Posted December 22, 2024Dec 22 Spirit Junkie Pitanje smatra li se pobačaj grijehom prema Bibliji duboko je složeno i emocionalno nabijeno pitanje koje je godinama predmet intenzivne rasprave među kršćanima. Kao nedenominacijski kršćanski pastor, ovoj temi pristupam s duhom poniznosti i suosjećanja, prepoznajući različite perspektive koje postoje unutar kršćanske zajednice.Da bismo razumjeli biblijsku perspektivu o pobačaju, bitno je istražiti šire teme života, svetost ljudskog života i prirodu grijeha i otkupljenja kako je predstavljeno u Svetom pismu.Svetost ljudskog životaBiblija dosljedno potvrđuje svetost ljudskog života, počevši od pripovijesti o stvaranju u Postanku. Postanak 1:27 kaže: "I stvori Bog ljude na svoju sliku, na sliku Božju stvori ih; stvori ih muško i žensko." Ovaj stih naglašava vjerovanje da su ljudska bića stvorena na sliku Božju (imago Dei), što svakoj osobi daje urođeno dostojanstvo i vrijednost.Štoviše, Psalam 139:13-16 daje duboko razmišljanje o Božjoj intimnoj uključenosti u stvaranje ljudskog života:"Jer ti si stvorio moju nutrinu; ti si me spojio u utrobi moje majke. Hvalim te jer sam strašno i divno stvoren; tvoja su djela divna, ja to dobro znam. Moje tijelo nije bilo skriveno od tebe kad sam stvoren na tajnom mjestu, kada sam bio satkan u dubini zemlje, tvoje su oči vidjele moje neoblikovano tijelo;Ovi stihovi naglašavaju da se Božje znanje i briga protežu i na nerođene, sugerirajući da je život u utrobi dragocjen i da ga Bog poznaje.Biblijske reference na nerođeneIako Biblija izričito ne spominje pojam "abortus", ona pruža uvid u to kako se gleda na nerođene. Na primjer, u Izlasku 21:22-25 postoji odlomak koji govori o posljedicama nanošenja štete trudnoj ženi i njezinom nerođenom djetetu:"Ako se ljudi potuku i udare trudnicu i ona prerano rodi, ali nema teških ozljeda, počinitelj mora biti kažnjen novčanom kaznom koliko god ženin suprug traži i sud dopusti. Ali ako je teška ozljeda, moraš oduzeti život za to." život, oko za oko, zub za zub, ruka za ruku, noga za nogu, opekotina za opekotinu, rana za ranu, modrica za modricu."Ovaj odlomak ukazuje na to da je nanošenje štete trudnoj ženi i njenom nerođenom djetetu ozbiljna stvar i sugerira da se život nerođenog djeteta cijeni. Međutim, važno je napomenuti da je ovaj tekst dio Mojsijevog zakona, koji uključuje različite građanske i ceremonijalne propise specifične za drevni Izrael.Priroda grijehaDa bismo riješili pitanje smatra li se abortus grijehom, ključno je razumjeti biblijski koncept grijeha. Grijeh je, u biblijskom smislu, svaki postupak, misao ili stav koji je protiv Božje volje i plana. Rimljanima 3:23 stoji, "jer su svi sagriješili i lišeni su slave Božje." Grijeh odvaja čovječanstvo od Boga i vodi u duhovnu smrt (Rimljanima 6,23).Iz ove perspektive, ako se na pobačaj gleda kao na oduzimanje nedužnog ljudskog života, to bi se smatralo grijehom jer krši zapovijed: "Ne ubij" (Izl 20,13). Namjerno okončanje nevinog života smatra se protivnim Božjoj volji koja cijeni i štiti ljudski život.Suosjećanje i iskupljenjeDok Biblija potvrđuje svetost ljudskog života i ozbiljnost grijeha, ona također naglašava Božju milost, oproštenje i iskupljenje. Isusova je služba bila obilježena samilošću za one koji su bili marginalizirani, povrijeđeni i opterećeni grijehom. U Ivanu 8,1-11 nalazimo priču o ženi uhvaćenoj u preljubu. Vjerski su je vođe htjeli kamenovati prema Mojsijevu zakonu, ali Isus je odgovorio milošću i oproštenjem:“Tko je od vas bez grijeha, neka prvi baci kamen na nju” (Ivan 8,7).Isusov odgovor naglašava važnost suosjećanja i prilike za pokajanje i iskupljenje. On nije oprostio grijeh, ali je izrazio milosrđe i pozvao ženu da "otiđe sada i ostavi svoj život grijeha" (Ivan 8:11).Uloga CrkveKao Tijelo Kristovo, Crkva je pozvana poduprijeti svetost ljudskog života, istovremeno pružajući podršku i suosjećanje onima koji se suočavaju s teškim odlukama u vezi s trudnoćom. To uključuje pružanje praktične pomoći, emocionalne podrške i duhovnog vodstva ženama koje možda razmišljaju o pobačaju. Crkva bi trebala biti mjesto utočišta i iscjeljenja, gdje pojedinci mogu pronaći oproštenje i obnovu kroz Krista.Galaćanima 6:1-2 potiče vjernike da "nose bremena jedni drugih i tako ćete ispuniti Kristov zakon." To znači da Crkva ima odgovornost podržati one koji se bore i pružiti okruženje puno ljubavi i neosuđivanja u kojem ljudi mogu iskusiti Božju milost.Kršćanska književnost i perspektiveKršćanska literatura nudi različite poglede na pitanje pobačaja. Na primjer, teolog i etičar Dietrich Bonhoeffer u svojoj je knjizi "Etika" pisao o vrijednosti ljudskog života i moralnoj odgovornosti za njegovu zaštitu. Izjavio je: "Uništenje embrija u majčinoj utrobi predstavlja povredu prava na život koje je Bog dao ovom životu u nastajanju. Postaviti pitanje bavimo li se mi ovdje već ljudskim bićem ili ne znači samo brkati Jednostavna je činjenica da je Bog sigurno namjeravao stvoriti ljudsko biće i da je to ljudsko biće namjerno lišeno života, a to nije ništa drugo nego ubojstvo.S druge strane, postoje kršćanski etičari koji naglašavaju važnost razmatranja okolnosti i složenosti svakog pojedinog slučaja. Oni tvrde da je suosjećajan i nijansiran pristup neophodan, prepoznajući da se teške i bolne odluke ponekad donose u kontekstu značajnih osobnih i društvenih izazova.ZaključakUkratko, Biblija potvrđuje svetost ljudskog života i sugerira da Bog poznaje i cijeni nerođene. Iz biblijske perspektive, ako se na abortus gleda kao na namjerno okončanje nedužnog ljudskog života, on bi se smatrao grijehom. Međutim, Biblija također naglašava Božju milost, oprost i otkupljenje za sve koji to traže.Kao kršćani, pozvani smo podupirati vrijednost ljudskog života dok istovremeno pružamo suosjećanje i podršku onima koji se suočavaju s teškim odlukama. Crkva bi trebala biti mjesto utočišta i ozdravljenja, nudeći praktičnu pomoć i duhovno vodstvo ženama i obiteljima u potrebi. U konačnici, cilj je odražavati Kristovu ljubav i milost, pružajući nadu i iskupljenje svima koji ga traže.
December 22, 2024Dec 22 dal je NE rođeno dijete - ŽIVO?ako - JEonda je TO djelo = ubistvoa za ubice se kaže -Otkrivenje 21,8 Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, ubojicama, bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcima udio je u jezeru što gori ognjem i sumporom. To je druga smrt.ILI...6. Božja Očeva JAHVINA Zapovjestjasno kaže -IZLAZAK 20,13NE UBIJ!A svak onaj koji ubije – neće do Raja doč -OTKRIVENJE 21,8Kukavicama pak, nevjernima i okaljanima, UBOJICAMA,bludnicima, vračarima i idolopoklonicima i svim lažljivcimaUDIO JE U JEZERU ŠTO GORI OGNJEM I SUMPOROM.To je druga smrt.Kazna je vječna muka u vječnom ognjenom jezeru vječnih muka.Potpunoma ista stvar je i NAGOVARATI nekoga drugoga,da izvrši ubojstvo! (npr. Krivica Kralja Davida)U ubojice spadaju i svi oni koji potiču druge na ubistvo.SamoUbojstvo je isto = ubojstvo.ALIšto je sa slučajevimakada je život majke ugrožen zbog nerođenog djeteta???
Napravite račun ili se prijavite za komentiranje