Jump to content

Je li Isus u Kani stvorio alkoholno ili bezalkoholno vino?!


Recommended Posts

  • Spirit Junkie

Pitanje o vrsti vina koje je Isus stvorio često izaziva raspravu među kršćanima i teolozima. Izvori o tome kakvo je vino Isus stvarao nisu jasni i postoji više mogućih tumačenja. Rasprava se uglavnom vodi oko dvije glavne teološke škole misli: onih koji smatraju da je vino bilo alkoholno i onih koji tvrde da je bilo bezalkoholno. Oni koji vjeruju da je Isus stvorio alkoholno vino temelje svoje argumente na stvarnosti da je konzumacija alkohola bila raširena i uobičajena za vrijeme Isusa. Također, tvrde da je uporaba alkoholnog vina bila prisutna i u kontekstu židovskih obreda, uključujući Pashu i druge religijske proslave. Stoga, smatraju da je Isus, koji je sudjelovao u tim obredima, koristio alkoholno vino.

S druge strane, oni koji vjeruju da je Isus stvorio bezalkoholno vino ističu nekoliko argumenata. Prvo, tvrde da je potrošnja alkohola u tom vremenu bila povezana s mnogim društvenim i zdravstvenim problemima, pa bi Isus, kao savršen primjer, izbjegao poticanje te prakse. Također, ukazuju na činjenicu da Biblija upotrebljava različite termine za opisivanje vina, a neki od tih termina mogu se odnositi i na bezalkoholne napitke. Nadalje, ističu da se u nekim dijelovima Biblije izrazi kao što su "sok grožđa" koriste kao sinonimi za vino.

Koje je vaše mišljenje po ovom pitanju?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
On 29. 01. 2024. at 17:25, piramida4 said:
Ivan 2,10 i kaže mu: "Svaki čovjek stavlja na stol najprije dobro vino, a kad se ponapiju, gore. Ti si čuvao dobro vino sve do sada.

 

od grojzja se ne moreš ponapiti

 

Oprostite, ali...kad poslužitelji donesu vino za stol, kakva je bila reakcija? Pozvali domačina i? Pa zna se odgovor.

Vino je VINO! Bevanda je bevanda. Bućkuriš je bućkuriš

A gosti zamjeriše domaćinu što je dobro vino čuvao za kasnije, kad se uzvanici ponapijaju.

Koji je bio smisao, možebit cilj ovakvog pitanja?

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
15 minutes ago, Buco said:

Koji je bio smisao, možebit cilj ovakvog pitanja?

Pitanje je u vezi uporabe vina u Gospodnjoj Večeri ili kako vi velite Euharistiji. U dane Pashe trebalo je izbaciti kvasac iz kuće, zato se kruh uvijek pravio bez kvasca - jer kvasac je simbol grijeha. Tako neke zajednice u kojima sam i ja vele da se treba koristiti bezalkoholno vino u obredu baš zbog tog razloga. Sigurno postoje vjernici - kršćani koji nisu ili neće okusiti kap alkohola - ili recimo obrati se jedan takav u kršćanstvo. E sada većina katoličkih vjernika ne uzima nikakvo vino, samo svećenik - ali to je opet druga tema koju ću otvoriti na forumu "Katolicizam".

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, καιnos said:

Pitanje je u vezi uporabe vina u Gospodnjoj Večeri ili kako vi velite Euharistiji. U dane Pashe trebalo je izbaciti kvasac iz kuće, zato se kruh uvijek pravio bez kvasca - jer kvasac je simbol grijeha. Tako neke zajednice u kojima sam i ja vele da se treba koristiti bezalkoholno vino u obredu baš zbog tog razloga. Sigurno postoje vjernici - kršćani koji nisu ili neće okusiti kap alkohola - ili recimo obrati se jedan takav u kršćanstvo. E sada većina katoličkih vjernika ne uzima nikakvo vino, samo svećenik - ali to je opet druga tema koju ću otvoriti na forumu "Katolicizam".

Na Tijelovo svećenik umoči Hostiju i Kalež i stavi vjerniku obavezno NA JEZIK .

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie

1. Kor 11,25: Tako je nakon večere uzeo i čašu te rekao: 'Ovo je čaša novoga saveza između Boga i vas, zapečaćenoga mojom prolivenom krvlju. Činite to meni na spomen svaki put kad ga pijete!'

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 15. 03. 2024. at 17:34, καιnos said:

Pitanje je u vezi uporabe vina u Gospodnjoj Večeri ili kako vi velite Euharistiji. U dane Pashe trebalo je izbaciti kvasac iz kuće, zato se kruh uvijek pravio bez kvasca - jer kvasac je simbol grijeha. Tako neke zajednice u kojima sam i ja vele da se treba koristiti bezalkoholno vino u obredu baš zbog tog razloga. Sigurno postoje vjernici - kršćani koji nisu ili neće okusiti kap alkohola - ili recimo obrati se jedan takav u kršćanstvo. E sada većina katoličkih vjernika ne uzima nikakvo vino, samo svećenik - ali to je opet druga tema koju ću otvoriti na forumu "Katolicizam".

Onda si upravo u tome u krivu. Upravo je grozdjani sok pun kvasca za razliku od vina koje se za pashu pripravljalo takozvanim pretakanjem, da se ocisti od kvasa. Na kraju se dobivalo jako vino koje se moralo mjesati s vodom.

Upravo takvo vino se moralo zrtvovati i u hramu za pricesnice

Edited by krstjanin
Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie

Evo nađoh jedan blog koji isto objašnjava ovu temu. Jedan citat, i onda ostavim link

Predmet o kojem sada govorimo mi obrađujemo na osnovu poznavanja pozadine priče o svadbi. Mnogi ljudi se pitaju da li se događaj u kojem je Isus vodu pretvorio u vino na neki način može dovesti u vezu s problemom — kako hrišćani treba da se postave prema upotrebi alkohola. Međutim, u tekstu iz Jovana 2,1-11 ili njegovoj pozadini, nema ničega što bi tražilo da vino koje je Isus načinio bude prevrelo. Pre svega, reč za vino u tom tekstu (oinos) je u grčkom jeziku srednjeg roda. Ona se može odnositi na neprevreo sok od grožđa, ili može da se odnosi na prevrelo vino. Terminologija teksta ni na koji način ne doprinosi razrešavanju problema.
Ali, ni prisustvo soka od grožđa ne bi bilo u potpunosti suprotno očekivanju. Pre svega, ako je svadba održana u jesen (kad je obavljeno Isusovo krštenje, oko mesec dana pre toga), u Palestini je bilo vreme berbe grožđa, pa se mogao dobiti svež sok. Ali čak i ako se nije mogao dobiti, to vreme je poznavalo izvrsne metode za prezervaciju. Na primer, sok od grožđa bi kuvali dok se ne zgusne. Dobijenu masu bi sipali u keramički sud, dok se ne izbaci sav vazduh. Potom bi nalivanjem tankog sloja maslinovog ulja odozgo sadržaj u sudu mogli da sačuvaju za period od više meseci ili čak godina. U nekom kasnijem terminu bi se sačuvani gusti sok mogao mešati s vodom za upotrebu i posluženje. Krajnji proizvod bio bi takođe neprevreo. Ako je sok načinjen od konzerviranog činio najveći deo onoga što je služeno na svadbi pre toga, okolnost da je Isus stvorio svež sok od grožđa zaista bi s razlogom izazvala onakvu primedbu, spomenutu u tekstu.
 
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, καιnos said:

Evo nađoh jedan blog koji isto objašnjava ovu temu. Jedan citat, i onda ostavim link

Predmet o kojem sada govorimo mi obrađujemo na osnovu poznavanja pozadine priče o svadbi. Mnogi ljudi se pitaju da li se događaj u kojem je Isus vodu pretvorio u vino na neki način može dovesti u vezu s problemom — kako hrišćani treba da se postave prema upotrebi alkohola. Međutim, u tekstu iz Jovana 2,1-11 ili njegovoj pozadini, nema ničega što bi tražilo da vino koje je Isus načinio bude prevrelo. Pre svega, reč za vino u tom tekstu (oinos) je u grčkom jeziku srednjeg roda. Ona se može odnositi na neprevreo sok od grožđa, ili može da se odnosi na prevrelo vino. Terminologija teksta ni na koji način ne doprinosi razrešavanju problema.
Ali, ni prisustvo soka od grožđa ne bi bilo u potpunosti suprotno očekivanju. Pre svega, ako je svadba održana u jesen (kad je obavljeno Isusovo krštenje, oko mesec dana pre toga), u Palestini je bilo vreme berbe grožđa, pa se mogao dobiti svež sok. Ali čak i ako se nije mogao dobiti, to vreme je poznavalo izvrsne metode za prezervaciju. Na primer, sok od grožđa bi kuvali dok se ne zgusne. Dobijenu masu bi sipali u keramički sud, dok se ne izbaci sav vazduh. Potom bi nalivanjem tankog sloja maslinovog ulja odozgo sadržaj u sudu mogli da sačuvaju za period od više meseci ili čak godina. U nekom kasnijem terminu bi se sačuvani gusti sok mogao mešati s vodom za upotrebu i posluženje. Krajnji proizvod bio bi takođe neprevreo. Ako je sok načinjen od konzerviranog činio najveći deo onoga što je služeno na svadbi pre toga, okolnost da je Isus stvorio svež sok od grožđa zaista bi s razlogom izazvala onakvu primedbu, spomenutu u tekstu.
 

I takav sok je trebao razveseljavati ljudska srca?

Link to comment
Share on other sites

  • Umjetna Inteligencija

U antičko doba, sačuvati grožđani sok da ne provrije bilo je izazovno, ali nije bilo nemoguće. Antički ljudi su koristili različite tehnike kako bi sačuvali sokove od grožđa. Evo nekoliko metoda koje su se koristile:

1. Hlađenje: Grožđani sokovi bi se čuvali u hladnim podrumima ili jame iskopanim u zemlji kako bi se održala stalna temperatura i sprečilo neželjeno vrenje.

2. Dodavanje sumpora: Sumpor je bio korišten kao konzervans da se spreči vrenje grožđanog soka. Sumpor može inhibirati aktivnost kvasaca i bakterija koji uzrokuju fermentaciju.

3. Pasterizacija: Pasterizacija, proces zagrijavanja sokova na određenu temperaturu i brzo hlađenje, se takođe koristila kako bi se uništile mikroorganizmi koji uzrokuju vrenje.

4. Dodavanje alkohola: Dodavanje alkohola poput vina ili rakije u grožđane sokove moglo je spriječiti fermentaciju, jer alkohol sprječava rast kvasaca. Ukratko, iako su antički ljudi imali ograničene resurse i tehnike, uspjeli su razviti načine kako bi sačuvali grožđane sokove od vrenja.

Link to comment
Share on other sites

Nista od toga nije moglo sprijeciti fermentaciju na citavu godinu pogotovo da se to moze piti. To ti tvrdim ja i svi koji znaju nesto o vinu i bave se vinom.

Druga stvar. Takvo vino se nije pilo za Pashu niti se prinosilo u hramu upravo zbog kvasa. Prinosilo se i pilo iskljucivo precisceno odnosno pretakano vino koje je bilo sa sigurnoscu ocisceno od kvasca

Edited by krstjanin
Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
4 minutes ago, krstjanin said:

I takav sok je trebao razveseljavati ljudska srca?

Znam da postoji stih koji to govori. I nije mi ova tema važna za spasenje. Da li sad tu postoji moralna aplikacija da Isus stvara alk. vino da se ovi ponapijaju, neki će reći onda može i Isus stvarati dobru drogu za drogeraše. Kako god, koje je bilo vino tu - ali mišljenja sam da upotreba grožđanog soka kod Gospodnje Večere nije pogrešno. Imaš ljude koji neće okusiti kap alkohola - što s njima, neće li onda propovjednici baptističke crkve njemu vodu dati? Drugo, Isus je rekao da ćemo i gore piti, da li će to biti obred ili isto trsov rod, a to nikako ne može biti alkohol. 

Link to comment
Share on other sites

Samo kazem da pokusavate glupostima dokazati da se vino uopce nije pilo, vec eto nekim su vanzemaljskim metodama cuvali godinama sok i samo njega pili. Sto je smijesno i sto Biblija sama demantira 

Edited by krstjanin
Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
28 minutes ago, krstjanin said:

Nista od toga nije moglo sprijeciti fermentaciju na citavu godinu pogotovo da se to moze piti. To ti tvrdim ja i svi koji znaju nesto o vinu i bave se vinom.

Ma to sam ja postavio pitanje našoj forumskoj umjetnoj inteligenciji. To je bio njen odgovor. Forumska inteligencija je moj izum, uvijek dajem njoj pitanja koja su neutralna, ne da navija za jednu stranu, npr. ako bi dao evolucija ili kreacionizam, onda bi bila na strani evolucije 😀. Imam i neku kršćansku AI, ali ovu koja imam je bolja, mislim da je povezana sa ChatGTP 4. Ali da ima dosta znanja ima, sigurno je izvukla odgovor i mnogih knjiga koje se nalaze u njenoj glavi. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, καιnos said:

Ma to sam ja postavio pitanje našoj forumskoj umjetnoj inteligenciji. To je bio njen odgovor. Forumska inteligencija je moj izum, uvijek dajem njoj pitanja koja su neutralna, ne da navija za jednu stranu, npr. ako bi dao evolucija ili kreacionizam, onda bi bila na strani evolucije 😀. Imam i neku kršćansku AI, ali ovu koja imam je bolja, mislim da je povezana sa ChatGTP 4. Ali da ima dosta znanja ima, sigurno je izvukla odgovor i mnogih knjiga koje se nalaze u njenoj glavi. 

Ah ok ja mislio neki forumas 🤣

Link to comment
Share on other sites

  • Spirit Junkie
3 minutes ago, krstjanin said:

Samo kazem da pokusavate glupostima dokazati da se vino uopce nije pilo

Ne, to nisam rekao, alkoholno se vino itekako pilo u Bibliji, čak im je Bog rekao da se jednom godišnje okupe, gdje su pili opojna pića, ne mogu se sjetiti citata. To nisam tvrdio, čak je i Salomon pio vina - David je pio sa Urijom Hetitem jadnim kojeg je opio, misleći da će tako pijan otići kući spavati sa ženom. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odgvori na temu

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Rasuđivanje je način da se čovek rodi kao Božansko biće, i u ovom tekstu ćemo pokušati to da malo bolje osvetlimo. Da se vidi kolika je vrednost rasuđivanja i kakvo blago stičemo njime. Stihovi o Izraelskom caru Solomonu će biti odličan uvod u priču. Evo šta je Solomon zatražio od Boga: Daj dakle sluzi svojemu srce razumno da može suditi narodu tvojemu i raspoznavati dobro i zlo. Jer ko može suditi narodu tvojemu tako velikom? I bi milo Gospodu što Solomun to zaiska. I reče mu Bog: kad to išteš, a ne išteš duga života niti išteš blaga niti išteš duša neprijatelja svojih nego išteš razuma da umeš suditi; Evo učinih po tvojim rečima; evo ti dajem srce mudro i razumno da takoga kakav si ti ni pre tebe nije bilo niti će posle tebe nastati taki kakav si ti. A svrh toga dajem ti i što nisi iskao, i blago i slavu, da takoga kakav ćeš ti biti neće biti među carevima svega veka tvojega. I ako uzideš mojim putovima držeći uredbe moje i zapovijesti moje, kao što je išao David otac tvoj, produljiću dane tvoje. Knjiga o carevima 3.9-14 Vidimo da je za rasuđivnje potrebno razumno srce, i ne zaboravimo da je srce centar našeg uma, fokus naša pažnje, Misli koje preokupiraju našu pažnju one su nam u srcu. Pa Gospod kaže da tamo gde je naše blago tamo đe biti i naše srce. Naše misli će uvek biti tamo gde je naše blago: zato onaj ko se obogatio u zemaljskim stvarima ne može naslediti carstvo jer u njegovom srcu neće biti Bog nego će premišljati o svom blagu umesto da traži Boga. Sv. Pismo razlikuje dva razuma: razum koji je po Bogu i naš razum. Pa Osija kaže: I sada jednako greše i grade sebi lijući od srebra svojega po razumu svojemu likove, koji su svi delo umetničko, a oni govore za njih: ljudi koji prinose žrtve neka celuju teoce.Osija, glava 13 O Timotije! sačuvaj što ti je predano, kloni se poganih, praznih razgovora i prepiranja lažno nazvanoga razuma, 1. Timotiju, glava 6 Ja sam luđi od svakoga, i razuma čovječijega nema u mene. Price Solomunove, glava 30 A pogledajmo šta kaže pismo za razum koji je po Bogu: Sine moj, slušaj mudrost moju, k razumu mojemu prigni uho svoje, Price Solomunove, glava 5 Od čega čovek postaje razuman odgovor daje samo Pismo: Od zapovesti tvojih postadoh razuman; toga radi mrzim na svaki put lažni.Psalam 119. A Hristos kaže: Ko hoće njegovu volju tvoriti, razumeće je li ova nauka od Boga ili ja sam od sebe govorim.Jovan, glava 7. Šta nam to gospod kaže? Razuman se postaje tako što se čini ono što je Gospod govorio da treba činiti. Beseda na gori je dobar početak da znamo šta treba činiti da bi smo došli do razuma koji je po Bogu. Razum se ne stiče mudrovanjem, i sabiranjem mnogog znanja već činjenjem Božije volje. A sinovi će tvoji svi biti naučeni od Gospoda, i obilan mir imaće sinovi tvoji. Isaija, glava 54. U prorocima stoji napisano: i biće svi naučeni od Boga. Svaki koji čuje od oca i nauči, doći će k meni.Jovan, glava 6. Mi treba da budemo naučeni od Boga da bi smo imali razum i da bi mogli ispravno da rasuđujemo. A kako ćemo biti naučeni od Boga ako glasa njegova ne čujemo, ako nemamo Njegova otkrovenja? Zato Gospod kaže učenicima: Niti se zovite učitelji; jer je u vas jedan učitelj Hristos. Matej, glava 23. Znači onaj koji se uči od ljudi iz raznih knjiga vešto napisanih neće steći razum koji je od Boga nego đe steći razum koji je od ljudi. Jer ljudski razum dolazi od ljudskog uma a Božiji razum dolazi od Božijeg uma. A gde možemo nađi Božiji um? Sv. Pismo je Reč Božija, a Grčka reč Logos znači Reč, ali ima još jedno značenje, znači i UM. Pa sv. ap. Jovan kaže: U početku beše riječ, i riječ bješe u Boga, i Bog bješe riječ. Ona bješe u početku u Boga. Sve je kroz nju postalo, i bez nje ništa nije postalo što je postalo. U njoj beše život, i život beše vidjelo ljudima. I videlo se svetli u tami, i tama ga ne obuze. Po Jovanu 1. 1-5 Pa hajde da umesto da Logos prevedemo sa Reč, prevedemo kao Um. U početku beše Um, i um beše u Boga, i Bog beše um. On beše u početku u Boga. Sve je kroz njega postalo, i bez njega ništa nije postalo što je postalo. U njemu beše život, i život beše videlo ljudima. I videlo se svetli u tami, i tama ga ne obuze.   Na nebu se nalazi Raj , tamo je Carstvo nebesko, presto Božiji u nebeskom Jerusalimu,tamo je i Drvo Života, i izvor vode života. Tamo žive anđeli, duhovi dobra. A Pakao se nalazi u srcu zemlje,tamo je večna vatra i tamo žive demoni, duhovi zla. I kad se bukvalno rasuđuje: mi znamo da neba nema, da se posle atmosvere koja uzrokuje plavetnilo koje vidimo nalazi dubina svemira.a kad pogledamo ispod nas se nalazi zemljino jezgro i vrelina lave koja je ispod tankog sloja Zemljine kore. Ali Gospod Isus Hristos nam kaže da je Carstvo nebesko tu u nama,da je to svet naših misli, da se ono nalazi u našem umu. Da je Raj, deo našeg uma, da se tu u nama nalazi presto Božiji i da u našem umu žive anđeli, Pa ako je nebo tu u nama onda je i zemlja tu u nama, i pakao i anđeli Pakla su tu u nama, svet naših misli. A mi smo tamo gde se svojom pažnjom nalazimo, ako smo svojom pažnjom na nebu gledamo nebeske stvari a ako smo svojom pažnjom na zemnji gledamo zemaljske stvari, Misli kojima posvećujemo pažnju su anđeli ili demoni. Mi smo svojom pažnjom ili u raju ili u paklu. Zato je jako bitno da se naučimo rasuđivanju, da naučimo da prepoznajemo svoje misli, da bdimo nad njima i da svojom pažnjom što više budemo u raju nego u paklu. Zato bez solidnog poznavanja Biblije nema rasuđivanja: jer nemamo na osnovu čega da rasuđujemo. Bez sv. Pisma nemamo informaciju da mi u sebi imamo dva različita načina mišljenja i da nismo dužni da slušamo ono što nam naš intelekt savetuje. Jer u intelektu se ogleda naš zemaljski način mišljenja. On koji je nekada živeo na nebu i bio jedan od najsvetlijih anđela, Lucifer, zbog svog bezakonja prognan je na zemlju i postao je vladar zemlje,gospodar pakla. U Svetom Pismu mi Imamo Um Božiji, i on je mera po kojoj možemo da rasuđujemo da li je neko mišljenje dobro ili loše. Deset Božijih zapovesti su uputstvo šta ne treba raditi a Hristovo Jevađnjelje je uputstvo šta da radimo da bi smo stekli Carstvo nebesko u kome će nam služiti anđeli Božiji imesto da živimo na zemlji i služimo anđelima pakla. Zato sv.ap. Pavle kaže u korinćanima glava 6 Ne znate li da ćemo anđelima suditi, a kamoli stvarima ovoga svijeta?          
    • Slažem se da ne treba filozofirati, ali reči su nesavršen alat da opišu ideje, Osećanja, lepotu, Harmoniju, smisao.... Tako Biblija nikako ne može da bude jasna, već se kroz posmatranje tvorevine koja svedoči ono šta je u Bibliji napisano može doći do razumevanja rečenog u njoj.  Ali ljude ne zanimaju dokazi, Svako teži da brani svoju istinu pa makar ta istina bila i zabluda .  Čovek ne može imati dve istine, zato je istina samo jedna. I ta jedna istina postaje deo našega identiteta , našega ega i mi je onda ljubomorno čuvamo i branimo čak i kada su u pitanju zablude.  Zeto je se vera uzima u pravdu. Jer mogućnost da poverujemo u stvari koje se kose sa našom istinom je Vera. Sposobnost da uzmemo u obzir dokaze koji govore protiv naše istine i razmatramo ih nepristrasno je vera. Onaj ko gaji sumnju nikada neće uzeti u razmatranje neku novu istinu već će je odmah odbaciti. Ljudi se identifikuju da određenim crkvenim učenjima verujući autoritetima i onda je to njihov identitet njihov ego i ne žele da čuju da su prevareni. lakše je čoveka prevariti nego mu posle dokazati da je prevaren.  A crkve si uBibliji predstavljene kao žene, pa je crkva Božija predstavljena kao devojka u belom , nevesta Hristova.  A 144000 su devstvenici, oni koji se nisu opoganili sa ženama kaže Pismo. A to znači da su devstvenici oni koji svoj um nisu uprljali sa raznim crkvenim učenjima. Etovidiš kakosamo na primeru 144000 devstvenika reči mogu drugačije da se protumače i vidi istina. Tako Bibliju može razumeti samo onaj kome Bog otvori um da razume, a ne oni kojima ljudi prosvetljuju raznim filozofijama,
  • Topics

×
×
  • Create New...