Jump to content

Featured Replies

Posted
  • Spirit Junkie

Tijekom godina, kao pastor i učitelj, susreo sam se s brojnim osobama koje su tugovale zbog nedavnog gubitka voljenog psa ili mačke koje su se raspitivale o mogućnosti uskrsnuća njihovih ljubimaca i drugih životinja. Kao i sam okorjeli ljubitelj životinja, intimno povezan s nekim nevjerojatnim psima i mačkama kao "članovima obitelji" od djetinjstva, osobno me zanima ovo pitanje. Također, dok sam poučavao doktrinu o svetištu i razmatrao nebrojene životinje koje su se nudile u starozavjetna vremena pod božanski određenim žrtvenim sustavom, često sam se pitao kako će Bog "ispraviti stvari" za ta nedužna stvorenja? Evo nekih razmišljanja.

Nemam konačne odgovore, ali pronašao sam neke primamljive natuknice u Svetom pismu koje sugeriraju mogućnost da barem neke životinje (uključujući naše kućne ljubimce i žrtvene životinje) budu uskrsnute i spašene za vječnost. Među intrigantnim biblijskim tekstovima (i drugim nadahnutim podacima) razmotrite sljedeće:

Psalam 36,6 potvrđuje: "Ti, Gospodine, spašavaš ljude i životinje" (NRSV). Iako se u nekim verzijama save prevodi kao "sačuvati", to je ista hebrejska riječ koja se koristi za vječno spasenje drugdje u Svetom pismu.

Mihej 4:8 govori o obnovi "prve vlasti" (KJV) na kraju vremena. Prva vlast, koju su Adam i Eva imali i izgubili, bila je vlast nad životinjama (Post 1,28). Knjiga Otkrivenja jasno kaže da će na nebu sveci biti kraljevi/kraljice i vladati (Otk 20,4; 5,10; 22,5), a prirodno se postavlja pitanje: ako su svi sveci kraljevi/kraljice, nad kome će oni vladati? Čini se vjerojatnim da će vladavina biti nad životinjskim carstvom kao u Edenskom vrtu.

Sveto pismo je jasno što se tiče nježnog mjesta u Božjem srcu za životinje. Knjiga proroka Jone završava Božjom brigom za životinje u Ninivi. “Ne bih li trebao žaliti Ninivu, taj veliki grad, u kojem živi više od 120 000 ljudi . . . a također i mnogo stoke’” (Jona 4:11, ESV). Postanak 9:10 i Hošea 2:18 govore o Bogu koji sklapa savez sa životinjama. Stari zavjet kaže da je subota dana ne samo za ljude, nego i da bi se životinje mogle odmoriti (Izl 23,12).

Brojevi 22 su intrigantni: Gospodin otvara usta Bileamovoj magarici, koja govori svom gospodaru. Primijetite da Bog magarcu ne daje posebnu pamet i govor, nego mu jednostavno „otvori usta“ i on progovori! Zatim anđeo postavlja prodorno pitanje Bileamu: "'Zašto si udario svoju magaricu?'" (stihovi 32, NKJV). Bog je bio zabrinut zbog okrutnog zlostavljanja životinje! Moja kći, Rahel Schafer, nedavno je obranila doktorat. disertacija koja se bavi mnogim drugim odlomcima u kojima životinje govore, pa čak i viču Bogu, a Bog odgovara na njihov vapaj!1 Vidi, na primjer, Job 12:7-9; 40:15-19; 41:10; Psalam 104:21, 27, 28; i Izaija 43:20.

Uz često izraženu Božju brigu za životinje u Starom zavjetu stoji i poučni stih na Isusovim usnama u Novom zavjetu: “Ne prodaje li se pet vrabaca za dva denara? Ali Bog nije zaboravio nijednog od njih’” (Luka 12,6). U biblijskoj misli, da se Bog "sjeti" znači djelovati u korist nekoga ili nečega (vidi Postanak 8:1, u kojoj se Bog sjetio Noe i životinja u arci izbavivši ih od smrti). Ako Bog ne "zaboravlja" vrapce koji padnu (umru), ne znači li to da će se On "sjetiti", tj. djelovati u korist onih koji su pali - spasiti ih?

Rimljanima 8:20 i 21 opisuje kako cijelo stvorenje uzdiše i muči se, čekajući obnovu: “Stvorenje je bilo podvrgnuto uzaludnosti, ne svojom voljom, nego zbog Onoga koji ga je podložio, u nadi da će i samo stvorenje biti oslobođen od svog ropstva pokvarenosti u slobodu slave djece Božje” (WEB). Da li ove reference možda impliciraju da će Božja neljudska stvorenja na ovoj zemlji, koja nisu bila odgovorna za porijeklo zla, na kraju biti oslobođena od propadanja/prokletstva svojim uskrsnućem/spasenjem?

C. S. Lewis je sugerirao da će možda životinje koje su bile kućni ljubimci i druge koje su postigle "dušu", razvijajući pozitivne kvalitete kao što su ljubav i povjerenje, biti posebno one koje će uskrsnuti.4 Ono što Lewis nije prepoznao je da Biblija naziva sve životinje su "duše" ili "osobe", baš kao i ljudska bića (Post 1:20, 21, 24, 30; 9:10, itd.).

 Kroz svoju višetomnu alegoriju plana spasenja, Kronike iz Narnije, Lewis je istraživao daljnju mogućnost da životinje govore. Čini se da se Biblija slaže: Psalam 148 opisuje “‘Zvijeri i svu stoku; gmizavce i krilate ptice” (stih 10, NASB) kao među onim stvorenjima koja hvale Gospodina. U Otkrivenju 5:13 “svaka stvorenja na nebu i na zemlji i pod zemljom i na moru, i sve što je u njima, pjevaju: Onome koji sjedi na prijestolju i Jaganjcu hvala i čast i slava i moć, zauvijek'” (NIV).

Jezik Psalma 104:24 do 30 može implicirati uskrsnuće morskih i nebeskih kao i zemaljskih stvorenja u posljednjim vremenima. S. R. Driver piše: “Čini se da je nekoliko čitatelja Starog zavjeta, ako ih ima, primijetilo da, kako tekst [Psalma 104:24–30] stoji i kako se može čitati samo bez kršenja normalnih standarda tumačenja, oni su predan neobičnoj doktrini o uskrsnuću ne samo čovjeka, ptica i zvijeri, već i Levijatana i 'gmižućih' ili bolje rečeno 'klizećih stvorenja bezbrojnih' koja plivaju u moru (Ps. civ. 10-30).”5 Driver ističe da "svi oni" (vs. 27, NASB) koji su "stvoreni" (vs. 30, NIV) "mora značiti sve, a ne neke od njih, sc. Božjih stvorenja, bilo da se radi o ljudima, životinjama, pticama ili ribama, koja se spominju u tijeku psalma.”6 Iako Driver priznaje da je ovo značenje teksta u njegovom sadašnjem obliku, on pretpostavlja da je takvo značenje “dostojno prigovora” i stoga sugerira radikalno brisanje teksta. Ali ako netko prihvati tekst kakav stoji, kao što mislim da je najbolje zauzeti stav, tada se čini da ovaj odlomak ukazuje na uskrsnuće širokog spektra životinja.

Ne namjeravam implicirati da su gornji dokazi uvjerljivi. To je samo sugestivno u najboljem slučaju. Ali u nadahnutim izvorima ima dovoljno “natuknica” da ne trebamo obavijestiti našu djecu kada izgube kućne ljubimce da ih više nikada neće vidjeti. Za djecu, čiji je cijeli život možda bio umotan u dragocjenog ljubimca, reći im da životinja nikada neće uskrsnuti, nepotrebno daje negativne signale o Božjem karakteru ljubavi. Predlažem, umjesto toga, da roditelji kažu svojoj djeci, kada kućni ljubimac umre: "Kada dođete u raj, ako želite da vaš ljubimac bude tamo, Bog će vam sigurno ispuniti želju vašeg srca." Ovo je siguran odgovor, jer Sveto pismo kaže: "Raduj se i sam u Jahvi, i on će ti ispuniti želje srca tvojega" (Ps. 37:4, NKJV), a ako životinje ne budu uskrsnute, onda u naše besmrtno stanje nećemo ih željeti. Pavlovo obećanje u 1. Korinćanima 2:9 je do točke (citirajući Izaiju), "'Oko ne vidje, i uho ne ču, i u srce ljudsko ne dođe, što je Bog pripravio onima koji ga ljube'" (NRSV). Zašto u ovom obećanju ne bismo zamislili uskrsnuće naših kućnih ljubimaca i drugih životinja?

 Smatram da je mogućnost uskrsnuća životinja u skladu s cijelom velikom borbom između Krista i Sotone, u kojoj će Bog konačno sve ispraviti. Kad razmišljam o svim nedužnim životinjama koje su patile od ruku okrutnih ljudi i drugim životinjama koje su patile dok se Sotona radovao, vodim se uvjerenjem da Bog jedva čeka da ispravi i ovaj dio Sotoninog djela. Također treba uzeti u obzir sve nevine žrtve kao dio starozavjetnog starozavjetnog obrednog sustava, koji je u simbolici otkrivao užas grijeha i njegove kobne posljedice, te ukazivao na dolazak Jaganjca Božjega. Ne mogu zamisliti da bi Bog dopustio svu tu božanski usmjerenu nevinu patnju a da se konačno ne "sjeti" onih koji su patili tako što će ih spasiti/uskrsnuti!

Nisam "pseći" u vezi s ovim prijedlogom. Bog možda ima drugi način da riješi ovaj problem koji je daleko iznad onoga što sada zamišljam! Znam da će Bog učiniti ono što je najbolje. Jednog dana uskoro ćemo znati sa sigurnošću kada Ga vidimo (i naše kućne ljubimce i druge životinje?) licem u lice na nebu! U taj dan “više neće biti smrti; više neće biti ni žalosti, ni plača, ni boli; prve stvari su prošle!" (Otkrivenje 21:4, NASB).

Richard Davidson

 BILJEŠKE I LITERATURA

1. A. Rahel Schafer, "'Ti, YHWH, spašavaš ljude i životinje': Božji odgovor na vokalizirane potrebe neljudskih životinja kako je prikazano u Starom zavjetu" (doktorska disertacija, Wheaton College, 2015.).

2. Ministarstvo ozdravljenja, 315, 316.

3. Vidi, npr. Vint Virga, The Soul of All Living Creatures: What Animals Can Teach Us About Being Human (New York: Broadway, 2014.); Virginia Morell, Animals Wise: How We Know Animals Think and Feel (New York: Broadway, 2014.).

4. C. S. Lewis, Problem boli (New York: Macmillan, 1962), 129–143.

5. Vidi G. R. Driver, “The Resurrection of Marine and Terrestrial Creatures,” Journal of Semitic Studies 7:1 (proljeće 1962.): 12.

6. Isto, 17.

image.png

 

Naravno da će naši ljubimci biti spašeni. Mi ćemo moliti našeg Boga koji je ljubav, ako je moguće da uskrsne naše ljubimce, i kao što kaže ovaj tekst, mala djeca to vjeruju automatski, jer je Bog ljubav.

  • Autor
  • Spirit Junkie

Da, Bog je svemoguć, i on želi svojoj djeci ispuniti sve želje - čak i ove da njihovi ljubimci budu opet sa njima.

Iskreno moje mišljenje je da neće vaskrsnuti životinje jer oni nemaju nikakvu ulogu u nebeskom carstvu božijem.Zivotinje nemaju dušu kao ljudi,imaju duh i život to jest telo.

Nego se mnogi hrišćani vežu za svoje ljubimce preterano bez potrebe.I onda veruju da će biti sa svojim ljubimcima u večnosti.

Što je po meni totalno pogrešno i Biblija nigde ne govori da će životinje vaskrsnuti.

  • Autor
  • Spirit Junkie
8 hours ago, Zen said:

Što je po meni totalno pogrešno i Biblija nigde ne govori da će životinje vaskrsnuti.

Psalam 36,6 potvrđuje: "Ti, Gospodine, spašavaš ljude i životinje" (NRSV). Iako se u nekim verzijama save prevodi kao "sačuvati", to je ista hebrejska riječ koja se koristi za vječno spasenje drugdje u Svetom pismu. Ali opet sam mišljenja da nas Bog ljubi, i ako ga mi zamolimo da će nam On uslišiti želju. Jedino da kaže - nažalost, životinje neću uskrisavati. Ali na novoj zemlji će biti životinje - Lav će pasti travu sa teletom i slično….zašto onda ne bi bili i naši ljubimci na novoj zemlji.

Napravite račun ili se prijavite za komentiranje