žene i ne udaju. Ali anđeli ustvari uopšte ne izgledaju kao ljudi, oni su se samo tako prikazali da bi mogli normalno da komuniciraju sa Lotom. Pravi izgleda anđela se može videti u Otkrivenju ili knjizi Danila, u oba slučaja su izgubili snagu i pali na zemlju čim su ih ugledali kako stvarno izgledaju.


8 I ostah sam i videh tu veliku utvaru, i ne osta snage u meni, i lepota mi se nagrdi, i ne imah snage.
9 I čuh glas od reči njegovih, i kad čuh glas od reči njegovih, izvan sebe padoh ničice licem na zemlju.
10 I gle, ruka me se dotače i podiže me na kolena moja i na dlanove moje.
(Danilo 10)

Edited by zikarozenberg
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, καιnos said:

No iz Biblije u više navrata vidimo da se anđeli mogu i fizički manifestirati na zemlji. Zanimljiv je sljedeći stih:

„Gostoljublja ne zaboravljajte: njime neki, i ne znajući, ugostiše anđele!“ (Hebrejima 13,2).

Ovaj stih nam kaže da su neki ne znajući ugostili anđele. Kako su mogli ugostiti anđele kao duhove? Nikako. Stoga možemo doći do zaključka da su se određeni anđeli koje su ljudi ugostili fizički manifestirali na zemlji.

„I ušavši u grob, ugledaju mladića zaogrnuta bijelom haljinom gdje sjedi zdesna. I preplaše se“ (Marko 16,5).

Ko je bio mladić zaogrnut bijelom haljinom kojeg su vidjele žene koje su pošle Isusu Kristu na grob? Iz Biblije znamo da je to bio anđeo. Ovo je još jedan primjer gdje se određeni anđeo fizički manifestirao na zemlji.

U knjizi Postanka, 19. poglavlju čitamo:

„Ona dva anđela stignu navečer u Sodomu dok je Lot sjedio na vratima Sodome. Kad ih Lot ugleda, ustade i pođe im u susret. Nakloni se licem do zemlje“ (Postanak 19,1).

„Zovnu Lota pa mu reknu: ‘Gdje su ljudi što su noćas došli k tebi? Izvedi nam ih da ih se namilujemo?’“ (Postanak 19,5).

U ovom poglavlju o Sodomi i Gomori čitamo da su stanovnici tih gradova htjeli imati spolni odnos s anđelima. Što je još jedan dokaz da su u tom trenutku određeni anđeli bili fizički manifestirani na zemlji.

Zamislite ovo, ja mogu da napravim strašilo da tera ptice, to što neka budala želi da ga pozna, ne mora da znači da je moje strašilo seksualno biće. O seksualnosti anđela mislim da je Isus već otkrio.

Edited by zikarozenberg
Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie

Pošto je to bila jedna grupa anđela, nešto više o tome govori Henokova knjiga koja je dio etiopske Biblije, a i sam apostol Juda ju je citirao - Evo dolazi Gospod sa hiljadama anđela" - taj isti Juda piše o ovoj grupi anđela

„I anđele, koji nisu čuvali svojeg dostojanstva nego su ostavili svoje prebivalište, sačuvao je za sud velikoga Dana, okovane u mraku vječnim okovima“ (Judina 1,6).

 

Također, ako pogledamo 2. Korinćanima 5,2, Pavao govori o tome „…da se povrh njega zaodjenemo svojim nebeskim obitavalištem“.

Kada se čita čitavo poglavlje, jasno je da riječ „obitavalište“ može označavati i tijelo. Moguće je da su pali anđeli ne samo napustili Boga i Nebo, već su također napustili svoja nebeska duhovna tijela za vrstu fizičkog tijela koje bi mogli koristiti da djeluju unutar naše fizičke dimenzije.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, καιnos said:

Pošto je to bila jedna grupa anđela, nešto više o tome govori Henokova knjiga koja je dio etiopske Biblije, a i sam apostol Juda ju je citirao - Evo dolazi Gospod sa hiljadama anđela" - taj isti Juda piše o ovoj grupi anđela

„I anđele, koji nisu čuvali svojeg dostojanstva nego su ostavili svoje prebivalište, sačuvao je za sud velikoga Dana, okovane u mraku vječnim okovima“ (Judina 1,6).

 

Također, ako pogledamo 2. Korinćanima 5,2, Pavao govori o tome „…da se povrh njega zaodjenemo svojim nebeskim obitavalištem“.

Kada se čita čitavo poglavlje, jasno je da riječ „obitavalište“ može označavati i tijelo. Moguće je da su pali anđeli ne samo napustili Boga i Nebo, već su također napustili svoja nebeska duhovna tijela za vrstu fizičkog tijela koje bi mogli koristiti da djeluju unutar naše fizičke dimenzije.

 

Zanimljiva paralela, ali zar anđeli moraju napustiti svoja tela da bi delovali u fizičkoj dimenziji?

Ja mislim da anđeli mogu da imaju interakciju sa fizičkom materijom, samo su mnogo naprednija bića i mi ne možemo baš najbolje razumeti kako ih ne vidimo. Ali zar nisu ni dobri anđeli imali interakcije sa fizičkim svetom, da li to znači da su i oni napustili svoje prebivalište. Biblija ima puno primera kada dobri anđeli deluju unutar naše fizičke dimenzije:

I pomoli se Jelisije govoreći: Gospode, otvori mu oči da vidi. I Gospod otvori oči momku, te vide, a to gora puna konja i kola ognjenih oko Jelisija." (2. KRALJEVIMA 6:17)

Besmisleno bi bilo da ova armija ne može da deluje u fizičkom svetu. 

Ili 91 psalam:
11 Jer andjelima svojim zapoveda za Tebe da Te čuvaju po svim putevima Tvojim.
12 Na ruke će Te uzeti da gde ne zapneš za kamen nogom svojom.

Bilo bi čudno da anđeli ne mogu da imaju interakciju sa fizičkom dimenzijom bez odricanja duhovnog tela, kada ima toliko primera u bibliji gde su dobri anđeli poslati od Boga da deluju na fizički svet.

Enohova knjiga je problematična, ona je nastala posle drugog hrama i preko te knjige se i prvi put uvlači i ideja o besmrtnosti duše i večnom paklu u Jevrejski svet. Sigurno ima neke istinite korene kao što su mnoge paganske priče slične onima u Bibliji, ali je izobličena. Bila je u to vreme čitana kao religijski tekst i zaista ima lepih stvari.

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie

Evo još jedne zanimljivosti koju sam našao u vezi riječ Nefili

Riječ „divovi“ prevedena je od hebrejske riječi „nepil“, što znači siledžija ili tiranin, a dolazi od riječi „napal“, što znači pasti. Izaija 14,12 koristi istu riječ „napal“ za riječ „pali“ (fallen) da opiše Sotonu.

Uobičajena riječ koja se danas koristi za ove pale tirane ili divove je „Nefili“. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, καιnos said:

Evo još jedne zanimljivosti koju sam našao u vezi riječ Nefili

Riječ „divovi“ prevedena je od hebrejske riječi „nepil“, što znači siledžija ili tiranin, a dolazi od riječi „napal“, što znači pasti. Izaija 14,12 koristi istu riječ „napal“ za riječ „pali“ (fallen) da opiše Sotonu.

Uobičajena riječ koja se danas koristi za ove pale tirane ili divove je „Nefili“. 

Izraz "Nefil" je isto korišćen i kada su se opisivali divovi u Hananskoj zemlji: 

I prosuše zao glas o zemlji koju uhodiše medju sinovima Izrailjevim govoreći: Zemlja koju prodjosmo i uhodismo zemlja je koja proždire svoje stanovnike, i sav narod koji videsmo u njoj jesu ljudi vrlo veliki. (13:34) Videsmo onde i divove, sinove Enakove, roda divovskog (ovde se koristi reč Nephilim, tj. roda Nephilimskog), i činjaše nam se da smo prema njima kao skakavci, takvi se i njima činjasmo. (Brojevi 13:33)

Istina je da reč Nefili ima korene kao reč padanje "nalap", ali je takođe istina da su se te dve reči koristili u različitom kontekstu što možemo videti na primer u drugoj Samuilovoj kada se opisuje Avenirova smrt takođe se koristi reč "nā-p̄al-tā":

34 Ruke tvoje ne biše vezane, niti noge tvoje u okov okovane; pao si kao što se pada od nevaljalih ljudi. Tada još većma plaka za njim sav narod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgvori na temu

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Postoji li zlo? Duhovni svet je svet uzroka a materijalni svet posledice. Tako da se duhovni verno ogleda u materijalnom pa možemo posmatrajući materijalni da shvatimo duhovni svet. Kada svetlost padne na neku crnu površinu, onda ta površina upije svetlost i sa tog mesta prema našem oku ne dolazi svetlost. Tada receptori u oku alarmiraju da tu nema svetlosti i naš um to tumači pa kaže; ovaj materijal je crn.   Kada svetlost padne na list , list upije plavu i žutu boju svetlosti crvena dođe u naše oko i receptori za crveno su zadovoljni, ali receptori za žutu i plavu reaguju i šalju signal umu da nema plave i žute boje. Naš um to tumači i kaže list je zelen.   Pogledajmo mrak: Nedostatak svetlosti mi vidimo kao crnilo. Vidimo mrak iako on ne postoji. U pitanju je samo nedostatak svetlosti. Mrak nastaje kada se naša polovina zemljine lopte okrene suprotno suncu. Tada se mi nađemo u senci gde nema svetla i vidimo mrak. Ali mrak je samo iluzija koja je nastala usled tumačenja našeg uma, mi ga vidimo kao crnuilo, ali on ne postoji već je u pitanju nedostatak svetlosti. E tako je i sa zlom; Zlo je nedostatak dobra, i takođe je interpretacija našega uma. Zamisli da sve što možeš da vidiš odbija svetlost i ništa ne upija; Tada bi sve što vidiš bilo belo, i belilo bi postalo tama jer od silnog belila ništa ne bi videli. Tako i kada nam neko učini nešto dobro, mi to i ne primećujemo, pa to je tako i trebalo, šta je tu nešto dobro? Ali ako to dobro uporedimo sa nečim što nam je učinjeno zlo, onda tek shvatamo vrednost dobra. Tako i Bog kao ljubav, kao milost, dobrota, ne može se spoznati ako nema neke tame koja bi omogućila da bude shvaćen. Kao kada bi napitom ponudio vodu, da li bi ti bio zahvalan ili bi rekao ne treba mi.   Ali ako žednome daš vode on će ti biti zahvalan. Bog je stvorio Adama savršenog, a onda ga deli stvorivši Evu. Dok je bio savršen Adam nije sgrešio, nego tek kada je postao nesavršen on greši. Vidimo da je promisao Božiji da se pojavi zlo, kako bi stvorenja naučila da cene dobro. Pa kada zlo ima tako plemenitu svrhu, da li je ono zlo ili dobro onima koji su njime naučeni? Tako će dobro opravdati zlo da ništa nije zlo samo po sebi; nego ako ko misli da je nešto zlo onda je njemu zlo.  
    • Rasuđivanje je način da se čovek rodi kao Božansko biće, i u ovom tekstu ćemo pokušati to da malo bolje osvetlimo. Da se vidi kolika je vrednost rasuđivanja i kakvo blago stičemo njime. Stihovi o Izraelskom caru Solomonu će biti odličan uvod u priču. Evo šta je Solomon zatražio od Boga: Daj dakle sluzi svojemu srce razumno da može suditi narodu tvojemu i raspoznavati dobro i zlo. Jer ko može suditi narodu tvojemu tako velikom? I bi milo Gospodu što Solomun to zaiska. I reče mu Bog: kad to išteš, a ne išteš duga života niti išteš blaga niti išteš duša neprijatelja svojih nego išteš razuma da umeš suditi; Evo učinih po tvojim rečima; evo ti dajem srce mudro i razumno da takoga kakav si ti ni pre tebe nije bilo niti će posle tebe nastati taki kakav si ti. A svrh toga dajem ti i što nisi iskao, i blago i slavu, da takoga kakav ćeš ti biti neće biti među carevima svega veka tvojega. I ako uzideš mojim putovima držeći uredbe moje i zapovijesti moje, kao što je išao David otac tvoj, produljiću dane tvoje. Knjiga o carevima 3.9-14 Vidimo da je za rasuđivnje potrebno razumno srce, i ne zaboravimo da je srce centar našeg uma, fokus naša pažnje, Misli koje preokupiraju našu pažnju one su nam u srcu. Pa Gospod kaže da tamo gde je naše blago tamo đe biti i naše srce. Naše misli će uvek biti tamo gde je naše blago: zato onaj ko se obogatio u zemaljskim stvarima ne može naslediti carstvo jer u njegovom srcu neće biti Bog nego će premišljati o svom blagu umesto da traži Boga. Sv. Pismo razlikuje dva razuma: razum koji je po Bogu i naš razum. Pa Osija kaže: I sada jednako greše i grade sebi lijući od srebra svojega po razumu svojemu likove, koji su svi delo umetničko, a oni govore za njih: ljudi koji prinose žrtve neka celuju teoce.Osija, glava 13 O Timotije! sačuvaj što ti je predano, kloni se poganih, praznih razgovora i prepiranja lažno nazvanoga razuma, 1. Timotiju, glava 6 Ja sam luđi od svakoga, i razuma čovječijega nema u mene. Price Solomunove, glava 30 A pogledajmo šta kaže pismo za razum koji je po Bogu: Sine moj, slušaj mudrost moju, k razumu mojemu prigni uho svoje, Price Solomunove, glava 5 Od čega čovek postaje razuman odgovor daje samo Pismo: Od zapovesti tvojih postadoh razuman; toga radi mrzim na svaki put lažni.Psalam 119. A Hristos kaže: Ko hoće njegovu volju tvoriti, razumeće je li ova nauka od Boga ili ja sam od sebe govorim.Jovan, glava 7. Šta nam to gospod kaže? Razuman se postaje tako što se čini ono što je Gospod govorio da treba činiti. Beseda na gori je dobar početak da znamo šta treba činiti da bi smo došli do razuma koji je po Bogu. Razum se ne stiče mudrovanjem, i sabiranjem mnogog znanja već činjenjem Božije volje. A sinovi će tvoji svi biti naučeni od Gospoda, i obilan mir imaće sinovi tvoji. Isaija, glava 54. U prorocima stoji napisano: i biće svi naučeni od Boga. Svaki koji čuje od oca i nauči, doći će k meni.Jovan, glava 6. Mi treba da budemo naučeni od Boga da bi smo imali razum i da bi mogli ispravno da rasuđujemo. A kako ćemo biti naučeni od Boga ako glasa njegova ne čujemo, ako nemamo Njegova otkrovenja? Zato Gospod kaže učenicima: Niti se zovite učitelji; jer je u vas jedan učitelj Hristos. Matej, glava 23. Znači onaj koji se uči od ljudi iz raznih knjiga vešto napisanih neće steći razum koji je od Boga nego đe steći razum koji je od ljudi. Jer ljudski razum dolazi od ljudskog uma a Božiji razum dolazi od Božijeg uma. A gde možemo nađi Božiji um? Sv. Pismo je Reč Božija, a Grčka reč Logos znači Reč, ali ima još jedno značenje, znači i UM. Pa sv. ap. Jovan kaže: U početku beše riječ, i riječ bješe u Boga, i Bog bješe riječ. Ona bješe u početku u Boga. Sve je kroz nju postalo, i bez nje ništa nije postalo što je postalo. U njoj beše život, i život beše vidjelo ljudima. I videlo se svetli u tami, i tama ga ne obuze. Po Jovanu 1. 1-5 Pa hajde da umesto da Logos prevedemo sa Reč, prevedemo kao Um. U početku beše Um, i um beše u Boga, i Bog beše um. On beše u početku u Boga. Sve je kroz njega postalo, i bez njega ništa nije postalo što je postalo. U njemu beše život, i život beše videlo ljudima. I videlo se svetli u tami, i tama ga ne obuze.   Na nebu se nalazi Raj , tamo je Carstvo nebesko, presto Božiji u nebeskom Jerusalimu,tamo je i Drvo Života, i izvor vode života. Tamo žive anđeli, duhovi dobra. A Pakao se nalazi u srcu zemlje,tamo je večna vatra i tamo žive demoni, duhovi zla. I kad se bukvalno rasuđuje: mi znamo da neba nema, da se posle atmosvere koja uzrokuje plavetnilo koje vidimo nalazi dubina svemira.a kad pogledamo ispod nas se nalazi zemljino jezgro i vrelina lave koja je ispod tankog sloja Zemljine kore. Ali Gospod Isus Hristos nam kaže da je Carstvo nebesko tu u nama,da je to svet naših misli, da se ono nalazi u našem umu. Da je Raj, deo našeg uma, da se tu u nama nalazi presto Božiji i da u našem umu žive anđeli, Pa ako je nebo tu u nama onda je i zemlja tu u nama, i pakao i anđeli Pakla su tu u nama, svet naših misli. A mi smo tamo gde se svojom pažnjom nalazimo, ako smo svojom pažnjom na nebu gledamo nebeske stvari a ako smo svojom pažnjom na zemnji gledamo zemaljske stvari, Misli kojima posvećujemo pažnju su anđeli ili demoni. Mi smo svojom pažnjom ili u raju ili u paklu. Zato je jako bitno da se naučimo rasuđivanju, da naučimo da prepoznajemo svoje misli, da bdimo nad njima i da svojom pažnjom što više budemo u raju nego u paklu. Zato bez solidnog poznavanja Biblije nema rasuđivanja: jer nemamo na osnovu čega da rasuđujemo. Bez sv. Pisma nemamo informaciju da mi u sebi imamo dva različita načina mišljenja i da nismo dužni da slušamo ono što nam naš intelekt savetuje. Jer u intelektu se ogleda naš zemaljski način mišljenja. On koji je nekada živeo na nebu i bio jedan od najsvetlijih anđela, Lucifer, zbog svog bezakonja prognan je na zemlju i postao je vladar zemlje,gospodar pakla. U Svetom Pismu mi Imamo Um Božiji, i on je mera po kojoj možemo da rasuđujemo da li je neko mišljenje dobro ili loše. Deset Božijih zapovesti su uputstvo šta ne treba raditi a Hristovo Jevađnjelje je uputstvo šta da radimo da bi smo stekli Carstvo nebesko u kome će nam služiti anđeli Božiji imesto da živimo na zemlji i služimo anđelima pakla. Zato sv.ap. Pavle kaže u korinćanima glava 6 Ne znate li da ćemo anđelima suditi, a kamoli stvarima ovoga svijeta?          
    • Slažem se da ne treba filozofirati, ali reči su nesavršen alat da opišu ideje, Osećanja, lepotu, Harmoniju, smisao.... Tako Biblija nikako ne može da bude jasna, već se kroz posmatranje tvorevine koja svedoči ono šta je u Bibliji napisano može doći do razumevanja rečenog u njoj.  Ali ljude ne zanimaju dokazi, Svako teži da brani svoju istinu pa makar ta istina bila i zabluda .  Čovek ne može imati dve istine, zato je istina samo jedna. I ta jedna istina postaje deo našega identiteta , našega ega i mi je onda ljubomorno čuvamo i branimo čak i kada su u pitanju zablude.  Zeto je se vera uzima u pravdu. Jer mogućnost da poverujemo u stvari koje se kose sa našom istinom je Vera. Sposobnost da uzmemo u obzir dokaze koji govore protiv naše istine i razmatramo ih nepristrasno je vera. Onaj ko gaji sumnju nikada neće uzeti u razmatranje neku novu istinu već će je odmah odbaciti. Ljudi se identifikuju da određenim crkvenim učenjima verujući autoritetima i onda je to njihov identitet njihov ego i ne žele da čuju da su prevareni. lakše je čoveka prevariti nego mu posle dokazati da je prevaren.  A crkve si uBibliji predstavljene kao žene, pa je crkva Božija predstavljena kao devojka u belom , nevesta Hristova.  A 144000 su devstvenici, oni koji se nisu opoganili sa ženama kaže Pismo. A to znači da su devstvenici oni koji svoj um nisu uprljali sa raznim crkvenim učenjima. Etovidiš kakosamo na primeru 144000 devstvenika reči mogu drugačije da se protumače i vidi istina. Tako Bibliju može razumeti samo onaj kome Bog otvori um da razume, a ne oni kojima ljudi prosvetljuju raznim filozofijama,
  • Topics

×
×
  • Create New...