Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Spirit Junkie

Isusovo rodoslovlje, kako je zapisano u Evanđeljima po Mateju i Luki, pruža bogatu tapiseriju od povijesnog i teološkog značaja. Jedan od najfascinantnijih aspekata Matejeva rodoslovlja je uključivanje nekoliko žena, što je neobično u drevnim rodoslovljima. Ove žene — Tamara, Rahab, Ruta, Bat-Šeba (koja se naziva "Urijina žena") i Marija — imaju jedinstvene priče koje doprinose široj priči o Božjem planu otkupljenja. Njihovo uključivanje u Isusovu lozu nudi duboke lekcije o Božjoj milosti, kršenju društvenih normi i inkluzivnosti Božjeg kraljevstva.

Tamara: Priča o pravdi i iskupljenju

Tamarina priča, koja se nalazi u Postanku 38, jedna je od najsloženijih i moralno najizazovnijih pripovijesti u Bibliji. Tamara je bila udana za Era, Judina prvorođenca, koji je bio zao u očima Gospodnjim i prerano je umro. Prema običaju leviratskog braka, Judin drugi sin, Onan, trebao je oženiti Tamaru kako bi stvorila potomstvo za svog preminulog brata. Međutim, Onan je također postupio zlo i umro. Juda, bojeći se za život svog trećeg sina Šelaha, uskratio mu je pristup Tamari.

Osjećajući se nepravdom i očajnički tražeći pravdu, Tamara se prerušila u prostitutku i zavela Judu. Zatrudnjela je i kasnije otkrila svoj identitet, navodeći Judu da prizna svoje nedjelo, rekavši: “Ona je pravednija od mene” (Postanak 38:26, NIV). Tamarina priča uči nas o potrazi za pravdom i složenosti ljudskog morala. Također naglašava Božju sposobnost da donese iskupljenje iz moralno dvosmislenih situacija. Uključivanje Tamare u Isusovo rodoslovlje naglašava temu Božje milosti koja nadilazi ljudske pogreške i društvene norme.

Rahaba: Priča o vjeri i hrabrosti

Rahabina priča zabilježena je u Jošui 2 i 6. Bila je kanaanska prostitutka koja je živjela u Jerihonu i sakrila je dva izraelska špijuna koje je poslao Jošua. Prepoznajući moć Boga Izraelova, Rahaba je dala hrabru izjavu vjere: "Gospodin, Bog tvoj, Bog je gore na nebu i dolje na zemlji" (Jošua 2:11, NIV). Zbog svoje vjere i hrabrosti, ona i njezina obitelj bili su pošteđeni tijekom razaranja Jerihona.

Rahabina priča snažan je dokaz transformativne moći vjere. Unatoč njezinom podrijetlu i zanimanju, njezina vjera u Boga dovela ju je do uključivanja u Isusovu lozu. To nas uči da je Božja milost dostupna svima, bez obzira na njihovu prošlost. Rahabina priča također ilustrira važnost hrabrosti i spremnosti na preuzimanje rizika za dobrobit pravednosti. Njezino uključivanje u rodoslovlje ističe temu sveobuhvatne Božje ljubavi i rušenja društvenih i etničkih prepreka.

Ruta: Priča o odanosti i iskupljenju

Priča o Ruti, koja se nalazi u Knjizi o Ruti, priča je o odanosti, ljubavi i božanskoj providnosti. Ruta je bila Moapka koja je, nakon smrti svog muža, odlučila ostati sa svojom izraelskom svekrvom Naomi. Ruthina poznata izjava o lojalnosti jedan je od najdirljivijih odlomaka u Bibliji: "Kamo ti ideš i ja ću ići, a gdje ti ostaneš ja ću ostati. Tvoj će narod biti moj narod i tvoj Bog moj Bog" (Ruta 1:16, NIV).

Ruthina odanost i naporan rad doveli su je do Boaza, rođaka-otkupitelja koji ju je oženio i osigurao joj mjesto u zajednici. Njihovo je zajedništvo proizvelo Obeda, djeda kralja Davida, čime je Ruta postala Isusova pretka. Ruthina priča uči nas o snazi odanosti, ljubavi i Božje providonosne ruke u našim životima. Također naglašava važnost ljubaznosti i iskupiteljskog potencijala u svakom odnosu. Rutino uključivanje u genealogiju naglašava temu Božje providnosti i važnost odanosti i ljubavi u odvijanju Njegovog otkupiteljskog plana.

Bat-Šeba: Priča o patnji i suverenosti

Bathshebina priča je priča o patnji, grijehu i konačno, suverenitetu. Njezina se pripovijest nalazi u 2. Samuelovoj 11-12. Bat-Šeba je bila žena Urije, hetitskog vojnika u vojsci kralja Davida. David je, vidjevši njezinu ljepotu, počinio preljub s njom i orkestrirao Urijinu smrt kako bi prikrio nastalu trudnoću. Prorok Natan se suočio s Davidom, što je dovelo do njegovog pokajanja. Bat-Šebino prvo dijete je umrlo, ali je kasnije rodila Salomona, koji će postati jedan od najvećih izraelskih kraljeva.

Batšebina nas priča o posljedicama grijeha i stvarnosti patnje. Međutim, to također pokazuje Božju suverenost i sposobnost da iz zla izvuče dobro. Unatoč tragičnim okolnostima, Bat-Šeba je postala Salomonova majka, a njezina loza vodi do Isusa. Njezino uključivanje u genealogiju ističe teme pokajanja, oprosta i Božjeg suvereniteta u korištenju čak i najbolnijih i najgrešnijih situacija za svoje svrhe.

Marija: Priča o poslušnosti i poniznosti

Marija, Isusova majka, možda je najpoznatija žena u rodoslovlju. Njezina je priča zapisana u Evanđeljima po Mateju i Luki. Marija je bila mlada, zaručena djevica kada joj se ukazao anđeo Gabrijel, najavljujući da će začeti dijete po Duhu Svetom. Marijin odgovor bio je izraz poslušnosti i poniznosti: "Ja sam službenica Gospodnja. Neka se ispuni tvoja riječ meni" (Luka 1,38).

Marijina nas priča uči o vrlinama poslušnosti, poniznosti i vjere. Unatoč mogućnosti društvenog izopćenja i osobnih poteškoća, Marija je prihvatila Božju volju za svoj život. Njezina uloga Isusove majke naglašava važnost podložnosti Božjem planu i časti koja proizlazi iz služenja Njemu. Marijino uključivanje u rodoslovlje naglašava teme božanske naklonosti i važnost vjere i poslušnosti u ispunjenju Božjeg plana otkupljenja.

Šire lekcije

Uključivanje ovih žena u Isusovo rodoslovlje nije samo povijesna bilješka; to je teološki iskaz. Otkriva uključivu prirodu Božjeg kraljevstva, gdje milost nadilazi kulturne, društvene i moralne granice. Ove žene nisu bile savršene; imali su složene, a ponekad i moralno dvosmislene živote. Ipak, Bog ih je upotrijebio kako bi ostvario svoje otkupiteljske svrhe.

Njihove priče zajedno nas uče da je Božja milost dostupna svima, bez obzira na njihovu prošlost. Oni nam pokazuju da su vjera, hrabrost, odanost i poslušnost vrline koje Bog cijeni. Podsjećaju nas da je Bog suveren i da može izvući dobro čak i iz najizazovnijih i najbolnijih situacija. Naposljetku, ističu važnost žene u Božjem planu otkupljenja, dovodeći u pitanje često patrijarhalne norme drevnih društava i potvrđujući vrijednost i dostojanstvo žene u Božjim očima.

Razmišljajući o tim ženama, podsjećamo se na duboku istinu da su Božji putovi viši od naših (Izaija 55,9). On bira malo vjerojatne, marginalizirane i slomljene kako bi ostvario svoje namjere, pokazujući da je Njegova milost doista nevjerojatna. Dok razmatramo njihove priče, ohrabreni smo da vjerujemo u Božju otkupiteljsku moć u našim životima, znajući da nas On može upotrijebiti, unatoč našim manama i neuspjesima, da ispunimo svoj božanski plan.

image.png

Napravite račun ili se prijavite za komentiranje